گنبد آهنین در برابر موشک‌های‌نقطه‌زن حماس ناکام خواهد ماند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 92409
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶ |
حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا:

گنبد آهنین در برابر موشک‌های‌نقطه‌زن حماس ناکام خواهد ماند

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا بابیان اینکه رژیم صهیونیستی در عرصه‌های میدانی در حال شکست است، به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: عملیات طوفان الاقصی که بامداد روز شنبه از سوی حماس و جهاد اسلامی علیه تأسیسات نظامی و راهبردی رژیم صهیونیستی آغازشده تا موازنه قدرت در عرصه‌های نظامی و میدانی به سودمحور مقاومت استمرار خواهد یافت.
گنبد آهنین در برابر موشک‌های‌نقطه‌زن حماس ناکام خواهد ماند

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا بابیان اینکه رژیم صهیونیستی در عرصه‌های میدانی در حال شکست است، به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: عملیات طوفان الاقصی که بامداد روز شنبه از سوی حماس و جهاد اسلامی علیه تأسیسات نظامی و راهبردی رژیم صهیونیستی آغازشده تا موازنه قدرت در عرصه‌های نظامی و میدانی به سودمحور مقاومت استمرار خواهد یافت. در طول هفته‌های گذشته، رژیم صهیونیستی  بارها و بارها به مسجدالاقصی حمله کردند، به مقدسات اسلامی توهین کردند و با تمامی پهپادهای خود را به دانشکده نظامی سوریه حمله کردند و بیش از یک صد تن ا‌ز دانشجویان این دانشکده را به قتل رساندند. این امر نشان می‌دهد که صهیونیست‌های افراطی در تلاش‌اند تا‌ به محور مقاومت ضربه وارد کنند اما به سبب اقدام نیروهای مقاومت فلسطین در بامداد روز شنبه مبرهن شد که پایان ماجراجویی‌های کابینه بنیامین نتانیاهو نزدیک است.

وی افزود: از بامداد روز شنبه تاکنون زندگی در اراضی اشغالی دشوار شده و تمام فرودگاه‌های بین‌المللی و داخلی ازجمله فرودگاه بین‌المللی بن گوریون در تل‌آویو تعطیل‌شده است. کلیه تأسیسات اقتصادی ازکارافتاده و هزاران صهیونیست به زیرزمین‌ها پناه برده‌اند و هزاران نفر هم از شهرها فرار کرده‌اند. بی‌شک این امر نشان می‌دهد که نقشه راه حماس و جهاد اسلامی برای مقابله جدی با رژیم صهیونیستی و شکست ارتش متجاوز اسرائیل دقیق و استراتژیک است. 

هانی زاده تصریح کرد: گنبد آهنین که نماد قدرت رژیم اسرائیل است، در برابر رصد و رهگیری موشک‌های‌نقطه‌زن حماس ناکام مانده است. داده‌های داخلی نشان می‌دهد که موازنه هم‌اکنون تغییریافته و عملیات میدانی در دست حماس و جهاد اسلامی قرارگرفته است.

 کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین خاطرنشان کرد: اگر شرایط مطابق با وضعیت حال حاضر استمرار یابد، اسرائیل با مشکلات جدی به لحاظ امنیتی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی مواجه خواهد شد. بی‌شک این امر نشان‌دهنده شدت آسیب‌پذیری رژیم صهیونیستی در برابر رزمندگان فلسطینی است. به نظر می‌رسد این رژیم با مشکل امنیتی بسیار پیچیده مواجه شده است. چنانچه بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی برای پایان دادن بحران ورود پیدا نکنند، جنگ ادامه خواهد یافت. او در پایان این گفت‌وگو بیان داشت: نیروهای حزب‌الله در جنوب لبنان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا اگر ماجراجویی‌های رژیم صهیونیستی ادامه یافت، وارد میدان شوند و عرصه را بر این رژیم تنگ کنند.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.