۵ نکته مهم در انتخاب ابعاد مناسب فرش برای پذیرایی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 86438
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴ |

۵ نکته مهم در انتخاب ابعاد مناسب فرش برای پذیرایی

یکی از وسایلِ لازم و اساسی در هر خانه ای، فرش است. فرش به ساختار خانه، شکل می دهد و مرزهای هر قسمت را تعیین می کند. زمانی که شما قصدِ خرید یک فرش ماشینی برای منزل خود را دارید، باید ابتدا فضای موجود در خانه را بسنجید و سپس بر اساس آن، فرش مناسب را انتخاب نمایید. بنابراین، یکی از اساسی ترین نکات در موردِ خرید فرش، ابعاد آن است.
۵ نکته مهم در انتخاب ابعاد مناسب فرش برای پذیرایی

یکی از وسایلِ لازم و اساسی در هر خانه ای، فرش است. فرش به ساختار خانه، شکل می دهد و مرزهای هر قسمت را تعیین می کند. زمانی که شما قصدِ خرید یک فرش ماشینی برای منزل خود را دارید، باید ابتدا فضای موجود در خانه را بسنجید و سپس بر اساس آن، فرش مناسب را انتخاب نمایید. بنابراین، یکی از اساسی ترین نکات در موردِ خرید فرش، ابعاد آن است.

1047

فرش افشان زمینه نقره ای ، ۱۲۰۰ شانه گل برجسته

۰۲۱۳۸۴۳۷

در این مقاله، ابتدا ۵ نکته را در مورد انتخاب ابعاد فرش به شما توضیح خواهیم داد و سپس، قیمت فرش ۹ متری، ۱۲ متری و… را بیان خواهیم کرد. اگر شما هم قصد دارید تا اطلاعات خود را در زمینه نحوه انتخاب ابعاد فرش، بالا ببرید، تا پایان با ما همراه باشید.

003

نکات مهم در انتخاب ابعاد فرش

متراژ یک سالن، مهم ترین عامل تعیین کننده در انتخابِ فرشِ مناسب است. شما باید بسته به اندازه سالن یا اتاق، ابعاد فرشِ خود را مشخص کنید. در ادامه، ابعادِ فرشِ مناسب برای سالن یا اتاق هایی با هر متراژ را به شما توضیح خواهیم داد؛

۱. سالن یا اتاق کوچک تا متوسط 

در خانه هایی با سالن یا اتاق کوچک تا متوسط، معمولا از فرش هایی با متراژ ۶ یا ۹ متر می توان استفاده کرد. اگر قصد دارید در سالن خود از مبل استفاده کنید، خرید فرش شش متری، کفایت خواهد کرد. در این حالت شما می توانید فرش را در وسط سالن قرار داده و مبل ها را در اطراف آن بچینید. از آنجایی که قیمت فرش ۹ متری نسبت به فرش ۶ متری بیشتر است، شما می توانید با انجام عمل فوق، هزینه های خود را به مقدار قابل توجهی، کاهش دهید.

البته سلیقه نیز در انتخاب سایز فرش، از اهمیت بالایی برخوردار است. برخی از افراد ترجیح می دهند فرش، کل سالن را پوشش دهد و مبل ها بر روی آن قرار گیرند. در این حالت، معمولا ابعاد فرش ۹ متری (۲.۵ در ۳.۵) پاسخگوی نیازِ کاربران خواهد بود.

۲. سالن یا اتاق بزرگ

اگر سالن یا اتاقی را که در اختیار دارید، دارای فضای بزرگ و پلانی باز است، شما می توانید با یک فرش ۹ متری و مبل، فضای موجود در سالن خود را پوشش دهید. در این حالت، شما باید فرش ۹ متری را در وسط سالن قرار داده و پایه های جلویی مبل را بر روی آن قرار دهید. با انجام این کار، علاوه بر ایجادِ محیطی زیبا در منزل، شما می توانید، از فضای موجود در سالن به صورت بهینه برای چیدمانِ وسایل مختلف استفاده نمایید.

البته، در سالن های بزرگ، از فرش ۱۲ متری نیز می توان استفاده کرد. در این حالت، کل سالن با فرش پوشش داده می شود اما از آنجایی که قیمت فرش ۹ متری از فرش ۱۲ متری کمتر است، پیشنهاد می شود با خرید فرش ۹ متری، هم در هزینه های خود صرفه جویی کنید و هم به زیبایی سالنِ خانه بیفزایید.

۳. سالن های بسیار بزرگ 

در سالن های بسیار بزرگ، بسته به اندازه سالن می توانید از ۲ یا چند فرش استفاده نمایید. در این شرایط، از آنجایی که سالن شما بسیار بزرگ است، دو حالت زیر برای چیدمان فرش و مبل مناسب می باشند؛

۳.۱. قرار دادن مبل به صورت کامل بر روی فرش در اطراف سالن

۳.۲. قرار دادن پایه های جلویی مبل بر روی فرش

در سالن های بزرگ، شما می توانید با استفاده از چند فرشِ بزرگِ ۱۲ متری، کل سالن خود را پوشش داده و مبل ها را در اطراف سالن قرار دهید. همچنین، از آنجایی که قیمت فرش ۹ متری کمتر از فرش ۱۲ متری است، می توانید با خرید فرش های ۹ متری و قرار دادنِ آنها در وسط سالن، در هزینه های خود صرفه جویی کنید. در صورت استفاده از فرش ۹ متری، در فضای زیر مبل شما فرش وجود نخواهد داشت.

۴. سالن هایی با طول زیاد و عرض کم

در سالن هایی با طول زیاد و عرض کم، بهتر است از یک مبل بلند نیز استفاده کنید. در این حالت، باید قسمتی از فرش را در زیر مبل و پایه های جلویی قرار دهید تا باقی فرش، سالن را پوشش دهد. معمولا در این سالن ها می توان از فرش ۶ و ۹ متری استفاده کرد. با توجه به بالا بودنِ قیمت فرش ۹ متری، پیشنهاد می شود از یک فرش ۶ متری (ابعاد ۳ در ۲) استفاده نمایید.

۵. سالن غذا خوری

در بسیاری از خانه ها، مکان مشخصی برای قرار دادنِ میز غذاخوری وجود ندارد. در این حالت، می توانید با پهن کردنِ یک فرش ۶ متری در قسمتی از خانه (نزدیک به آشپزخانه)، مرزی را برای قرار دادنِ میز غذاخوری خود تعیین کنید. در واقع با یک قالی ۶ متری، یک سالن غذاخوری را به وجود آورده اید.

می توانید از فرش ۹ متری هم برای ایجاد یک سالن غذاخوری استفاده کنید اما انجام عمل فوق به دو دلیل پیشنهاد نمی شود؛

۵.۱. فرش ۹ متری فضای زیادی را اشغال می کند و از میز غذاخوری بزرگ تر است.

۵.۲. قیمت فرش ۹ متری از فرش ۶ متری بیشتر است و باید هزینه بیشتری را پرداخت نمایید.

الیا

نمونه فرش وینتیج ۱۲۰۰شانه گل برجسته

Mahoormarket.com

قیمت فرش ۹ متری، فرش ۱۲ متری و…

فرش ها در ابعاد و مدل های بسیار متنوعی در بازار عرضه می شوند. هر کدام از این فرش ها با توجه به سایز، جنس، تراکم و شانه، دارای قیمتی متفاوت می باشند.

به عنوان مثال، فرش های موجود در بازار در نمونه های ۴۲۰ شانه، ۷۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه، ۱۵۰۰ شانه به فروش می رسند. هرچه میزان شانه یک فرش بیشتر باشد، کیفیت و قیمت آن نیز بالاتر است.

عامل دیگری که در قیمت فرش و… تاثیر دارد، الیاف فرش است. فرش های صد در صد اکریلیک نسبت به فرش های پلی استر قیمت گرانتری دارند.

فروشگاه یا شرکت سازنده

همواره قیمت مصرف کننده شامل قیمت تولید بعلاوه مبلغی است که فروشگاه ها روی محصول اضافه می کنند. به همین دلیل خرید از کارخانه یا فروشگاه هایی که به قیمت کارخانه محصولات خود را عرضه می کنند به نفع خریدار است.

فروشگاه ماهورمارکتmahoormarket.com یکی از فروشگاه هایی است که جدیدترین و متنوع ترین فرش ها را به قیمت تولیدکننده عرضه می کند. این فروشگاه که نمایندگی رسمی کارخانه فرش ماهور است کلیه محصولات را بدون واسطه با همان کیفیت محصولات صادراتی به مشتریان عرضه می کند.

Description: C:\Users\M\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\delvan-800.gif

فرش دلوان ۱۲۰۰ شانه گل برجسته

۰۲۱۳۸۴۳۷

فرش دلوان یکی از نمونه فرش ها ۱۲۰۰شانه گل برجسته برند ماهور است که از پرفروش ترین فرش های طرح افشان بوده. نمونه های بیشتر فرش را می توانید در سایت ماهورمارکت به آدرس mahoormarket.com

یا در پیج اینستاگرام به آدرس mahoor.market@ مشاهده بفرمایید.

بالاترین رضایت مشتری، تنوع محصولات، ارسال رایگان و فروش اقساطی از ویژگی های ماهورمارکت است.

امکان خرید حضوری و آنلاین برای کلیه مشترین از همه شهرها فراهم شده است کافی است با شماره ۰۲۱۳۸۴۳۷ تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

در این مقاله، توضیحاتی جامع را در مورد ابعاد فرش و قیمت فرش ۹ متری، ۱۲ متری و…، به شما ارائه دادیم. به منظورِ انتخابِ فرشِ مناسب، شما باید ابتدا فضای موجود در خانه را بسنجید و سپس با توجه به سلیقه خود، فرش مناسب را انتخاب نمایید.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.