پرسپولیس چگونه سد قطری را شکست؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 30390
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی تاریخ انتشار : 08 مهر 1399 - 7:34 |
دلایل برد پرسپولیس در گفت‌وگو با محسن خلیلی؛

پرسپولیس چگونه سد قطری را شکست؟

تیم پرسپولیس موفق شد در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با یک گل تیم السد قطر را شکست بدهد و راهی مرحله بعد شود. به‌طور قطع می‌توان این برد پرسپولیس را یکی از بردهای ارزشمند این تیم قلمداد کرد چراکه تیم السد با حضور ژاوی در مقام سرمربی و بازیکنان مطرحش از کشورهای دیگر خود را از پیش برنده محسوب می‌کرد و اسیر غرور کاذب خود شده بود. 
پرسپولیس چگونه سد قطری را شکست؟

نفیسه امامی
تیم پرسپولیس موفق شد در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با یک گل تیم السد قطر را شکست بدهد و راهی مرحله بعد شود. به‌طور قطع می‌توان این برد پرسپولیس را یکی از بردهای ارزشمند این تیم قلمداد کرد چراکه تیم السد با حضور ژاوی در مقام سرمربی و بازیکنان مطرحش از کشورهای دیگر خود را از پیش برنده محسوب می‌کرد و اسیر غرور کاذب خود شده بود. 
پرسپولیس که حالا تیم پاختاکور ازبکستان را حریف خود در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های باشگاه‌های آسیا می‌بیند، به بازی خود با این تیم در روز چهارشنبه نهم مهرماه تمرکز دارد تا بتواند باز هم شایستگی خود را نه‌تنها برای هوادارانش بلکه علاقه‌مندان به فوتبال به اثبات برساند.
محسن خلیلی بازیکن سابق تیم پرسپولیس  در گفت‌وگو با «رسالت»، با اشاره به این‌که پرسپولیس با اقتدار، صعود خود را به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های باشگاه‌های آسیا قطعی کرد، گفت: پرسپولیس در بازی‌های گذشته علی‌رغم تغییرات زیادی که در نفرات اصلی خود داشت و بازیکنان جدیدی که به این تیم اضافه شدند، توانست به انسجام مدنظر کادر فنی برسد و با تاکتیک هوشمندانه و برنامه خوب در مقابل السد قرار بگیرد. 
وی ادامه داد: پرسپولیس با بازی بسته و استفاده از ضد حملات و همچنین نقاط کور خط دفاعی السد که با نفوذشان فضا را برای بازیکنان ما پشت خط دفاعی السد ایجاد کردند، بارها توانستند موقعیت ایجاد کنند درحالی‌که دو بار هم توپ بازیکنان ما به تیر دروازه برخورد کرد ولی درنهایت بازیکنان پرسپولیس مزد    زحمات خود را در دقایق پایانی گرفتند و توانستند به مرحله بعد صعود کنند. نکته حائز اهمیت در این بازی گل زنی آل کثیر و بازی با کیفیت و زحمات زیاد بازیکنان تیم بود که نتیجه شیرینی را رقم زد. 
خلیلی با اشاره به آمار بیشتر موقعیت‌های تیم السد در برابر پرسپولیس افزود: آمار و ارقام نتایج بازی‌ها را تعیین نمی‌کنند ضمن این‌که شرایط تیم السد با پرسپولیس متفاوت بود. السد نسبت به پرسپولیس یک روز استراحت بیشتری داشت و به بازیکنان اصلی خود در بازی مقابل سپاهان به دلیل صعود صددرصدی به مرحله بعد، استراحت داده بود. به همین دلیل پرسپولیس نمی‌توانست بی‌محابا در برابر تیم قدرتمند و آماده از لحاظ بدنی بازیکنان السد حمله کند. بازیکن سابق تیم پرسپولیس، بازی بسته در برابر السد را هوشمندانه توصیف کرد و افزود: تیم با تمرکز بالا منتظر تک لحظه‌ها بود و بازیکنان به‌خوبی تاکتیک موردنظر کادر فنی را ارائه کردند. آمار و ارقام بازی به نفع السد بوده اما تیمی همیشه برنده است که از موقعیت‌ها به‌خوبی استفاده کند و قدر آن‌ها را بداند.
خلیلی یادآور شد: در این‌که السد تیم خوب و پرمهره‌ای است، هیچ شکی وجود ندارد ولی این‌که چگونه مقابل تیمی این‌چنین پرمهره و قوی ظاهر شد و نتیجه گرفت از اهمیت بالایی برخوردار است. 
وی با اشاره به این‌که تیم پرسپولیس بازی به بازی بهتر ظاهر شد، افزود: شانس پرسپولیس در این رقابت‌ها، برگزاری پشت سر هم‌بازی‌ها و در شرایط اردویی است. هرچقدر بازیکنان بیشتر در اختیار مربیان باشند از لحاظ روحی، روانی، بدنی و تاکتیکی با تیم تطبیق پیدا می‌کنند. شاید اگر این شرایط فراهم نمی‌شد، امکان هماهنگی پنج بازیکن جدید در ترکیب پرسپولیس وجود نداشت. 
سرپرست اسبق پرسپولیس با اشاره به تیم پاختاکور که حریف بعدی پرسپولیس در مرحله یک‌چهارم نهایی است، گفت: تمام تیم‌هایی که در مرحله یک‌چهارم نهایی حضور دارند، تیم‌های قدرتمندی هستند که به این مرحله رسیدند و ازلحاظ فنی و تاکتیکی نسبت به تیم‌های دیگر حاضر در این رقابت‌ها برتری داشتند.خلیلی در پایان سخنانش اظهار کرد:
اسم و نام هیچ تیمی نباید برای بازیکنان پرسپولیس دارای اهمیت باشد. مهم این است که بازیکنان، خواسته‌های سرمربی را در زمین پیاده کنند تا در برابر هر تیمی که قرار می‌گیرند موفق باشند.   

نویسنده : نفیسه امامی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای پرسپولیس چگونه سد قطری را شکست؟ بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.