کاندیداها برنامه‌های دقیق و نقطه‌زن مطرح کنند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 102323
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۶:۴۴ |
حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس:

کاندیداها برنامه‌های دقیق و نقطه‌زن مطرح کنند

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» به تشریح لزوم شرح برنامه‌های عملیاتی با ارائه الگوی جدید در فضای مناظراتی پیش‌‌رو پرداخت.
کاندیداها برنامه‌های دقیق و نقطه‌زن مطرح کنند

حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» به تشریح لزوم شرح برنامه‌های عملیاتی با ارائه الگوی جدید در فضای مناظراتی پیش‌‌رو پرداخت و دراین باره بیان داشت: موضوعات عدالت، رفع تبعیض، مبارزه با فساد و توزیع درست ثروت و عدالت در پرداخت از جمله مفاهیمی است که همواره در مقام شعار مطرح می‌گردد و یکایک نامزدها این موضوعات را عنوان می‌دارند. براین اساس می‌توان به صراحت عنوان داشت که هیچ نامزدی وجود ندارد که به این موضوعات اشاره نکرده باشد و این مفاهیم را در قالب برنامه خود مطرح نکرده باشد. آنچه که در این فرآیند اهمیت دارد، نوع نگاه حقیقی نسبت به این مفاهیم است. باید برای مردم ثابت گردد که گویندگان این کلمات اعتقاد به مبانی مطرح شده دارند یا تنها در مقام گفتار و شعار به شرح این مطالب می‌پردازند؟ صحت سنجی این روند امری در گرو بررسی کارنامه گذشته فرد است. بنابراین با وارسی سوابق و کارنامه گذشته نامزدها می‌توان دریافت که شعارها مفهوم عملیاتی دارند یا تنها به سبب گذران دوره پیش رو و کسب رأی است. وی افزود: در فضای مناظراتی پیش‌رو می‌بایست الگوی جدیدی تحت عنوان راهکارهای تحقق شعارهای مطرح شده، ارائه شود تا برنامه‌ها در مقام اجرایی از سوی مردم بررسی شود. بی‌شک هردو نامزد براین باورند که باید عدالت در پرداخت شکل‌ گیرد، امکانات عادلانه توزیع شود و تبعیض برطرف گردد اما باید تشریح شود راه تحقق این موضوعات چیست. بی‌شک در زمان باقی‌مانده باید برنامه‌های دقیق و نقطه‌زن مطرح گردد. هرآن کس که در فضای باقی مانده برنامه عملیاتی و الگوی قابل تحقق دقیق مطرح بدارد، اعتماد مردم را کسب خواهد کرد. نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توصیه‌مان به مردم شریف این است که صرف شعارهای ظاهرفریب، تصمیم‌گیری نکنند. متاسفانه در طول ۴۵ سال گذشته به سبب شعارهای ظاهرفریب آسیب بسیار دیده‌ایم. حجت الاسلام نقدعلی همچنین خاطرنشان کرد: درطول تاریخ شعارهای دل‌فریب بسیاری عنوان شده که در مقام عمل هیچ قابلیت اجرایی نداشته و اهتمامی نیز نسبت به تحقق‌شان وجود نداشته است. دراین راستا ضرورت دارد تا در زمان باقی مانده، باور قلبی کاندیداها نسبت به برنامه‌های اظهار شده، اثبات گردد. او متذکر شد: با بررسی کارنامه می‌توان از کیفیت عملکرد طی مسئولیت های گذشته آگاه شد. مقام معظم رهبری مکرر تاکید داشته‌اند که باید درصدد انتخاب فردی باشیم که مومن به مبنای حکمرانی اسلامی، دینی و عقلانی باشد.  او گفت: در فضای مناظراتی پیش‌‌رو باید راهکار تحقق اهداف به صورت شفاف تبیین گردد. دراین فضا ارائه الگوی مناسب برای جلوگیری از قیمت‌ها، پرداخت‌های عادلانه در رده‌های مختلف کارگری و کارمندی و همچنین الگوی‌های رسیدگی به معیشت مردم و تامین مسکن اهمیت دارد. همچنین باید راهکار عملیاتی مبارزه با فساد و اصلاح ساختار اداری که موجب نارضایتی مردم شده است، مبرهن گردد.
 حجت الاسلام نقدعلی در پایان این گفت‌وگو همچنین ادامه داد: نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری می‌بایست الگوی رسیدن به اهداف را در زمان باقی مانده تبیین بدارند و از گله کردن دوری کنند. امروز گلایه‌ها مبرهن است و کسی نیست که نقاط ضعف را نشناسد. اینکه نامزدهای انتخاباتی دور دوم تنها گلایه کنند، مشکلی را حل نخواهد کرد. دراین راستا باید راهکارهای عملیاتی موضوعاتی را که موجب گلایه همگان شده، مطالبه بداریم.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.