پشت پرده سناریوسازی آمریکا برای حملات تروریستی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 39792
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۶:۴۷ |
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی در مجلس عنوان کرد:

پشت پرده سناریوسازی آمریکا برای حملات تروریستی

عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به رفتارها و بهانه‌های آمریکا در سال‌های اخیر برای حملات تروریستی به نیروهای مقاومت، حمله اخیر این کشور در عراق و شرق سوریه علیه نیروهای حشدالشعبی را محکوم کرد و گفت: اقدامات آمریکا در عراق، سوریه و لبنان همواره بی‌ثبات کننده و باعث ناامنی و برمبنای سیاست مداخله‌جویانه در این کشورها بوده است.
پشت پرده سناریوسازی آمریکا برای حملات تروریستی
گروه‌ سیاسی
عباس گلرو، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به رفتارها و بهانه‌های آمریکا در سال‌های اخیر برای حملات تروریستی به نیروهای مقاومت، حمله اخیر این کشور در عراق و شرق سوریه علیه نیروهای حشدالشعبی را محکوم کرد و گفت: اقدامات آمریکا در عراق، سوریه و لبنان همواره بی‌ثبات کننده و باعث ناامنی و برمبنای سیاست مداخله‌جویانه در این کشورها بوده است.وی افزود: حضور نظامی آمریکا در این کشورها عوارض زیان‌بار بسیاری داشته است. از طرفی آمریکایی‌ها به بهانه مقابله با داعش و گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق مستقر شدند درحالی‌که رصد دقیق تحولات میدانی به‌ویژه در سالیان گذشته نشان می‌دهد که آمریکا علنا از گروه تروریستی داعش حمایت کرده و این کمک‌ها ادامه دارد.نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه  ادامه داد: با این اوصاف حمله اخیر آمریکا در شرق سوریه نیز در همین راستا بوده است. این اقدام جنایتکارانه آمریکا نقض صریح قوانین بین‌المللی، منشور ملل متحد و نقض حاکمیت کشورها ست. آمریکا این جرم بزرگ را مرتکب شده و بسیاری از کشورها این حرکت را محکوم کردند و در حقیقت رژیم تروریست پرور آمریکا نیروهایی را هدف قرار داده که از گروه‌های مردمی هستند و برای دفاع از کشورشان در مقابل گروه‌های تروریستی می‌جنگند و از خاکشان دفاع می‌کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد: اقدام اخیر آمریکا ،حمایت از تروریست‌ها محسوب می‌شود و ما این اقدام را محکوم می‌کنیم.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس یادآور شد: این رفتارهای آمریکا ادامه‌دار بوده و سیاست‌هایشان تغییر نخواهد کرد. اواخر سال ۲۰۱۹ بود که آمریکایی‌ها در حال سناریوسازی علیه ایران بودند و همان زمان اعلام کردند که یکی از پایگاه‌های هوایی آنان در عراق توسط موشک‌های نیروهای وابسته به ایران مورد هدف قرارگرفته است. آن‌ها به‌دروغ ادعا کردند یک پیمانکار آمریکایی در این حمله کشته‌شده است. بعدازآن با این بهانه به مقر نیروهای حشدالشعبی در نزدیک مرز با سوریه حمله کردند و بیش از ۲۰ تن از نیروهای حشدالشعبی را به شهادت رساندند. پس‌ازآن نیز جنایت خود را در بغداد با ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس کامل کردند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکایی‌ها به بهانه این‌که پایگاه نظامی‌شان در کرکوک هدف قرارگرفته دست به این اقدامات جنایتکارانه علیه نیروهای مقاومت و جمهوری اسلامی ایران زدند. درحالی‌که اولا خود سناریو حمله موشکی به پایگاه هوایی و پایگاه نظامی آمریکا در کرکوک ساختگی و کار خود آمریکایی‌ها بود تا برای حمله به حشدالشعبی بهانه‌تراشی کنند. ضمن این‌که این داستان که یک پیمانکار آمریکایی کشته‌شده نیز دروغ بود. بنابراین حوادث اخیر ازجمله موشک پراکنی در اطراف فرودگاه اربیل تا حمله به سفارت آمریکا در بغداد نیز هر دو حادثه ساختگی توسط خود آمریکا و مزدوران و متحدانش بودند.
گلرو تصریح می‌کند که آمریکایی‌ها با اقدامات ساختگی و دروغین می‌خواهند در منطقه غرب آسیا حملات و اقدامات تروریستی خود را ادامه دهند. اما آمریکا و رئیس‌جمهور آمریکا باید مراقب باشد در تله سیاست‌های نابخردانه خود و متحدان نابخرد خود به‌ویژه رژیم صهیونیستی گیر نکند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در انتها تأکید کرد که هرگونه تنش‌آفرینی در منطقه می‌تواند نیروهای آمریکایی را که در این منطقه حضور دارند قربانی ماجراجویی‌های فرا منطقه‌ای خودش و متحدانش کند.
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.