وقتی ترامپ به نتانیاهو لعنت می فرستد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 55989
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۴۵ |
در اردوگاه دشمنان ایران چه می گذرد؟

وقتی ترامپ به نتانیاهو لعنت می فرستد

ترامپ با وجود گذشت نزدیک به یک سال از شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نمی تواند خشم خود را از نتانیاهو پنهان کند. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بخشی از خاطراتش عنوان کرده است که به‌رغم خدمت‌های بسیار زیادی که در حق رژیم صهیونیستی انجام داده، اما نخست‌وزیر سابق این رژیم را به علت کارهایی که علیه او انجام داده، نخواهد بخشید.
وقتی ترامپ به نتانیاهو لعنت می فرستد

گروه بین الملل
ترامپ با وجود گذشت نزدیک به یک سال از شکست در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نمی تواند خشم خود را از نتانیاهو پنهان کند. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در بخشی از خاطراتش عنوان کرده است که به‌رغم خدمت‌های بسیار زیادی که در حق رژیم صهیونیستی انجام داده، اما نخست‌وزیر سابق این رژیم را به علت کارهایی که علیه او انجام داده، نخواهد بخشید. منابع عبری‌زبان، بخش‌هایی از مصاحبه اختصاصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا با «باراک راوید» خبرنگار وبگاه صهیونیستی «واللا» را منتشر کردند.خبرنگار واللا که اخیرا تحت عنوان «صلح ترامپ» کتابی در ارتباط با اقدامات رئیس‌جمهور سابق آمریکا منتشر کرده، مصاحبه‌ای اختصاصی با دونالد ترامپ در کتاب خود آورده است.
  من به نتانیاهو کمک کردم اما …
منابع صهیونیستی از جمله روزنامه عبری‌ «یدیعوت آحارانوت» بخش‌هایی از گفته‌های دونالد ترامپ را منتشر کردند.دونالد ترامپ در بخشی از مصاحبه مذکور گفته است: «انتخابات در این کشور -ایالات متحده آمریکا- از من دزدیده و گرفته شده است آن هم به خاطر یک عده آدم کودن و ضعیف که برای رئیس‌جمهور نجنگیدند.کسی به اندازه من برای نتانیاهو کار انجام نداده است؛ کسی به اندازه من برای اسرائیل کار نکرده است. جولان معامله بزرگی بود. من این کار را پیش از انتخابات انجام دادم و بسیار به نتانیاهو کمک کردم».
وی در ارتباط با جولان اشغالی بیان کرد: «برخی به من گفتند که این هدیه (جولان)  ۱۰‌ میلیارد دلار ارزش دارد. من این کار را پیش از انتخابات کردم. این کار به او خیلی کمک کرد. او بدون من شکست می‌خورد. به لطف من [در انتخابات] به تساوی رسید.من نتانیاهو را خیلی دوست داشتم. هنوز هم او را دوست دارم؛ اما وفاداری را هم دوست دارم! نتانیاهو اولین کسی بود که سراسمیه برای تبریک به بایدن رفت. او فقط به [بایدن] تبریک نگفت بلکه این کار را در قالب یک ویدئوی ضبط شده انجام داد».
  لعنت بر نتانیاهو! 
رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پایان این بخش از اظهاراتش گفت: «اشتباه بزرگی بود. من از آن زمان تاکنون با او حرف نزده‌ام. لعنت به او! من او را نخواهم بخشید».
بنا بر گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸» ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه عنوان کرده است: «اگر من به [ریاست جمهوری آمریکا] نمی‌رسیدم فکر می‌کنم که اسرائیل ریشه‌کن می‌شد. خب؟ می‌خواهی حقیقت را بدانی؟ تا این لحظه هم فکر می‌کنم که اسرائیل نابود  شده است».
وی در پایان گفت: «میان آن‌ها (نتانیاهو و بایدن) دوستی‌ای نبود چراکه اگر این دوستی وجود داشت، با ایران توافق امضا نمی‌کردند. آن‌ها یک بار دیگر این کار را خواهند کرد. اگر به توافق هسته‌ای بازگردند، اسرائیل بسیار در خطر خواهد بود! بسیار!»
  بازخوانی یک ماجرا
درست چند روز قبل از حضور بایدن در کاخ سفید و یک هفته پس از حمله طرفداران ترامپ به کنگره، شاهد اقدامی قابل تأمل از سوی نتانیاهو بودیم. تصویر دونالد ترامپ، رئيس جمهور سابق  ایالات متحده، پس از مدت‌ها از روی پس‌زمینه حساب توییتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر قدس  حذف شد، حرکتی که برخی رسانه‌ها آن را نشانه جدایی احتمالی نتانیاهو  از «یک همتای سیاسی
شكست خورده» قلمداد کردند. 
عکس فوق که بنیامین نتانیاهو را در کنار رئیس جمهوری آمریکا در کاخ سفید نشان می‌دهد مدت‌ها به‌نشانه پیوند نزدیک نخست وزیر  سابق رژیم صهیونیستی  و دونالد ترامپ بر پس‌زمینه نويیتر  نتانیاهو جای داشت.یک ماه قبل از آن  نیز به‌مناسبت تعطیلات آیینی یهودی، عکس دیگری جایگزین تصویر ترامپ و نتانیاهو در توییتر وی  شد و ظن رسانه‌ها را درباره احتمال فاصله گرفتن دو سیاستمدار برانگیخته بود .اقداماتی‌ نظیر به‌رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت سرزمین‌های اشغالی ، انتقال سفارت آمریکا به
 بیت المقدس، و همچنین قانونی خواندن شهرک‌سازی در کرانه باختری رود اردن، گرچه اعتراض‌های بسیاری را در جهان به عملکرد دونالد ترامپ برانگیخت، سبب‌ساز محبوبیت بسیار او در چشم نتانیاهو شد! نتانیاهو به همین سبب از ترامپ به عنوان شجاع ترین رئیس جمهور آمریکا یاد می کرد! 
  سرنوشتی سخت برای ترامپ و نتانیاهو
روزنامه رأی الیوم  سال گذشته و پس از برگزاری انتخابات، در مطلبی با اشاره به خشم دونالد ترامپ از عدم حمایت بنیامین نتانیاهو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، آورده است: ترامپ از خیانت نتانیاهو و عدم حمایتش در انتخابات آمریکا بسیار خشمگین و از اقداماتی که در کمک به نتانیاهو انجام داده، سخت پشیمان است.
این رسانه می‌نویسد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هر آنچه که لازم بود به اسرائیلی‌ها داد از مجبور کردن برخی اعراب برای سازش با تل آویو گرفته تا قطع کمک‌های مالی آژانس کمک رسانی به فلسطینی‌ها (آن روا) با هدف گرسنه نگه داشتن و تحقیر آنها و در پایان هم الحاق قدس و بلندی‌های جولان و معامله قرن؛ترامپ در ازای همه خدماتی که به صهیونیست‌ها و نتانیاهو کرده بود؛ جز قدرنشناسی و خالی کردن پشت وی در لحظات سرنوشت ساز انتخابات نصیبش نشد.
رأی الیوم آورده است: پایگاه‌های خبری و روزنامه‌های اسرائیلی به صراحت از ناامید شدن ترامپ از نتانیاهو که وی را متحدی راهبردی می‌پنداشت، سخن می‌گویند که یک اظهار نظر هم در حمایت از وی و حزبش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بیان نکرد و سکوت کامل پیشه کرد. ترامپ احساس کرد  که نتانیاهو به وی خیانت کرده و ترجیح داد که سیاست بی طرفی اتخاذ کند.
این رسانه عرب زبان در ادامه می‌نویسد: نتانیاهو قابل سرزنش نیست بلکه ترامپ کودن که به وی اعتماد کرد، قابل سرزنش است به ویژه که ترامپ بر این باور بود که نتانیاهو و امثال وی در رأس کمپین انتخاباتی او خواهند بود و رأی دهندگان یهودی یا بخش اعظم آنها را برای رأی دادن به نفعش بسیج خواهند کرد اما آنچه رخ داد، کاملا برعکس بود.
رأی الیوم نوشت: نتانیاهو از ترامپ به عنوان دستمال کاغذی استفاده کرد و سپس آن‌را در سطل زباله انداخت و وی را تحقیر کرد و در زمان تنگنا از حمایت وی دست برداشت . نتانیاهو همانند بسیاری دیگر از هم پیاله‌های خود به خیانت و خنجر سمی از پشت زدن، شهره هستند و اینکه می‌خواهند همه در خدمت آنها و بنده آنها برای رسیدن به اهدافشان باشند و تاریخ آکنده از این موارد است؛ اما ترامپ از تاریخ چیزی نمی‌داند زیرا غرور و زورگویی و مال دوستی، چشم وی را کور کرده بود که تاریخ را بخواند و از آن درس بگیرد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.