۴ روش برای طولانی‌تر شدن عمر ساعت کاسیو - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 76045
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰ |

۴ روش برای طولانی‌تر شدن عمر ساعت کاسیو

همه ما میدونیم که یک ساعت کاسیو به خودی خود عمر طولانی دارد. کیفیت، دوام و ساخت ساعت مچی کاسیو به نحوی است که اگر از آن خوب مراقبت کنید حتی تا نسل بعدی هم کارایی دارد. یکی از عواملی که به نگهداری بهتر ساعت شما کمک می‌کند، تمیز کردن آن است.
۴ روش برای طولانی‌تر شدن عمر ساعت کاسیو

همه ما میدونیم که یک ساعت کاسیو به خودی خود عمر طولانی دارد. کیفیت، دوام و ساخت ساعت مچی کاسیو به نحوی است که اگر از آن خوب مراقبت کنید حتی تا نسل بعدی هم کارایی دارد. یکی از عواملی که به نگهداری بهتر ساعت شما کمک می‌کند، تمیز کردن آن است. تمیز کردن ساعت شاید به نظر کار پیچیده‌ای است و یا مراجعه به یک کارشناس یا تعمیرکار ساعت بهتر باشد. اما در این مقاله چند روش ساده برای تمیز کردن ساعت کاسیو به شما میگیم که با لوازم در دسترس، کار را برایتان راحت‌تر می‌کند.

تمیز کردن ساعت کاسیو

بر خلاف ظاهر ساعت‌های کاسیو مخصوصا ساعت جی شاک، احتمال کثیف شدن ساعت‌ها با وجود گرد و غبار و تعریق دست دور از ذهن نیست. بیشترین عامل در خرابی بند ساعت و به خصوص بندهای چرمی‌هم تعریق دست است. یکی دیگر از مشکلاتی که احتمالا با آن روبرو هستید نحوه تمیز کردن ساعت جی شاک سفید رنگ است. رنگ‌های روشن در ساعت‌ها خیلی زودتر کثیف می‌شوند. و وقتی ساعت شما کثیف باشد هرچقدر هم که خوب و دقیق کار کند، تمایل شما برای استفاده از آن کمتر می‌شود. اما اگر به مرور در حین استفاده از ساعت، آن را با روش‌های اصولی تمیز کنید دیگر نیازی به خرید ساعت جدید یا مراجعه به تعمیرکار ندارید. برای تمیز کردن ساعت کاسیو به این موارد نیاز دارید:

  • خمیر دندان
  • مسواک با فرچه نرم (ترجیحا قبلا استفاده شده باشد و فرچه تیز نباشد)
  • دستمال نرم (ترجیحا دستمال جیر مخصوص ساعت)
  • گوش پاک کن

۱. سنجش ضد آب ساعت کاسیو

قبل از هر چیز به میزان مقاومت در برابر آب ساعتی که دارید دقت کنید. چیزی که از یک ساعت کاسیو اصل انتظار داریم، مقاومت در برابر آب در بالاترین سطح است. اما میزان ضد آب بودن در ساعت‌ها متفاوت هستند. خیلی کوتاه اگر بخواهیم به این موضوع اشاره کنیم شامل دسته بندی زیر هستند:

  • ضد آب ۳۰ متر (۳ATM) در حد تعریق دست
  • ضد آب ۵۰ متر (۵ATM) در حد پاشیدن آب روی ساعت یا در بعضی برندها شست و شوی دست زیر آب
  • ضد آب ۱۰۰ متر (۱۰ATM) در حد استحمام و شنا در عمق کم آب (مانند عمق استخرها)
  • ضد آب ۲۰۰ متر (۲۰ATM) در حد شنا در عمق زیاد آب و دریاها (ساعت غواصی)

          با اطلاع از میزان ضد آب ساعت بهتر می‌توانید برای شست و شو یا تمیز کردنش تصمیم بگیرید. به یک نکته مهم دیگر هم توجه کنید. نباید هیچ ضربه، خش و شکستگی روی شیشه ساعت باشد. پس حتی اگر نیاز است با ذره بین شیشه ساعت و اطراف آن را نگاه کنید تا دچار شکستگی نباشد. همچنین در زمان شست و شو یا تمیز کردن ساعت حتما توجه کنید دسته کوک ساعت کاملا داخل باشد. چون آب یا مواد شوینده از طریق همین موارد گفته شده ممکن است نفوذ کند و بعدها دچار مشکل شوید.

۲. نحوه تمیز کردن بند ساعت کاسیو

یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در ساعت که احتمال کثیفی در آن بیشتر می‌باشد، بند ساعت مچی است. معمولا بندهای ساعت جی شاک یا پروترک کاسیو از جنس پلاستیک نرم (رابر) هست. در این صورت تمیزی آنها برای شما راحت‌تر می‌باشد. اما اگر بند ساعت کاسیو شما از جنس‌های دیگری است باید در تمیز کردن آنها بیشتر مراقب باشید. نحوه تمیز کردن انواع بند ساعت:

  • بند رابر (پلاستیک نرم): اگر ساعت شما بند رابر است و از میزان ضد آب بودنش مطمئن هستید میتوانید با خیال راحت ساعت را زیر آب ببرید و با خمیردندان یا مایع دستشویی آن را بشویید. اگر میزان کثیفی روی بند زیاد بود می‌توانید از مسواکی که فرچه نرم دارد برای از بین بردن لکه‌ها استفاده کنید. بعد از شست و شو حتما با دستمال نرم و خشک بند را خشک کنید.
  • بند فلزی (جنس استیل): حتما توجه کنید جنس بند شما استیل باشد و نه برنج، برنز یا … . برای تمیزی این نوع بند می‌توانید با مسواک نرم و کمی‌ خمیر دندان به آرامی‌ روی سطح و بین پین بند‌ها را تمیز کنید. فقط توجه کنید که خط و خشی روی بند ایجاد نشود. بعد از شستن بند حتما با دستمال نرم و خشک آن را خشک کنید.
  • بند چرمی: تمیز کردن ساعت بند چرمی‌ ریسک بیشتری دارد. توجه کنید که به هیچ وجه، چه برای تمیز کردن ساعت و چه در استفاده از آن، بند چرم ساعت با آب برخورد نکند. برخورد آب با بند چرم باعث زودتر خراب شدن بند می‌شود. همچنین تعریق دست زودتر بندهای چرمی‌ را خراب می‌کند. برای تمیز کردن بند چرمی‌ ساعت بهتر است از یک دستمال جیر نرم و روغن مخصوص چرم استفاده کنید. به آرامی‌ دستمال حاوی روغن را روی بند بکشید تا هم آلودگی روی بند برطرف شود و هم بند با دوام‌تر شود.
  • بند برزنتی یا پارچه‌ای: اکثر این بندها قابلیت جدا شدن از قاب ساعت را دارند. در اینصورت میتونید بند ساعت را جدا کنید و به صورت معمولی با هر شوینده‌ای که مناسب پارچه است آن را بشویید. بعد از خشک شدن هم قابل استفاده است.

۳. تمیز کردن قاب ساعت کاسیو

برای تمیز کردن قاب ساعت پیشنهاد میدیم با یک مسواک خشک که فرچه نرم دارد اول گرد و غبار روی ساعت را برطرف کنید. مخصوصا در ساعت جی شاک که بخاطر نوع طراحی‌اش تو رفتگی‌های زیادی روی قاب وجود دارد. اگر مسواک با فرچه نرم در دسترس نداشتید از گوش پاک کن هم میتونید استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد از شست و شو و برخورد مواد شیمیایی با قاب‌های استیل که رنگی هم هستند پرهیز کنید. اما با خیال راحت میتونید قاب ساعت‌های جی شاک یا پروترک کاسیو را بعد از غبار روبی زیر آب بشویید.

۴. عدم برخورد مواد شیمیایی به ساعت

یکی از عوامل که باعث تغییر رنگ در ساعت می‌شود برخورد مواد شیمیایی با بدنه ساعت است. در طول روز که ساعت مدام روی دست شماست احتمال برخورد این مواد با ساعت وجود دارد. مواد شیمیایی مانند عطر، ادکلن، کرم دست و … باعث رنگ رفتگی قاب و بند ساعت شما می‌شود. مخصوصا در ساعت‌هایی که از رنگ‌های فانتزی مثل طلایی، مسی، صورتی و … برای رنگ بدنه استفاده شده باشد.

چه زمانی به تعمیرکار ساعت مراجعه کنم؟

اگر میزان آلودگی ساعت زیاد بود (گل آلودگی یا …) و یا در زیر صفحه ساعت شاهد رطوبت بودید به هیچ عنوان خودتان دست به تمیز کردن ساعت نزنید. یا حتی اگر از میزان مقاومت در برابر آب ساعت مطمئن نبودید بهتر است به تعمیرکاری مطمئن مراجعه کنید. معمولا با خرید ساعت کاسیو اورجینال خیلی به ندرت با این مشکلات رو به رو می‌شوید. اما باید احتمالات را هم در نظر گرفت.

از کجا ساعت کاسیو اصل بخرم؟

خرید ساعت اورجینال کاسیو به شما ضمانت استحکام، دوام و طول عمر بیشتر در استفاده مداوم را میدهد. به همین خاطر است که بر روی اصل بودن ساعت بیشتر تاکید می‌کنیم. با همان میزان مبلغی که برای خرید ساعت در نظر دارید بهتر است ساعت اورجینال را خریداری کنید تا خیالتان راحت باشد. برای خرید ساعت اورجینال و مقایسه قیمت و مدل‌های مختلف با هم، سایت فروش ساعت ایران تایمر یک مرجع برای شماست. ایران تایمر به عنوان اولین سایت تخصصی ساعت و اکسسوری‌های اورجینال در ایران با بیش از ۱ دهه تجربه حرفه‌ای، در تجربه یک خرید موفق مشاور شماست. در ایران تایمر شما هم امکان خرید اینترنتی دارید و هم حضوری. برای اطلاعات بیشتر میتونید به سایت ایران تایمر مراجعه کنید.

برچسب ها : تمیز کردن ساعت مچی,تمیز کردن ساعت کاسیو,تمیز کردن ساعت جی شاک,ساعت جی شاک,ساعت کاسیو,ساعت پروترک کاسیو,جی شاک کاسیو

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.