چگونه غرب به التماس مذاکره رسيد؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 10296
  پرینتخانه » سرمقاله, یادداشت تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹ |

چگونه غرب به التماس مذاکره رسيد؟

سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب، حاوي نکاتي است که نيازمند تأمل بيشتر است
چگونه غرب به التماس مذاکره رسيد؟
|مسعود پيرهادي – سردبير| 
سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب، حاوي نکاتي است که نيازمند تأمل بيشتر است:
يک. مسئله اول، سياست خارجي است. شايد فيلم لحظاتي که چند روز پيش، رؤساي جمهور انگليس و فرانسه، در يکي از راهروهاي سازمان ملل، چندين بار با تأکيد از رئيس‌جمهور کشورمان درخواست کردند که با ترامپ بر سر يک ميز بنشيند را ديده باشيد. سياست خارجي کشور در يک سال گذشته، مبتني بر عدم انجام مذاکره بي‌فايده، کاهش تعهدات برجامي و توازن تعهدات برجامي در برابر عهدشکني طرفين برجام بوده است و دقيقا همين سياست است که مسئولان ما را به‌جاي آن‌که خواهان مذاکره باشند، در موضع بي‌نيازي قرار داده و به فرمايش رهبري، طرف مقابل را به التماس مذاکره مي‌اندازد. اهداف اروپا با آمريکا، تفاوت ماهوي ندارد و اگر اروپا ملتمس مذاکره است، اين يعني هيئت حاکمه آمريکا با تمام وجود به اين مذاکره نياز دارد.
دو. در تمام دوره‌ها، از صدر اسلام گرفته تا دفاع مقدس هشت‌ساله، دوره اوج فشار و سختي، هنگامه رويش‌هاي جديد و زايش نيروها و افکار شکست‌ناپذير بوده است. امروز، در شرايط فشار اقتصادي از گوشه و کنار، زمزمه‌هاي شکوفا شدن ظرفيت‌هاي جديد به گوش مي‌رسد. سيل جوانان پرانگيزه و مؤمن که جاري شود، همه مشکلات و کاستي‌ها را درمي‌نوردد و کشور را رنگ نو مي‌بخشد. رهبر بصير انقلاب، اين رويش‌ها را بيش و پيش از ديگران ديده و لمس مي‌کنند. براي اميدوار شدن به آينده و يافتن اعتمادبه‌نفس، يکي از بهترين نسخه‌ها، مرور چندباره سخنان مقام معظم رهبري در چند سال گذشته است.
سه. عصاره سخنان رهبر معظم انقلاب، «پيروزي راهبردي ملت ايران» است. اين پيروزي، از مسير ايمان و اسلام ناب و سوار بر قطار مردم‌سالاري و تکيه‌بر توان داخل محقق خواهد شد. مشاهده نمونه‌هاي منطقه‌اي همچون عربستان سعودي و ترکيه نيز تأييد مي‌کنند که هيچ کشوري، از طريق ارتباط با غرب، پيشرفت پايدار و راهبردي نخواهد داشت.
نویسنده : مسعود پيرهادي |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.