پاسختان را گرفتيد آقای ترامپ؟! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 14864
  پرینتخانه » سرمقاله, سیاسی, یادداشت تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵ |

پاسختان را گرفتيد آقای ترامپ؟!

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار پرستاران به مناسبت سالروز ميلاد حضرت زينب کبري سلام‌الله عليها و روز پرستار، به نکات ارزنده و مهمي در حوزه سياست منطقه‌اي و بين‌المللي کشورمان اشاره فرمودند.
پاسختان را گرفتيد آقای ترامپ؟!
|حنيف غفاري| 
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار پرستاران به مناسبت سالروز ميلاد حضرت زينب کبري سلام‌الله عليها و روز پرستار، به نکات ارزنده و مهمي در حوزه سياست منطقه‌اي و بين‌المللي کشورمان اشاره فرمودند. معظم له در بخشي از سخنان خود در پاسخ به رجزخواني اخير دونالد ترامپ رئيس‌جمهور آمريکا تأکيد کردند:« هيجان ضدآمريکايي در بغداد و سراسر عراق  نتيجه طبيعي جنايت‌هاي امريکاست.رئيس‌جمهور آمريکا در مطلبي گفته ما اين مسائل را از چشم ايران مي‌بينم و به آن پاسخ خواهيم داد. اما بايد به آن‌ها گفت اولا غلط مي‌کنيد زيرا اين موضوع ربطي به ايران ندارد. ثانيا بايد منطقي باشيد و بفهميد که علت اصلي اين قضايا چيست. البته آن‌ها منطقي نيستند.»واقعيت امر اين است که کاخ سفيد هزينه استراتژيک زيادي بابت انعقاد و استمرار پروژه «ناامني مزمن امنيتي» در عراق پرداخت کرده و در حال حاضر،بخش اعظمي از تلاش‌هاي خود مبني بر احياي تروريسم تکفيري در اين کشور مسلمان و ايجاد شکاف ميان ملت و خصوصا شيعيان عراق را ازدست‌رفته مي‌بيند. تحول اين شکست راهبردي، براي رئيس‌جمهور تاجر مسلک آمريکا بسيار سنگين است زيرا ترامپ ميان «هزينه » و « فايده» اي که طي ماه‌ها و هفته‌هاي اخير در عراق و از سوي دولت و دستگاه‌هاي امنيتي ايالات‌متحده محاسبه شده است، توازني به سود خود و همدستانش نمي‌بيند. چنانچه برخي سناتورهاي کنگره و تحليلگران برجسته حوزه سياست خارجي آمريکا اذعان کرده‌اند، مؤلفه‌اي به نام «نفرت از آمريکا» در ميان اقشار مختلف عراق، خصوصا پس از حملات نظاميان آمريکايي به پايگاه‌هاي حشد الشعبي بيش‌ازپيش نهادينه‌شده است. فراتر از آن، ظهور دوباره داعش در مناطقي از عراق به‌خوبي نشان داده است که هدف واقعي ايالات‌متحده از حمايت ظاهري از اعتراضات مردمي در اين کشور چه بوده است!
پاسخ رهبر معظم انقلاب به تهديدات اخير ترامپ،‌ داراي دو فاکتور«قاطعيت» و « منطق» بوده است: قاطعيت در دفاع از کيان ملت ايران و منطق در رصد تحولات منطقه و محاسبات راهبردي، تاکتيکي و رفتاري کشورمان در حوزه سياست خارجي و منطقه‌اي. تلفيق اين دو مؤلفه سبب شده است تا ترامپ بيش از هر زمان ديگري در برابر «ايران قدرتمند» احساس استيصال و ناتواني کند.«ايران قدرتمند» نه يک «مفهوم انتزاعي»، بلکه يک «عينيت» است که مدت‌هاست ذهن استراتژيست‌هاي آمريکايي را به خود مشغول ساخته و مولد منازعات پايداري در حوزه امنيت و سياست خارجي ايالات‌متحده بوده است. عقب‌نشيني ترامپ از مواضع  مضحکانه  اخير خود، آن‌هم چند ساعت پس از اينکه ايران را نسبت به پرداخت هزينه‌اي بسيار سنگين! تهديد کرده بود، به‌خوبي نشان مي‌دهد که «قدرت ايران اسلامي» تا چه اندازه‌اي در دل مقامات آمريکايي رعب و وحشت ايجاد کرده است.رئيس‌جمهور ايالات‌متحده پاسخ تهديد خود را به صورتي صريح از سوي رهبر حکيم انقلاب اسلامي دريافت کرد.ترامپ و ساکنان کاخ سفيد از امروز بايد با نگاهي بهت‌زده، به تماشاي ترکيب «قدرت محور مقاومت»و «رشد تصاعدي حس نفرت از آمريکا» در منطقه غرب آسيا بنشينند. اگرچه ممکن است هضم اين مسئله براي رئيس‌جمهور آمريکا و همراهانش سخت باشد، اما هراندازه در پذيرش اين شکست همه‌جانبه تعلل صورت گيرد، هزينه‌هاي اين شکست به‌مراتب براي بانيان و صاحبان غربي تروريسم تکفيري و مهره‌هاي منطقه‌اي آن‌ها سخت‌تر مي‌شود….
نویسنده : حنيف غفاري |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.