وقتی زبان اروپائیان باز می‌شود! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 34069
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 04 آذر 1399 - 7:43 |

وقتی زبان اروپائیان باز می‌شود!

مقامات اروپایی پس از اطمینان نسبی در خصوص شکست ترامپ و پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2020، مستقیما در خصوص رفتارهای نامتعارف ترامپ هشدار می‌دهند!  سؤال اصلی اینجاست که چرا چنین هشدارهایی در دوران حضور ترامپ در قدرت از سوی اروپائیان( خطاب به کاخ سفید ) مخابره نشد؟
وقتی زبان اروپائیان باز می‌شود!

بخش بین‌الملل 
مقامات اروپایی پس از اطمینان نسبی در خصوص شکست ترامپ و پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، مستقیما در خصوص رفتارهای نامتعارف ترامپ هشدار می‌دهند!  سؤال اصلی اینجاست که چرا چنین هشدارهایی در دوران حضور ترامپ در قدرت از سوی اروپائیان( خطاب به کاخ سفید ) مخابره نشد؟  به گزارش یورونیوز، سازمان همکاری و امنیت اروپا نسبت به اتهام‌هایی که دونالد ترامپ علیه روند شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری ایالات‌متحده مطرح کرد، هشدار داده است! ناظران این سازمان ، رئیس‌جمهوری آمریکا را متهم کردند که «حق ندارد با سوءاستفاده از قدرت خواستار توقف شمارش آرا در برخی از ایالات آمریکا بشود.
دونالد ترامپ در صفحه توییتر و همچنین در مقابل دوربین تلویزیون‌ها در شبانه‌روز اخیر تأکید کرده است که «دموکرات‌ها رأی‌های او را دزدیده‌اند.»
ترامپ در آخرین توییت خود بار دیگر خواست تا شمارش آرا متوقف شود. رئیس‌جمهوری آمریکا می‌گوید هر رأیی که پس از روز انتخابات وارد روند شمارش شده است، نباید خوانده شود.میکائیل گرک، مدیر هماهنگی سازمان همکاری و امنیت اروپا که نماینده پارلمان هم هست به خبرنگار اشتوتگارت زیتونگ گفت: «اتهاماتی که دونالد ترامپ علیه مسئولان برگزاری انتخابات در ایالات مختلف مطرح کرده است به زیرسؤال بردن دموکراسی است. دونالد ترامپ به‌وضوح دارد از قدرت خود در مقام رئیس‌جمهوری سوءاستفاده می‌کند.»
 به گفته این سیاستمدار آلمانی روند شمارش آرا در انتخابات آمریکا «هرچند پیچیده اما کاملا صحیح و دموکراتیک در حال برگزاری است. به گفته گرک هیچ نشانه‌ تقلب سازمان دهی‌شده در انتخابات وجود ندارد.»
مقام‌های امنیتی در ایالات‌متحده نگران هستند که در صورت اصرار دونالد ترامپ بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، حتی پس از اعلام رسمی پیروز انتخابات، هواداران میلیونی وی شورش کنند و اعتراض خود را به خیابان بکشانند.۵۷ کشور عضو سازمان همکاری و امنیت اروپا هستند. از این جمله می‌توان به روسیه، ایالات‌متحده، ترکیه و تمام کشورهای اروپایی اشاره کرد. این سازمان یکی از نادر نهادهایی است که اعضای آن‌ها هم کشورهای غربی و هم روسیه و ترکیه تشکیل می‌دهند. یکی از مهم‌ترین چالش‌های این سازمان در سال‌های اخیر پایان دادن به بحران و جنگ در شرق اوکراین بوده است.
 نقدی بر گزارش یورونیوز
طی روزهای اخیر، کشورهای عضو اتحادیه اروپا سعی دارند از مجموعه متبوع خود، به‌عنوان مجموعه‌ای فعال و پویا در نظام بین‌الملل یاد کنند! اتحادیه اروپا در قبال اکثر بحران‌های جاری در نظام بین‌الملل، مواضع صریح و مستقیمی اتخاذ می‌کند. مواضعی که در دوران ریاست جمهوری ترامپ خبری از آن‌ها نبود! به عبارت بهتر، مقامات اروپایی سعی دارند از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در راستای ترمیم وجهه خود در نزد افکار عمومی دنیا استفاده کنند. بااین‌حال بر همگان مسجل است که اتحادیه اروپا حکم بازیگری ضعیف و منفعل در جهان را داشته و اتفاقا در شکل‌گیری جنایات و بحران‌های متعدد بین‌المللی( حتی در دوران ریاست جمهوری ترامپ) شریک جرم آمریکا بوده است. زبان اروپائیان بسیار دیر باز شده است! کشورهای اروپایی قطعا باید بابت بازی مستقیم خود در زمین دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا و شراکت با کاخ سفید در ایجاد بحران‌های تروریستی ، سیاسی و ….در جهان پاسخگو باشند. بدون شک افکار عمومی دنیا، دیگر فریب ژست مقامات اروپایی را نمی‌خورند! 
یورونیوز

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای وقتی زبان اروپائیان باز می‌شود! بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.