ویدیو مارکتینگ چیست و چه کمکی به رشد کسب و کارها می کند؟ - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 60693
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۰۱ |

ویدیو مارکتینگ چیست و چه کمکی به رشد کسب و کارها می کند؟

محتوای ویدیویی بر فضای آنلاین تسلط دارد. ویدیو مارکتینگ یک ایده ی جدید نیست، اما روشی که محتوا در آن استفاده میشود بطور کامل عوض شده است، بخصوص در فضای مجازی.
ویدیو مارکتینگ چیست و چه کمکی به رشد کسب و کارها می کند؟

محتوای ویدیویی بر فضای آنلاین تسلط دارد. ویدیو مارکتینگ یک ایده ی جدید نیست، اما روشی که محتوا در آن استفاده میشود بطور کامل عوض شده است، بخصوص در فضای مجازی.

قبلا ویدیو تنها یک عنصر از کمپین بزرگ بازاریابی بود، اما الان تولید محتوا ویدیویی امری ضروری برای استفاده در همه ی کانال ها، بخصوص فضای مجازی است. در فضای مجازی ویدیو مارکتینگ نقش مهمی در جلب توجه مخاطب دارد.

این میتواند بخاطر این باشد که محدوده ی توجه ما کوتاه تر شده است یا شاید بخاطر این است که خلاصه کردن محتوای ویدیو آسان است. از طرف دیگر، بیشتر کاربران آنلاین می شوند که ویدیو ببینند.

ویدیو مارکتینگ و تیزر تبلیغاتی از روش های جدید تبلیغات نسبت به روش های دیگر تبلیغات هستند. اگر هنوز برای تبلیغات کسب و کار خود ویدیو مارکتینگ را در نظر نگرفته اید ، وقتشه که به سفارش آن فکر کنید.

چرا باید بر روی ویدیو مارکتینگ تمرکز کنیم؟

مهم نیست که چه محصولی میفروشین یا چه خدماتی ارا‌ئه می دهید، ویدیو مارکتینگ یک راه بسیار موثر برای فروش است. افزودن ویدیو بر قیف فروش بسیار موثرتر از دیگر مدل های محتواها در جلب توجه مخاطب است.

قبل از نوشتن استراتژی ویدیو مارکتینگ باید چه کرد؟

قبل از اینکه استراتژی ویدیو مارکتینگ را تدوین کنیم لازم است نکاتی را رعایت کنید. این نکات شامل:

با تنظیم اهداف تولید محتوا ویدیویی شروع کنید

در مرحله اول لازم است اهداف خود را تنظیم کنید. مهم است که به کمپین بازاریابی خود مسیر واضح با اهدافی برای رسیدن برای ویدیوهای خود بدهید.

اهداف ویدیو مارکتینگ می تواند شامل آگاهی برند بیشتر، پیشنهاد محتوای باارزش، ارتقای محصول مشخص، آموزش مشتریان، نمایش قدرت، یا خلق یک سرگرمی باشد.

اگر می خواهید ویدیو مارکتینگ شما موثر باشد، باید اهداف مشخصی داشته باشید. با داشتن اهداف مشخص می توانید فیلم های بهتری برای مخاطبان خود تولید کنید.

مخاطب هدف خود را بشناسید

استراتژی ویدیو مارکتینگ باید با آنچه مخاطب هدف میبیند یکی باشد. این به شما کمک میکند که ویدیو شما بیشتر مورد توجه مشتریان جدیدی قرار بگیرد که می خواهید آنها را جذب کنید. نگاهی به ویدیو مارکتینگ ها و آمار شبکه های اجتماعی بیاندازید. درک کنید که مخاطب هدف شما چه چیزی را دوست دارد و با چه چیزی درگیر می شود. این کار باعث می شود ایده ی بهتری برای تولید محتوا ویدیویی پیدا کنید.

کانال های توزیع ویدیو را بشناسید

دانستن علاقه و نیازهای مخاطب هدف خود یک گام است. گام بعدی، دانستن محل ارتباط با مخاطب هدف است. بازاریابی ویدیویی می تواند در پلتفرم های مختلفی مانند اینستاگرام، تیک تاک، یوتیوب و.. انجام شود. هم چنین شما می توانید ویدیوهای خود را در لندینگ پیج ها ، منتشر کنید. حتی می توانید از آن ها در پست های بلاگ خود استفاد کنید. محتوای ویدیویی برای همه قسمت های قیف فروش قابل استفاده است. بنابراین شما می توانید برای همه ی پلتفرم ها فیلم تولید کنید.

تفاوت انواع ویدیو تبلیغاتی را بشناسید

شما می توانید انواع مختلف ویدیو مارکتینگ را در قیف بازاریابی خود داشته باشید. هر یک از انواع ویدیو هدف خاصی را دنبال می کند. در اینجا بعضی از انواع ویدیو مارکتینگ بررسی شده است:

ویدیوهای برند: این نوع از ویدیوها به شما کمک می کند که آگاهی از برندتان را با نشان دادن شرکت خود، اهداف آن، ماموریت آن و غیره را افزایش دهید.

ویدیوهای آموزشی: این نوع ویدیو می تواند برای آموزش مطلب جدید یا گسترش اطلاعات درباره ی محصولات یا خدمات به مخاطبان استفاده شود. این نوع ویدیو می تواند توسط تیم فروش برای آموزش استفاده از محصول یا خدمات به مشتریان تولید شود.

ویدیوهای دمو: این نوع ویدیو، نمایشی از محصول یا خدمات شما است.

ویدیوهای رضایت مشتریان: بسیاری از شرکت ها از این ویدیو ها برای گسترش آگاهی از برندشان و نشان دادن استفاده ی محصول یا خدماتشان در زندگی واقعی استفاده می کنند. مشتریان راضی تجربه ی خود را در استفاده از محصول یا خدمات شما در ویدیو بیان می کنند. این یک روش عالی برای اعتمادسازی درمورد برند شما است.

ویدیوهای زنده: تولید محتوا ویدیویی زنده یک راه عالی برای تعامل با مخاطب در زمان واقعی است. در این فیلم ها می توانید خود را معرفی کنید، به سوالات کاربران پاسخ دهید واز پشت صحنه ی بیزینس خود فیلم بگیرید. این فیلم ها را به راحتی می توانید با موبایل هم بگیرید.

ویدیوهای مصاحبه های تخصصی: مصاحبه با متخصصان صنعت شما روشی قدرتمند برای تعیین جایگاه برند شما است. می توانید با افراد درون سازمان خود مصاحبه کنید، یا از رهبران خارجی برای مصاحبه درخواست دهید. فقط مطمئن شوید که این متخصص، مخاطبان شما را مجذوب خود کرده است.

ویدیوهای متحرک: فیلم های متحرک در شبکه های اجتماعی و تبلیغات به طور فزاینده ایی محبوب می شوند. انیمیشن می تواند به راحتی مباحث پیچیده را ترجمه کند یا موضاعات خسته کننده را هیجان انگیز کند.

ویدیوهای توضیحی: افزودن فیلم های توضیحی به استراتژی ویدیو مارکتینگ شما کمک می کند تا به مخاطبان نشان دهید که چرا باید از محصول شما استفاده کنند. ایجاد یک ویدیو مانند این می تواند بر ویژگی های یک محصول خاص متمرکز شود، یا موارد استفاده واقعی از محصول شما را نشان دهد.

مراحل تولید ویدیو مارکتینگ:

در این قسمت با مراحل ویدیو مارکتینگ آشنا می شویم.

تولید ویدیو:

پس از اینکه با انواع ویدیو مارکتینگ آشنا شدید، می توانید ویدیو تولید کنید. نکته ی مهم در این گام، صادق بودن و ایجاد ارزش برای مشتریان است.

تولید پست:

بسیار مهم است که زمان کافی برای ادیت ویدیو، اضافه کردن موزیک، افکت ها، زیرنویس ها و بازسازی آن بگذارید. ابزارهای رایگان بسیاری برای ادیت وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

بررسی بازخور ویدیو:

همیشه بررسی کنید که مشتریان چگونه با ویدیوی شما ارتباط برقرار کردند و استراتژی بازاریابی ویدیوی شما چقدر موفق بوده است.

کلام آخر

مهم نیست که شما کی هستید و چه کسب و کاری دارید، شما باید از ویدیو مارکتینگ در کمپین های بازاریابی برای افزایش نتایج خود استفاده کنید. ویدیو می تواند تفاوت بزرگی در موفقیت های بازاریابی شما در پلتفرم های مختلف ایجاد کند. شرکت بهیار یکی از شرکت های با سابقه در زمینه ویدیو مارکتینگ است و تجربیات زیادی در تولید محتوای ویدیویی برای کسب و کارهای بزرگی را در کارنامه خود دارد. شما می توانید برای سفارش و اطلاع از روند تولید محتوای ویدیویی به وب سایت https://behyarco.com   مراجعه کنید .مشاوره رایگان :۳

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.