پرونده فساد خانواده بایدن مفتوح می‌شود؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 77005
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۶:۰۶ |

پرونده فساد خانواده بایدن مفتوح می‌شود؟

جمهوری‌خواهان مجلس ایالات‌متحده پس‌ازآن که موفق شدند در انتخابات میاندوره‌ای با اختلافی اندک مجلس نمایندگان را پس بگیرند، سراغ شماری از تحقیقات در مورد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکاو خانواده‌اش رفتند.این اقدام نشان می‌دهد که تقابل دو حزب سنتی آمریکا بر سر معادلات قدرت از اکنون تا سال 2024 میلادی«زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده در این کشور» جدی‌تر می‌شود. 
پرونده فساد خانواده بایدن مفتوح می‌شود؟
گروه بین‌الملل 
جمهوری‌خواهان مجلس ایالات‌متحده پس‌ازآن که موفق شدند در انتخابات میاندوره‌ای با اختلافی اندک مجلس نمایندگان را پس بگیرند، سراغ شماری از تحقیقات در مورد جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکاو خانواده‌اش رفتند.این اقدام نشان می‌دهد که تقابل دو حزب سنتی آمریکا بر سر معادلات قدرت از اکنون تا سال ۲۰۲۴ میلادی«زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده در این کشور» جدی‌تر می‌شود. 
بر اساس گزارش ایندیپندنت، جمهوری‌خواهان مجلس دارند شماری از اتهام‌ها را مطرح می‌کنند که ارتباط بایدن با معاملات تجاری هانتر بایدن در ۵۰ کشور ازجمله آن‌هاست.بایدن همه اتهام‌ها در مورد ارتباط داشتن با تمامی کارهای پسرش را رد کرده است، اما جمهوری‌خواهان مجلس دارند فشار می‌آورند و تلاش می‌کنند دولت دموکرات‌ را به بن‌بست برسانند.جیمز کومر، نماینده مجلس، در نشستی مطبوعاتی گفت بایدن «رئیس هیئت‌مدیره» است و مدعی شد مسئولیت اداره کسب‌وکار خانواده بر عهده رئیس‌جمهوری است.به عبارت بهتر،جمهوری‌خواهان در اقدامی هدفمند قصد دارند جرائم پسر بایدن را مترادف با جرائم خود وی قلمداد کرده و حزب دموکرات را از همین طریق تحت‌فشار قرار دهند. 
کومر، که قرار است رئیس کمیته نظارت مجلس شود، همچنین بدون ارائه شواهدی ادعا کرد کاخ سفید ۲۵۰ هزار دلار خرج کرده است تا از گزارش‌های خبری منفی در مورد هانتر بایدن خلاص شود.کومر به خبرنگاران گفت: «این تحقیق در مورد جو بایدن است. به نظرم شواهدی که آماده کرده‌ایم نشان می‌دهد چرا موضوع ازنظر ما مهم است و کار را جلو می‌بریم.«سعی داریم متمرکز باشیم- آیا جو بایدن در معاملات تجاری هانتر بایدن دخالت مستقیم داشته و آلوده هم شده است؟»
ایان سمز، سخنگوی دفتر شورای کاخ سفید، در بیانیه‌ای اعلام کرد «جمهوری‌خواهان کنگره به‌جای آن‌که با بایدن برای رسیدگی به مشکلات مهم مردم آمریکا مثل پایین آوردن هزینه‌ها کار کنند، اولویت اصلی‌شان را حمله به بایدن با انگیزه‌های سیاسی و آکنده از نظریه‌های توهم توطئه که مدت‌ها پیش بی‌اعتبار شده است قرار داده‌اند.»
جمهوری‌خواهان با بازآرایی حوزه‌های انتخابیه توانستند اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را به دست آورند .کومر گفت، مایل است اعضای خانواده بایدن در کنگره شهادت بدهند، ولی افزود: این بار تمرکز روی به دست آوردن سوابق بانکی است.بر اساس ادعای رهبر جدید مجلس نمایندگان، شواهد موجود  نشان می‌دهد امور مالی، کارت‌های اعتباری و حساب‌های بانکی هانتر و جو بایدن اگر مشترک نباشد، درهم‌تنیده است.اثبات این موضوع می‌تواند فشارها را در میان افکار عمومی جهت عدم حضور دوباره بایدن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را افزایش دهد. این در حالی است که پیروزی بادآورده دموکرات‌ها در انتخابات میاندوره‌ای سنا،بایدن را بر آن ساخته است تا بار دیگر در این آوردگاه سیاسی حضور پیدا کند.
  فساد سیستماتیک در آمریکا 
آنچه مسلم است این‌که  شماری از حساب‌های مرتبط به خانواده‌ بایدن بابت «فعالیت‌های مشکوک یا غیرقانونی» در «وضعیت قرمز» قرار دارند.در این میان، جمهوری‌خواهان تمرکز زیادی بر پسر بایدن ندارند! آن‌ها قصد دارند در پیشبرد این پرونده « که به دلیل عدم تسلط جمهوری‌خواهان بر سنا به لحاظ حقوقی عملا به‌جایی نخواهد رسید» شخص رئیس‌جمهور آمریکا را هدف قرار دهند. در مقابل، مقامات حزب دموکرات نیز پرونده‌هایی از ترامپ و دیگر سران حزب جمهوری‌خواه را به‌عنوان ابزارها و سلاح‌های سیاسی و انتخاباتی خود آماده کرده‌اند تا
 در صورت لزوم، آن‌ها را در برابر افکار عمومی آمریکا مفتوح کنند. این مسئله، فساد همه‌جانبه در ساختار سیاسی آمریکا را به اثبات می‌رساند. 
ایندیپندنت 
|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.