کابینه دولت خشت اولی است که نباید کج گذاشته شود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 48447
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰:۲۰ |
صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس:

کابینه دولت خشت اولی است که نباید کج گذاشته شود

صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به اهمیت انتخاب کابینه دولت و تأثیر آن بر شرایط کشور تأکید کرد: برگزاری مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری، به‌منزله ورود رسمی دولت سیزدهم به گود اجرایی کشور بود.
کابینه دولت خشت اولی است که نباید کج گذاشته شود

حانیه مسجودی
صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به اهمیت انتخاب کابینه دولت و تأثیر آن بر شرایط کشور تأکید کرد: برگزاری مراسم تنفیذ ریاست‌جمهوری، به‌منزله ورود رسمی دولت سیزدهم به گود اجرایی کشور بود. اولین و شاید مهم‌ترین اقدام هر دولت جدید، تشکیل کابینه است. کابینه به‌عنوان بازوان توانمند دولت، وظیفه سنگین اجرایی کردن برنامه‌ها و تحقق وعده‌ها را بر عهده دارد.
وی افزود: کوچکترین اهمال در گزینش اعضای کابینه، چه در قالب ورود افراد فاقد توانمندی لازم و چه در بی‌توجهی به شاخص‌های اساسی، مستقیما درعملکرد دولت بروز و ظهور می‌یابد و امکان تشخیص مشکل و رفع آن، هرچند ممکن ولی با هزینه بالا میسر است که شاید بزرگ‌ترین هزینه‌اش فوت وقت محدود دولت در اجرای برنامه‌هایش باشد.
بدری در مورد شاخص‌های تشکیل کابینه توانمند توضیح داد: شاخص‌های متعددی برای تشکیل یک کابینه توانمند و کارآمد وجود دارد. مهم‌ترین شاخص، شایسته‌سالاری است. پرواضح است که تشکیل دولت کارآمد و قوی بدون استفاده از نخبگان و شایستگان اقصی‌نقاط کشور امکان‌پذیر نیست. 
نماینده مردم اردبیل در مجلس یادآور شد: نکته‌ای که خود حجت‌الاسلام رئیسی هم پیش از انتخابات روی آن انگشت گذاشت. وی در دوران تبلیغات انتخاباتی و در اجتماع مردم مشهد بیان کرد: «محور انتخاب همکارانم شایسته‌سالاری است. در ادوار گذشته اگر کسی مسئول می‌شد کسانی که به او رأی ندادند یا به نحوی به او محبتی ندارند، برای آن‌ها در ادارات و سازمان‌ها مشکل ایجاد می‌کردند، اما ما محورمان در انتخاب همکاران، شایسته‌سالاری است.»
شایسته‌سالاری باید جزء اولویت‌های دولت سیزدهم باشد
او ادامه داد: شایسته‌سالاری می‌بایست جزء اولویت‌های دولت سیزدهم قرار بگیرد و برای این منظور رئیس دولت سیزدهم و تیم مشاورانش باید فارغ از تنگ‌نظری‌های برخی سیاسیون، به انتخاب مدیرانی دست بزنند که در تخصصشان بهترین هستند. اما بایستی توجه داشت که این به معنی چشم‌پوشی از همگرایی فکری و نظری نیست. کابینه دولت کارآمد باید از اعضا و نیروهایی شکل گیرد که هم ازنظر هدف و گفتمان باهم اشتراک داشته باشند و هم اینکه از تخصص و شایستگی لازم برخوردار باشند.
بدری می‌گوید: تعیین دامنه گزینش شایستگان نیز حائز اهمیت است. تعیین شایستگان نباید از جمع حلقه‌های بسته و اطرافیان و فعالین ستادی باشد بلکه دامنه‌ای به وسعت یک کشور را در نظر بگیرد. در تشکیل کابینه و معرفی نفرات، همچون همه مناطق کشور، نباید به‌هیچ‌عنوان از توان مدیران ارشد و توانمند آذربایجان نیز غفلت شود. 
این نماینده مجلس همچنین عنوان کرد: حجت‌الاسلام رئیسی در ایام تبلیغات انتخاباتی و در جمع مردم تبریز گفت: آذربایجان سر ایران است و کشور باید از ظرفیت عظیم و نیروی انسانی متراکم در این منطقه بهره‌مند شود. با توجه به این مهم و این اظهارات رئیس‌جمهور که گفته بود ستاد انتخاباتی‌اش ماهیتی جدا از دولت دارد، انتظار می‌رود حجت‌الاسلام رئیسی در گام نخست به وعده‌اش عمل کردند.
بدری در انتها افزود: انتظار می‌رود حجت‌الاسلام رئیسی با تسلیم نشدن در برابر فشارها و سهم‌خواهی‌های احزاب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی، با استفاده حداکثری از توان همه مدیران، متخصصان و نخبگان شایسته کشور، توانمندترین افراد را راهی کابینه کرده و راه را برای سهم‌خواهی‌ها و منفعت‌جویی‌های احتمالی ببندد. نمود اصلی تشکیل دولت مردمی، چینش کابینه‌ای فراگیر و متشکل از افراد شایسته همه نقاط کشور است.

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.