۴۱ و یکی که نبود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 16970
  پرینتخانه » اسلایدر, سیاسی تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲ |
گزارش رسالت از حضور پرشور مردم در راهپیمايی چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛

۴۱ و یکی که نبود

چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در حالی برگزار شد که 40 روز از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد.
۴۱ و یکی که نبود

چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در حالی برگزار شد که ۴۰ روز از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد. مردم شهرهای مختلف ایران، این بار، راهپیمایی عمومی را باشکوه‌تر و به یاد حاج قاسم برگزار کردند. راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۸، اولین جشن سالگرد انقلاب بدون حضور سردار دل‌ها بود.یوم‌الله بیست و دوم بهمن، نقطۀ اوج وحدت و حضور آکنده از بصیرت و آگاهی ملت و بازتعریف حمایت چهاردهه از انقلاب اسلامی است. حضور حماسی و وحدت‌بخش مردم ایران در راهپیمایی باشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر میهن اسلامی ایران برای عموم مردم و سیاستمداران دنیا، معنایی متفاوت داشت که برای دوستان مایه نشاط و امید و برای دشمنان ‌این انقلاب مایۀ یأس و ناامیدی است. همۀ دنیا شاهد بودند که تمامی شهرها و روستاهای کشور، مردم ایران با هر بینش سیاسی، هر نوع سلیقه اجتماعی و از هر دین، قوم و نژادی همه یکصدا «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» را فریاد زدند. ملت انقلابی ایران اسلامی در سراسر کشور بار دیگر با حضور حماسی و آمیخته با بصیرت خود در صحنۀ آوردگاه راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن‌ماه، «شکوه وحدت و همبستگی حضور ملی، عزت و عظمت و اقتدار» خویش را به‌نمایش گذارده و با آرمان‌های بلند بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) و شهدا و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند. گزارش های ارسالی از سراسر کشور حکایت از حضور کم نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دارد؛ دیروز مردم آمدند تا ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های انقلاب، بر تداوم راه سیدالشهدای جبهه مقاومت حاج قاسم تاکید کنند؛ در مسیرهای راهپیمایی و خیابان‌های اعلام شده ‌مملو از جمعیت بود و اقشار مختلف مردم ‌در حالی که پرچم‌های سه رنگ ایران را در دست داشتند‌ با سردادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود» و «مرگ بر انگلیس» انزجار خود را از مستکبران عالم و جنایتکاران نشان دادند و اعلام کردند که دشمنان و توطئه‌گران با جنگ‌های، فرهنگی، نظامی و اقتصادی نخواهند توانست خللی در اراده پولادین مردم ایران ایجاد کنند.
مردم سرافراز ایران اسلامی در اقصی نقاط کشور با حضور پرشور خود نشان دادند که برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود و همواره در مقاطع حساس تاریخ این کشور با آرمان های انقلاب تجدید پیمان می کنند. 
روحانی: شهید سلیمانی به  دنبال ثبات و امنیت بود
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور نیز در مراسم ۲۲ بهمن تهران، گفت: بهمن ۵۷ در ۴۱ سال پیش به ما نشان داد که چگونه قدرت خداوند در اراده یک ملت بزرگ تجلی می‌یابد. علی‌رغم اینکه تبلیغ می‌کردند دوران دین و معنویت سپری شده است و علی‌رغم اینکه جهان آن روز را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند ملت بزرگ ایران با انگیزه دینی و مذهبی و بدون اتکا به هیچ قدرت و ابرقدرتی با دست خالی و با دلی مطمئن در برابر رژیم تا دندان مسلح و اربابانش ایستادند و انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساندند. روحانی خاطرنشان کرد: بی‌تردید ما در حادثه تاریخی ۲۲ بهمن ۵۷ دست خداوند، قدرت خداوند و اراده حق را به خوبی مشاهده کردیم. روحانی بیان داشت: بدون عنایت خداوند چگونه امکانپذیر بود که در برابر تمام قدرت‌های جهانی و حکومت نظامی در کشور، ملت ما بتواند بزرگترین پیروزی تاریخی را رقم بزند. رئیس جمهور بیان داشت: در واقع انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر یک انتخاب بود، مردم بین یک رژیم فاسد وابسته به آمریکا و یک نظام مردم‌سالار دینی بین یک فاسد ملعون و  انسانی باایمان و با دانش و سیاست همچون امام، ملت ما امام را انتخاب کردند. مردم‌سالاری را ملت ما انتخاب کردند. روحانی گفت: بین وابستگی به ابرقدرت‌ها و استقلال، مردم ما استقلال را انتخاب کردند، به اعتقاد من این انتخابات و این انتخاب امروز هم باید در پیش‌روی مردم باشد. پاسخ مردم امروز ما هم پاسخ ۴۱ سال پیش خواهد بود. بسیار مهم است به این نکته توجه کنید که انقلاب اسلامی مبتنی بر انتخاب بود و بالاترین ثمره انقلاب نیز انتخاب است، انقلاب از انتخاب است و انتخاب از انقلاب است. وی تصریح کرد: یعنی مردم ما بین اسلام و کفر و حق و باطل و بین نظام مردمی و دیکتاتوری مسیر حق و عدل را انتخاب کردند. اگر رژیم فاسد گذشته به مردم اجازه انتخاب می‌داد نیازی به انقلاب نبود. اگر رژیم گذشته مردم را آزاد می‌گذاشت تا  نوع حکومت را برگزینند و انتخاب کنند و در نوع قانون اساسی قانون اساسی مورد نظر خود را انتخاب کنند و بین استقلال و وابستگی مردم استقلال را انتخاب کنند و اگر رژیم گذشته به یک انتخابات سالم آزاد ملی تن می‌داد انقلابی نمی‌شد. در تهران و در پایان این راهپیمایی نیز قطعنامه ای از سوی حاضران در ۶ بند قرائت شد و در آن مردم ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های نهضت الهی امام راحل و تجدید عهد و بیعت با حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، برگزاری انتخابات پرشور،هوشیاری همگان در برابر نفوذ نااهلان در ارکان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری،محکومیت «معامله ننگین قرن» وعزم انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی را مطالبه همگان خواندند.
 بازتاب راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن در رسانه‌های خارجی
راهپیمایی مردم ایران به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در رسانه‌های مختلف جهانی بازتاب داشت و شبکه‌هایی همچون الجزیره بخش‌هایی از این راهپیمایی را به صورت زنده نمایش دادند. خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: ده‌ها هزار ایرانی با شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» امروز (سه‌شنبه ۲۲ بهمن‌ماه) با حضور در راهپیمایی، سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. رویترز با انتشار این خبر افزود: ده‌ها هزار ایرانی به خیابان‌های تهران و دیگر شهرهای ایران آمدند تا چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی دارند. شبکه‌های المیسره و الاتجاه عراق نیز به صورت زنده به پوشش این راهپیمایی اقدام کرده‌اند. پایگاه العهد ضمن پوشش خبری راهپیمایی‌های چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: مردم ایران در نقاط مختلف این کشور راهپیمایی کردند. العهد همچنین حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را میلیونی توصیف کرد. آسوشیتدپرس نیز با انتشار خبری از حضور گسترده مردم ایران در شهرهای مختلف در راهپیمایی ۲۲ بهمن خبر داد. خبرنگار شبکه المیادین نیز با حضور در میان راهپیمایان تهران، به ارائه گزارش زنده از این تجمع عظیم پرداخت. این شبکه لبنانی حضور مردم در راهپیمایی چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را چشمگیر توصیف کرد. پایگاه خبری روسی اسپوتنیک نیز با انتشار خبر و تصاویری به بازتاب این راهپیمایی پرداخت. شبکه لبنانی المنار نیز به پوشش رسانه‌ای راهپیمایی‌های گسترده مردمی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت. بر اساس این گزارش، این شبکه لبنانی حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را میلیونی توصیف کرد. شبکه روسیا الیوم اعلام کرد: تهران پایتخت ایران و دیگر شهرهای این کشور شاهد برپایی راهپیمایی‌هایی بود که در آن چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ را جشن گرفتند. پایگاه مصری الیوم السابع نیز به پوشش راهپیمایی گسترده ۲۲ بهمن پرداخت. این پایگاه حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را گسترده توصیف کرد. شبکه عراقی سومریه نیوز نیز با انتشار خبر راهپیمایی چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: شمار زیادی از مردم ایران در این راهپیمایی شرکت کردند. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.