سوالات متداول در مورد طرح توجیهی استارتاپ ویزا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 60698
  پرینتخانه » اخبار دیگران تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۹:۰۵ |

سوالات متداول در مورد طرح توجیهی استارتاپ ویزا

یک طرح توجیهی استارتاپ کوچک ممکن است شامل یک تا 10 صفحه باشد و حداقل شامل توجه گذرا به موارد مهمی مانند مفاهیم تجاری، نیازهای مالی، برنامه های بازاریابی و صورت های مالی، به ویژه جریان نقدی، ترازنامه، و پیش بینی درآمد باشد.
سوالات متداول در مورد طرح توجیهی استارتاپ ویزا

۴ نوع طرح کسب و کار چیست؟

طرح توجیهی کوچک:

یک طرح توجیهی استارتاپ کوچک ممکن است شامل یک تا ۱۰ صفحه باشد و حداقل شامل توجه گذرا به موارد مهمی مانند مفاهیم تجاری، نیازهای مالی، برنامه های بازاریابی و صورت های مالی، به ویژه جریان نقدی، ترازنامه، و پیش بینی درآمد باشد. . این یک راه عالی برای آزمایش سریع مفهوم تجاری یا اندازه گیری علاقه یک شریک بالقوه یا سرمایه گذار جزئی است. همچنین می تواند به عنوان یک پیش درآمد ارزشمند برای یک طرح کامل در آینده عمل کند. بیزینس پلن استارتاپ

طرح توجیهی برنامه کاری:

برنامه کاری ابزاری برای راه اندازی کسب و کار شما است. باید در جزئیات طولانی باشد اما ممکن است در ارائه کوتاه باشد. مانند یک طرح توجیهی کوچک، احتمالاً هنگام تهیه یک برنامه کاری می توانید درجه بالاتری از صراحت و غیر رسمی بودن را تحمل کنید.

طرح توجیهی معرفی:

اگر یک برنامه معرفی را انتخاب کنید، با استرس کم آن بر جذابیت و تاثیرگذاری آرایشی، و اهرم را بچرخانید تا توجه به ظاهر بصری آن را افزایش دهید، در نهایت به یک طرح ارائه خواهید رسید. این طرح برای نمایش به سرمایه گذاران، سرمایه گذاران، سهامداران و سایر افراد خارج از شرکت مناسب است.

طرح الکترونیکی:

اکثر طرح های توجیهی بر روی کامپیوتر تنظیم می شوند، سپس چاپ می شوند و به صورت چاپی ارائه می شوند. با این حال، اطلاعات تجاری بیشتر و بیشتری که بین طرفین فقط روی کاغذ منتقل می شود، اکنون می تواند به صورت الکترونیکی ارسال شود، بنابراین ممکن است برای شما راحت باشد که نسخه الکترونیکی طرح توجیهی خود را در دسترس داشته باشید. به عنوان مثال، یک طرح الکترونیکی می تواند برای ارائه به گروه هایی که از یک پروژکتور سربار کامپیوتری استفاده می کنند، یا برای برآوردن خواسته های سرمایه گذاران متمایز که می خواهند عمیقاً در زیربنای صفحات گسترده پیچیده تحقیق کنند، مفید باشد.

۳ هدف اصلی یک طرح توجیهی چیست؟

  1. یک تمرکز تجاری ایجاد کنید: هدف اصلی یک طرح توجیهی ، ایجاد برنامه های شما برای آینده کسب و کار شما است. این برنامه ها باید شامل اهداف و نقاط عطف در کنار مراحل دقیق در مورد چگونگی رسیدن کسب و کار به هر مرحله باشد. ایجاد یک نقشه راه برای رسیدن به اهدافتان به تعیین تمرکز کسب و کار و پیگیری رشد کمک می کند
  2. تامین مالی مطمئن: یکی از اولین چیزهایی که سرمایه گذاران خصوصی، بانک ها و سایر وام دهندگان قبل از سرمایه گذاری در کسب و کار شما به دنبال آن هستند، یک طرح توجیهی است که به خوبی تحقیق شده است. سرمایه‌گذاران و ذینفعان می‌خواهند بدانند که شما چگونه کسب‌وکارتان را اداره می‌کنید، پیش‌بینی‌های درآمد و هزینه‌تان را چگونه انجام می‌دهید و چگونه بازده سرمایه‌گذاری خود را دریافت می‌کنند برندینگ
  3. مدیران اجرایی را جذب کنید: با رشد کسب و کار شما، احتمالاً باید مدیرانی را به تیم خود اضافه کنید. طرح توجیهی به شما کمک می کند تا استعدادهای اجرایی را جذب کنید و تعیین کنید که آیا آنها برای شرکت شما مناسب هستند یا خیر.

۵ عنصر یک طرح توجیهی چیست؟

  • مفهوم کسب و کار: کسب و کار، محصولات/خدمات آن و بازاری را که در آن خدمت خواهد کرد، توصیف می کند. باید دقیقاً اشاره کند که چه چیزی فروخته خواهد شد، به چه کسی و چرا کسب و کار شما مزیت رقابتی خواهد داشت.
  • ویژگی های مالی: نکات مهم مالی شرکت از جمله فروش، جریان های نقدی، سود و بازگشت سرمایه را برجسته می کند.
  • الزامات مالی: سرمایه مورد نیاز برای شروع کسب و کار و گسترش را به وضوح بیان کنید. باید نحوه استفاده از سرمایه و حقوق صاحبان سهام برای تامین مالی را به تفصیل شرح دهد. اگر وام برای سرمایه اولیه به جای حقوق صاحبان سهام مبتنی بر وثیقه است، منبع وثیقه را نیز مشخص کنید.
  • موقعیت فعلی کسب و کار: اطلاعات مرتبط در مورد کسب و کار، شکل قانونی فعالیت آن، مالکان اصلی، زمان تشکیل و پرسنل کلیدی را ارائه می دهد.
  • دستاوردهای عمده: جزئیات هر گونه پیشرفت در شرکت برای موفقیت کسب و کار ضروری است. دستاوردهای عمده شامل ثبت اختراع، نمونه های اولیه، محل تأسیسات، هرگونه قرارداد الزام آور که برای توسعه محصول باید وجود داشته باشد، یا هر گونه نتایج بازاریابی آزمایشی است.

چه کسی باید یک طرح تجاری بنویسد؟

راه اندازی یک کسب و کار یک علم دقیق نیست. برخی از شرکت ها به طور ارگانیک بدون آزمون و خطا توسعه می یابند، در حالی که برخی دیگر از ابتدا تا انتها ترسیم می شوند.

بنابراین اگر می‌پرسید که آیا شرکت شما به یک طرح توجیهی طولانی نیاز دارد، پاسخ «نه» خواهد بود. همانطور که گفته شد، قطعاً چند موقعیت وجود دارد که در آن نوشتن یک برنامه منطقی است و می تواند به افزایش شانس موفقیت یک تجارت کمک کند:

برای استارت‌آپ‌های فناوری بدون سابقه تجارت، مانند شرکت‌های SaaS، یک طرح توجیهی می‌تواند ابزار ارزشمندی برای تأمین بودجه بلندمدت باشد.

در شرایطی که بازار جدید و آزمایش نشده است – یا به سادگی بی ثبات است – داشتن یک طرح توجیهی برای رجوع به زمانی که راه پیش رو روشن نیست، می تواند بسیار مفید باشد.

برای کسانی که یک ایده تجاری هیجان انگیز دارند اما لزوما آن را به سیاه و سفید تقطیر نکرده اند. نوشتن یک طرح توجیهی راهی عالی برای نگاه کردن به یک مفهوم از همه زوایا و کشف هرگونه تله‌های احتمالی است.

چگونه یک طرح تجاری بنویسیم؟

مهمترین مرحله در نوشتن طرح توجیهی ، شناسایی هدف آن است.

چه کسی را با آن جذب می کنید و چرا؟

در اینجا چند نکته کلیدی برای نوشتن طرح توجیهی آورده شده است:

آیا به دنبال تضمین وام بانکی، دریافت بودجه از سرمایه گذاران خصوصی، یا جذب متخصصان ماهر برای پیوستن به شما هستید؟

تاریخچه مختصری از کسب و کار، مفهوم و محصولات یا خدمات خود را بگنجانید. آن را حرفه ای و شفاف نگه دارید.

تجربه یا مهارت های خود را اغراق نکنید و قطعاً اطلاعاتی را که سرمایه گذاران باید بدانند را نادیده نگیرید. آنها در مقطعی متوجه خواهند شد، و اگر متوجه شوند که شما دروغ گفته اید، می توانند دخالت خود را قطع کنند. اعتماد بسیار مهم است.

محصول یا خدماتی را که کسب و کار شما ارائه می دهد به زبان ساده توضیح دهید.

مراقب زبان پیچیده باشید و هر کاری می توانید انجام دهید تا از سردرگمی خوانندگان جلوگیری کنید.

روی مزایایی که کسب‌وکار ارائه می‌دهد، چگونگی حل مشکل (مشکل‌های) مخاطبان اصلی، و شواهدی که برای اثبات وجود فضایی در بازار برای ایده‌تان دارید، تمرکز کنید. مهم است که بازاری که کسب و کار شما در آن فعالیت می کند و رقبای اصلی شما چه کسانی هستند را لمس کنید.

یکی دیگر از جنبه های ضروری نوشتن یک طرح تجاری موثر، کوتاه و شیرین نگه داشتن آن است. فقط روی ارائه اطلاعات مهمی که خواننده باید بداند تا تصمیم بگیرد تمرکز کنید. آنها همیشه می توانند از شما بخواهند که بعداً در مورد نکات خاصی توضیح دهید.

مزیتها طرح تجاری

  1. یک طرح کسب و کار به شما کمک می کند تا حتی زمانی که سابقه تجارت ندارید، سرمایه خود را تضمین کنید. در مرحله اولیه، تأمین مالی بسیار مهم است – به ویژه برای شرکت های فناوری و SaaS. اینجاست که یک طرح تجاری می تواند به یک نجات دهنده مطلق تبدیل شود.
  2. طرح کسب و کار شما با گذشت زمان تمرکز استراتژیک خود را حفظ خواهد کرد. اگر تا به حال نام «ماموریت خزش» را شنیده‌اید، می‌دانید که یک مورد توافق چقدر می‌تواند مهم باشد – و طرح کسب‌وکار شما دقیقاً به این هدف عمل می‌کند.
  3. داشتن یک برنامه سیاه و سفید به شما کمک می‌کند تا افراد دیگر را در جریان قرار دهید. باز هم، بدون سابقه معاملاتی، متقاعد کردن شرکای جدید که می دانید چه کاری انجام می دهید، می تواند سخت باشد. یک طرح تجاری به زیبایی این مشکل را حل می کند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.