یحیی السنوار در محور مقاومت نقش مؤثری ایفا کرده است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104001
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۰۰ |
اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:

یحیی السنوار در محور مقاومت نقش مؤثری ایفا کرده است

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح انتخاب یحیی السنوار به رهبری دفتر سیاسی حماس پرداخت.
یحیی السنوار در محور مقاومت نقش مؤثری ایفا کرده است

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح انتخاب یحیی السنوار به رهبری دفتر سیاسی حماس پرداخت و با اشاره به اثرات تسلط کامل وی به مسائل سیاسی در اجرای عملیات کوبنده‌تر علیه رژیم صهیونیستی با درود به ارواح پاک شهدا به ویژه شهدای غزه و مجاهد بزرگ فلسطین، شهید اسماعیل هینه بیان داشت: به طورحتم هر انسانی در جایگاه خود نقشی متمایز دارد و کسی به طورکل شبیه او نخواهد بود، اما طی مقاطعی، جایگزینی صورت می‌گیرد و مسئولیت وی به شخص دیگری واگذار خواهد شد. این اتفاق يا به سبب شهادت و فوت فرد اتفاق می‌افتد یا به سبب پایان دوره مسئولیت فرد دیگری به جای او می‌نشیند. چنین روندی امری طبیعی است و طی ادوار مختلف تاریخی، همواره مسئولیت‌ها و مسئولان تغییر پیداکرده‌اند. 
وی افزود: حضرت امام خمینی (ره)، امام فرزانه انقلاب اسلامی ایران با تمام عظمت و بزرگی خود سرانجام در سال ۱۳۶۸ دعوت حق را لبیک گفتند و از میان مردم رفتند. با رحلت ایشان حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران شدند و الگوی انقلاب اسلامی ایران قوت استمرار یافت. ایشان با تکیه به بیانات خداوند متعال، ائمه معصومین و امام راحل توانستند جانشین به حق امام خمینی (ره) باشند و آرمان‌های انقلاب را به سرمنزل برسانند. 
وی تصریح کرد: شهید اسماعیل هنیه اگر امروز در میان مردم بودند، مواضع مقاومت دوچندان تقویت می‌شد و یحیی السنوار نیز در مسئولیت گذشته خود، مواضع مقاومت را در کنار شهید القدس دنبال می‌کرد اما متأسفانه شهادت اسماعیل هنیه عزیز رقم خورد و حال دیگر در میان مردم و محور مقاومت نیست. انتخاب یحیی السنوار به رهبری دفتر سیاسی حماس می‌تواند ادامه دهنده راه مقاومت باشد. وی بسیار توانمند است و تسلط کامل به موضوعات سیاسی دارد. از این رو می‌توان بیان داشت که حضور یحیی السنوار و رهبری دفتر سیاسی حماس می‌تواند گامی مؤثر در استمرار مقاومت فلسطین تلقی گردد چراکه وی سوابق درخشانی دارد و در کنار شهید هنیه بوده است. 
کوثری با بیان اینکه یحیی السنوار از هیاهوی دشمنان نمی‌ترسد و از رژیم صهیونیستی هراسی ندارد، همچنین خاطرنشان کرد: یحیی السنوار مدت‌ها در اسارت صهیونیست‌ها بوده و مقاومت بسیار خوبی را از خود نشان داد. وی پس از آزادی در میدان عمل و مقاومت فلسطین حضور یافت و نقش مؤثری را ایفا کرد. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: یحیی السنوار جایگزینی بسیار شایسته می‌باشد و ‌بی‌شک با انتخاب وی پرچم مقاومت فلسطین تا نابودی رژیم صهیونیستی برافراشته باقی خواهد ماند.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.