کمی آن‌طرف‌تر از اوکراین! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 62037
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۷:۰۲ |
جنایات صهیونیست‌ها در سایه سکوت رسانه‌های غربی

کمی آن‌طرف‌تر از اوکراین!

دامنه مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود. ملت فلسطین هیچ‌گاه از حق مسلم خود مبنی بر بازگشت به سرزمین خود کوتاه نیامده و در آینده نیز کوتاه نخواهد آمد.
کمی آن‌طرف‌تر از اوکراین!

گروه بین‌الملل 
دامنه مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود. ملت فلسطین هیچ‌گاه از حق مسلم خود مبنی بر بازگشت به سرزمین خود کوتاه نیامده و در آینده نیز کوتاه نخواهد آمد.
اخیرا ، درحالی‌که رسانه‌های غربی به بهانه توجه به بحران اوکراین، به سانسور بیشتر جنایات صهیونیست‌ها در فلسطین مشغول هستند، ده‌ها تن از شهرک‌نشینان اسرائیلی به محله «الشیخ جراح» واقع در شهر قدس اشغالی تحت حمایت نیروهای رژیم صهیونیستی یورش بردند. حماس نیز با صدور بیانیه‌ای از فلسطینیان خواست که در مسجدالاقصی مشارکت کنند.اهالی این محله و همبستگان با آن‌ها با یورش شهرک‌نشینان مقابله کردند و در واکنش به شعارهای نژادپرستانه شهرک‌نشینان سرودهای ملی را سردادند.این محله از سه هفته قبل  شاهد تجاوزات روزانه شهرک‌نشینان اسرائیلی و نیروهای رژیم اشغالگر است.
هدف از برگزاری این تظاهرات اعمال فشار بر دولت رژیم صهیونیستی جهت تشدید حملات و تجاوزات خود علیه ساکنان محله الشیخ جراح در قدس اشغالی است.دادگاه عالی رژیم صهیونیستی پیش‌تر درخواست تجدیدنظر چهار خانواده فلسطینی ساکن الشیخ جراح برای تخلیه خانه‌های خود را پذیرفت.فلسطینیان ساکن اردوگاه«العروب» واقع  در شمال الخلیل با اشغالگران اسرائیلی که به این اردوگاه یورش برده بودند، درگیر شدند.نظامیان اسرائیلی با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک‌آور اقدام به سرکوب فلسطینیان کردند که طی آن ده‌ها تن زخمی شدند.منابع محلی اعلام کردند که در این درگیری سه تن به ضرب گلوله زخمی و ده‌ها تن ازجمله چند خبرنگار بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار خفگی شدند.
 جنایات بی‌پایان صهیونیست‌ها 
از سوی دیگر، اخیرا  صدها تن از شهروندان فلسطینی در اردوگاه «العروب»واقع در جنوب کرانه باختری، پیکر «عمار ابو عفیفه»جوان ۱۹ ساله فلسطینی را که روز سه‌شنبه توسط نیروهای رژیم اشغالگر به شهادت رسید را تشییع کردند.همچنین ۲۷۰ شهرک‌نشین اسرائیلی از دروازه «المغاربه» تحت حمایت پلیس رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی یورش بردند.این مسجد به‌صورت تقریبا روزانه درراستای تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی آن در معرض یورش‌های شهرک‌نشینان اسرائیلی قرار می‌گیرد.
سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی از مدت‌ها پیش اقدامات تنبیهی علیه اسرای فلسطینی را شدت بخشیده و اسرا از ۲۵ روز پیش در اعتراض به این مجازات‌ها، اقدامات اعتراضی گسترده‌ای را آغاز کردند و در همین راستا، تاکنون چندین مرتبه دست به اعتصاب غذا زده یا دادگاه‌های اسرائیلی را تحریم کردند.اسرای فلسطینی خواستار توقف تمامی اقدامات مجازاتی رژیم صهیونیستی و پایان دادن به قیدوبندهای اعمال‌شده بر اسرا هستند.
منطقه شیخ جراح در قدس شرقی که اخیرابه‌صورت مستمر مورد هدف شهرک‌نشینان صهیونیست قرارگرفته است، زمین‌هایی را شامل می‌شود که فلسطینیان می‌گویند سال‌ها پیش آن را از دولت اردن خریداری کرده‌اند. ماجرای اخراج خانواده‌های فلسطینی از محله شیخ جراح از سال ۲۰۰۸ آغاز شد و به‌رغم آن‌که اردن همه اسناد و مدارک رسمی را که مالکیت فلسطینیان بر این منازل را ثابت می‌کند ارائه کرده است، سیاست رژیم اشغالگر برای کوچاندن فلسطینیان همچنان ادامه دارد.ماجرای «محله شیخ جراح» باعث خشم گسترده فلسطینیان و اعراب شده است.بااین‌حال مطابق اسناد بین‌المللی،  اقدام رژیم صهیونیستی در تلاش برای مصادره خانه‌های ساکنان محله شیخ جراح به سود صهیونیست‌ها جنایت جنگی و مغایر با قانون بین‌المللی و قانون بین‌المللی حقوق بشر است. طی روزهای اخیر، درگیری در محله شیخ‌جراح واقع در قدس اشغالی در پی تهدید شدن تعدادی از خانواده‌های فلسطینی ساکن در این محل از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی برای خالی کردن منازل خود و در اختیار قرار دادن آن‌ها به جوامع صهیونیست‌نشین افزایش یافته است.تعدی‌ها و اقدامات رعب‌آور اشغالگران صهیونیست و شهرک‌نشینان در محله شیخ‌جراح در شهر قدس اشغالی گواهی بر خوی وحشیانه و تجاوزکارانه اشغالگران است. این حملات ادامه‌دار نشان‌دهنده میزان مشکلاتی است که ساکنان شهر قدس از آن رنج می‌برند.
 سؤالات مهم در خصوص فاجعه شیخ جراح
به‌راستی چرا نهادها و سازمان‌های بین‌المللی اکنون تمامی توان خود را در حمایت از اوکراین« آن‌هم به دلایل سیاسی» معطوف کرده‌اند و سخنی از شیخ جراح و کرانه باختری و جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان به میان نمی‌آورند؟آنچه امروز در قدس شریف و به‌خصوص در محله‌هایی مانند شیخ‌جراح می‌گذرد، دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد. جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه ملت فلسطین و قدس شریف تمامی ندارد. صهیونیست‌ها همچنان در تلاش هستند تا مسجدالاقصی را به سیطره کامل خود درآورده و اجازه حضور فلسطینیان را در آن ندهند. این اقدام صهیونیست‌ها، جسارت به ساحت مقدس پیامبرانی مانند حضرت‌ابراهیم‌خلیل(ع) محسوب می‌شود. سیطره بر مسجدالاقصی، قبله‌گاه اول مسلمانان و تقسیم‌بندی و تفکیک آن واقعا چه معنایی به‌جز شرارت و توحش صهیونیست‌ها دارد؟ چرا نهادهای بین‌المللی در مقابل فجایع شیخ جراح سکوت کرده‌اند؟ آیا این سکوت وقیحانه، جایی برای دفاع و توجیه دارد؟ امروز افکار عمومی دنیا آنچه در قدس روی می‌دهد را مشاهده می‌کنند. آن‌ها به‌وضوح می‌بینند که در محله شیخ‌جراح چه رخ داده و چگونه تظاهرات فلسطینیان در دفاع از حق طبیعی و سرزمین آبا و اجدادی آن‌ها توسط صهیونیست‌ها سرکوب می‌شود. واقعا چه کسی پاسخگوی این فاجعه تمام‌عیار است؟
 فلسطینیان کوتاه نخواهند آمد 
مسلم است که فلسطینیان در مقابل حقوق مسلم و خدادادی خود که مهم‌ترین آن‌ها آزادی قدس شریف است کوتاه نخواهند آمد  چنانچه گذشتگان آن‌ها  نیز از این حق مسلم کوتاه نیامدند. بسیاری از آن‌ها سینه خود را در مقابل صهیونیست‌ها و اشغالگران قدس سپر کردند تا معنای آزادگی را به همه دنیا و به‌خصوص کسانی که در مقابل جنایات رژیم‌صهیونیستی سکوت کرده بودند بیاموزند. کماکان انتفاضه‌ها در راه هستند و خواب راحت را از چشمان صهیونیست‌ها خواهند ربود.  
درهرحال،  دامنه مقاومت در برابر اشغالگری صهیونیست‌ها، روزبه‌روز گسترده‌تر می‌شود. ملت فلسطین هیچ‌گاه از حق مسلم خود مبنی بر بازگشت به سرزمین خود کوتاه نیامده و در آینده نیز کوتاه نخواهد آمد. در قاموس ملت فلسطین و حامیان آن، تسلیم شدن در برابر دشمنان جایگاهی ندارد. محور مقاومت همواره پیروز و پویا بوده است، زیرا گفتمان سازش و تسلیم‌پذیری در برابر دشمنان را نفی می‌کند. حمایت از مقاومت، یک حمایت همه‌جانبه و مقدس است. 
در قاموس فلسطینیان، جایی برای سکون، ایستایی و بی‌تفاوتی نسبت به آنچه دشمنان مقاومت و فلسطین صورت می‌دهند، وجود ندارد.مروری بر تاریخ مقاومت در منطقه، به‌وضوح چنین قاعده‌ای «اصالت گفتمان مقاومت» را نشان می‌دهد. بارها در طول این سال‌های پرتلاطم، تأکید کرده‌ایم که دروازه آزادی فلسطین و پیروزی ما، صرفا مقاومت است. تنها مقاومت است که دروازه‌های آزادی را می‌گشاید و تا زمانی که اراده‌ای ثابت در این نبرد وجود داشته باشد، رژیم اشغالگر صهیونیستی روبه‌زوال خواهد بود.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.