پشت پرده نظرسازی‌های ضد ایرانی در غرب - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 91462
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۲۳ |

پشت پرده نظرسازی‌های ضد ایرانی در غرب

نظرسنجی موسسه گمان با عنوان «نگرش ایرانیان به رسانه‌ها ۱۴۰۲» با بیش از ۳۸ هزار شرکت‌کننده در ایران نشان داده پیش از سایر رسانه‌ها، ۵۴ درصد جامعه «اکثر اوقات» یا «گاهی اوقات»‌ بیننده ایران اینترنشنال هستند.
پشت پرده نظرسازی‌های  ضد ایرانی در غرب

نظرسنجی موسسه گمان با عنوان «نگرش ایرانیان به رسانه‌ها ۱۴۰۲» با بیش از ۳۸ هزار شرکت‌کننده در ایران نشان داده پیش از سایر رسانه‌ها، ۵۴ درصد جامعه «اکثر اوقات» یا «گاهی اوقات»‌ بیننده ایران اینترنشنال هستند. شبکه من و تو و بی‌بی‌سی فارسی در این نظرسنجی ادعایی در رتبه های بعدی قرار گرفته اند! گروه مطالعات افکارسنجی ایرانیان (گَمان) ظاهرا یک موسسه پژوهشی غیرانتفاعی، مستقل و ثبت‌شده در هلند توسط شماری از ایرانیان ضد انقلاب می باشد .

این موسسه در سال گذشته ( در بحبوحه اغتشاشات) نیز مدعی شد که ۸۱ درصد از ایرانیان خواستار تغییر نظام جمهوری اسلامی هستند! به طور کلی نقش سرویس اطلاعاتی هلند در پمپاژ انگاره های فمینیستی و براندازانه علیه نظام و ملت ایران غیر قابل انکار است. یکی از مجاری و ابزارهای عملکرد این سرویس اطلاعاتی، همین موسسه خیالی ( گمان ) می باشد! نخستین مسئله در تشریح کارویژه موسسه گمان، مربوط به بسترهای زمانی خاصی است که نظرسازی های ادعایی این موسسه در آن منتشرمی شود. سال گذشته، نتایج تحقیقات دروغین این موسسه درست در دی ماه منتشر شد:زمانی که اغتشاشات رو به افول بوده و تنفس مصنوعی دستگاه های دولتی و امنیتی غرب و رژیم صهیونیستی نیز نتوانسته بود منتج به احیای آنها شود! درحال حاضر نیز نتایج نظرسازی موسسه گمان، درست در آستانه سالگرد فوت مهسا امینی منتشر شده است. به عبارت بهتر، بازتولید اغتشاشات در سایه طرح ادعاهای گمراه کننده ، هدف اصلی مهره های بازی غرب و تل آویو در برهه کنونی محسوب می شود.

نکته دوم، مربوط به ماهیت ادعاهای مطرح شده در نظرسازی های موسسه گمان می باشد. وزن دهی کاذب و مضحکانه به شبکه ورشکسته ایران اینترنشنال در حالی صورت می گیرد که بنابر اذعان صریح بسیاری از صاحب نظران رسانه ای ( حتی برخی روزنامه نگاران ضد انقلاب در آن سوی مرزها)، این شبکه پس از شکست اغتشاشگران در سال گذشته بسیاری از مخاطبان خود را از دست داده و احراز و اثبات رسوایی های اخلاقی و جنسی در این شبکه نیز بحران های مضاعفی را برای آن ایجاد نموده است. در چنین شرایطی ، موسسه گمان در صدد نوعی برندسازی ناشیانه برای شبکه ایران اینترنشنال بر آمده که در ماورای آن، باید به دنبال رد پای نوعی معامله کلان اقتصادی گشت!

اما نکته آخر، مربوط به تبعات انتشار این نظرسازی ناشیانه می باشد. چنانچه ادعای سال گذشته موسسه گمان منجر به جلوگیری از شکست اغتشاشگران در کشورمان نشد، این بار نیز نظرسازی جدید موسسه گمان نمی تواند مطالبات طراحان آن در دستگاه های امنیتی اتحادیه اروپا ( خصوصا کشور هلند ) را تامین کند! بدون شک از این پس شاهد ظهور چنین موسسات غیرمعتبر ( در عین حال با کارویژه و کارکرد معین ) از سوی دشمنان با هدف ایجاد نوعی فرامتن و الگوی تهاجمی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران خواهیم بود! اگر ذره ای نتایج نظرسنجی موسسه گمان در سال گذشته صحت داشت یا حتی به واقعیت نزدیک بود ، قاعدتا امروز نباید شاهد استیصال مطلق دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی در مقابل کشورمان بودیم!

نویسنده : محمد مهرعلی |
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.