کار دشوار نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 29064
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی, ویژه تاریخ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱:۰۰ |
غلامحسین پیروانی درخصوص وضعیت تیم‌های ایرانی حاضر در رقابت‌های آسیایی عنوان کرد؛

کار دشوار نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان

مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با حضور نمایندگان ایران از 24 شهریورماه در دوحه قطر کار خود را آغاز می‌کند، درحالی‌که تیم‌های بزرگ پایتخت که همیشه چشم‌  هواداران به موفقیت این دو تیم دوخته‌شده است، با چالش‌های متعددی قبل از برگزاری رقابت‌ها روبه‌رو بودند.
کار دشوار نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان

نفیسه امامی 
مسابقات لیگ قهرمانان آسیا با حضور نمایندگان ایران از ۲۴ شهریورماه در دوحه قطر کار خود را آغاز می‌کند، درحالی‌که تیم‌های بزرگ پایتخت که همیشه چشم‌  هواداران به موفقیت این دو تیم دوخته‌شده است، با چالش‌های متعددی قبل از برگزاری رقابت‌ها روبه‌رو بودند. استقلال که با استعفای فرهاد مجیدی، مجید نامجو مطلق را در جایگاه سرمربی به‌طور موقت در اختیار گرفته است و از دیگر سو یحیی گل محمدی هم رسما اعلام کرده بعد از پایان مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از این تیم کناره‌گیری می‌کند. 
بدون شک بروز چنین رویدادهایی در اردوگاه تیم‌ها ،تأثیر مستقیمی در آرامش بازیکنان می‌گذارد و به‌جای تمرکز و پرداختن به تمرینات فشرده، زمینه‌سازی شکل‌گیری بحران و بی‌ثباتی در میان بازیکنان می‌گردد. 
غلامحسین پیروانی بازیکن و مربی پیشکسوت فوتبال  در گفت‌وگو با «رسالت»، با آرزوی موفقیت برای تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا،  گفت: تیم‌های غیر ایرانی حاضر در این رقابت‌ها بهتر از تیم‌های ایرانی توانستند خود را آماده حضور در مسابقات کنند، بنابراین امکان این‌که نتیجه بهتری بگیرند، بیشتر است. من تصور می‌کنم شانس تیم‌های غیر ایرانی برای کسب مقام قهرمانی و نایب‌قهرمانی در رقابت‌های آسیایی بیشتر است. 
وی اضافه کرد: نمایندگان ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، در لیگ برتر فوتبال کشور بازی‌های خوبی انجام دادند، اما باید ببینیم در برابر تیم‌های قطری، اماراتی و عربستانی چگونه عمل می‌کنند. شرایط بازی در جام باشگاه‌ها بسیار متفاوت‌تر  از لیگ داخلی است و نمی‌توان بازی‌های لیگ را معیاری برای موفقیت در جام باشگاه‌ها قلمداد کرد. بازی در برابر تیم‌های  آسیایی بسیار سخت خواهد بود، اما احتمال دارد تیم‌های ایرانی از مرحله گروهی بالا بروند. 
پیروانی با اشاره به بازی‌های اخیر پرسپولیس در لیگ برتر افزود: پرسپولیس بعد از کسب قهرمانی، از پیروزی اشباع‌شده بود و به‌نوعی انگیزه‌ای برای کسب پیروزی یا گرفتن مجدد جام نداشت. این تیم بازیکنان خوبی در اختیار دارد و بازی‌های خوبی را هم در لیگ برتر به نمایش گذاشت و امیدوارم در بازی‌های آسیایی هم بتواند نتیجه بگیرد. 
این مربی پیشکسوت فوتبال درباره تیم استقلال نیز گفت: مدیریت استقلال با اقدام بی‌موقع برای مذاکره با سرمربی سابق این تیم باعث قهر و استعفای فرهاد مجیدی در زمان حساس فینال جام حذفی شد، درحالی‌که چنین برخوردی را در قبال مربیان خارجی نمی‌بینیم. از دست دادن جام حذفی و خداحافظی مجیدی از تیم می‌تواند باعث از بین رفتن آرامش تیم و درنتیجه متضرر شدن آن گردد. 
پیروانی با تأکید بر این‌که مدیریت باشگاه‌ها باید نقش خود را به‌دوراز هر حاشیه‌ای ایفا کنند  افزود: یحیی گل محمدی در قامت سرمربی برای پرسپولیس بسیار خوب ظاهر شد و انتظار می‌رود مدیریت باشگاه بعد از رقابت باشگاه‌های آسیا او را در تیم نگه دارد. امیدوارم باشگاه‌ها برای مدیران داخلی شخصیت قائل شوند و آن‌ها را تحقیر نکنند.وی تأکید کرد: متأسفانه به دلیل وجود ضعف مدیریت، وضعیت فوتبال در کشور ما روز به روز بدتر می‌شود، به همین دلیل می‌بینیم تیم‌های بزرگ پایتخت دچار حاشیه شدند و امکان دارد همین حاشیه‌ها باعث عدم موفقیت آن‌ها در بازی‌های آسیایی شود. مربی اسبق برق شیراز بابیان این‌که مدیران باشگاه‌های فوتبال در کشور دارای حاشیه امنیت نیستند  افزود: مدیریت تیم‌ها به دلیل حفظ جایگاه خود مجبور به تغییر مربیان هستند. به همین علت است که بلافاصله بعد از نتیجه نگرفتن تیم، اقدام به ‌جابه‌جایی سرمربی می کنند، اما در فوتبال حرفه‌ای دنیا چنین مسئله‌ای وجود ندارد، به‌عنوان نمونه سرمربی تیم فوتبال آلمان در روزهای اخیر دو بازی با نتیجه مساوی انجام داد. اگر این مربی در ایران حضور داشت و همین نتیجه‌ها را کسب می‌کرد، گمانه‌زنی‌ها برای جابه‌جایی او صورت می‌گرفت. 
پیروانی به‌ضرورت وجود مدیرانی از جنس فوتبال در فدراسیون و باشگاه‌ها تأکید کرد و ادامه داد: زمانی که محمد دادکان در ریاست فدراسیون بود، چنین وضعیتی در فوتبال حاکم نبود، زیرا فوتبال را می‌شناخت و اجازه دخالت و زیاده‌خواهی به دیگران نمی‌داد. به‌طورقطع با حضور او قراردادی مانند قراردادهایی مانند قرارداد ویلموتس بسته نمی‌شد. 
وی اضافه کرد: در شرایط فعلی عدم حضور دادکان در عرصه فوتبال کشور کاملا محسوس است. افرادی مانند وی نباید خانه‌نشین باشند. انتظار می‌رود با حضور مدیران فوتبالی به اوضاع فوتبال کشور سروسامان داده شود. مدیران باشگاه‌ها یا فدراسیون باید تخصص در حوزه ورزش داشته باشند و در این زمینه استخوان خرد کرده باشند.  
پیروانی در پایان سخنانش علاوه بر سوء مدیریت  تمرکز زیاد بازیکنان به مسائل مادی را جزء مضرات عرصه ورزش و فوتبال دانست و افزود: بازیکنان فوتبال بسیار مادی‌گرا شده‌اند. مادیات لازمه زندگی است، اما باید به موارد دیگری به‌جز مسائل مادی هم توجه کرد. اکنون بیشتر بازیکنان قراردادهایی با مبالغ بسیار بالا با باشگاه‌ها می‌بندند که با این وضعیت تا چند سال آینده باشگاه‌ها امکان تیم داری نخواهند داشت، هرچند اگر شرکت های خصوصی یا دولتی هم به کمک آن‌ها بیایند.  

نویسنده : نفیسه امامی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.