واکنش دولت به سخنان قالیباف ناشی از ضعف بود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 33713
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۷:۵۰ |
اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس مطرح کرد:

واکنش دولت به سخنان قالیباف ناشی از ضعف بود

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اظهارات و واکنش عجولانه دولتی‌ها اشاره کرد و در گفت‌وگو با «رسالت» گفت: به نظر می‌رسد واکنش مسئولان دولتی به رئیس‌مجلس ازجمله جهانگیری، نوبخت و همتی شتاب‌زده، غیرمنطقی و غیر مدیریتی بود.
واکنش دولت به سخنان قالیباف ناشی از ضعف بود

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به اظهارات و واکنش عجولانه دولتی‌ها اشاره کرد و در گفت‌وگو با «رسالت» گفت: به نظر می‌رسد واکنش مسئولان دولتی به رئیس‌مجلس ازجمله جهانگیری، نوبخت و همتی شتاب‌زده، غیرمنطقی و غیر مدیریتی بود. جملاتی که قالیباف گفت کاملا مشخص بود و جای بحث نداشت. او در صحبت‌هایش به‌عنوان یک مدیر ارشد کشوری گفت که هماهنگی بین دولت و مجلس و بانک مرکزی، راهگشای مشکلات است. آیا حرف اشتباهی زده است؟!وی افزود: معمولا در ادبیات سیاسی و رسانه‌ای جملات  با نمادهای خاصی بیان می‌شود و به این شکل صحبت‌ کردن جالب‌تر است، به‌طور مثال رئیس‌مجلس با این شکل صحبت‌ کردن خواست بگوید که مشکلات کشور از پاستور، بهارستان و میرداماد می‌گذرد. به نظر من این‌یک حرف منطقی و بسیار درستی است. ما در حال حاضر مشکلات را در همین سه‌نقطه باید پیگیری کنیم، زمانی که رئیس‌ بانک مرکزی به صحن علنی می‌آید و گزارش می‌دهد این به چه معناست؟ یا زمانی که در کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه حضور پیدا می‌کند، مصداق همین حرف است که باید در این سه جا به دنبال مشکلات کشور بود.
شاکری عنوان کرد: نامه‌ای که نوبخت خطاب به رئیس‌مجلس نوشت، به این معنا بود که می‌خواهند بگویند ما همکاری نمی‌کنیم و حاضر نیستیم برای بهبود زندگی مردم و معیشت آن‌ها و رفع مشکلات اقتصادی کشور با بانک مرکزی یا مجلس همکاری داشته باشیم.
 افرادی به همتی فشار می‌آوردند تا حرف‌های غیرمنطقی بزند
وی تأکید کرد: از طرفی عبدالناصر همتی نیز حرف‌هایی زد که از او بسیار بعید بود و به نظر بنده او را تحت‌فشار قرار داده‌اند تا این حرف‌ها را بزند. آن شخصیتی که ما از همتی می‌شناسیم، این‌چنین نبوده است. حضور او در مجلس و حتی رسانه‌ها نشان‌دهنده صحبت‌هایی نیست که در نامه خطاب به قالیباف نوشته بود و افراد کاملا سیاسی و کسانی که شاید کارنامه درخشانی نداشتند، به او فشار آوردند.
نماینده مردم تهران ابراز کرد: آن بخش از صحبت همتی که گفته است بانک مرکزی را وارد حاشیه نکنید هم عجیب است. یعنی چه بانک مرکزی را وارد حاشیه نکنید؟ این نهاد، مسئول همه‌چیز در کشور است. مگر می‌تواند خودش را کنار بکشد؟ یا به‌طور مثال نوبخت می‌گوید که ما باید پای مستکبران را از گلوی ملت ایران برداریم! ما هم همین را می‌گوییم. مگر چه گفته‌ایم؟
شاکری یادآور شد: صحبت ما این است اگر آمریکا ما را تحریم کرد، باید با هماهنگی این فشار را از مردم برداریم نه این‌که هیچ کاری نکنیم و منتظر اقدامات آن‌ها بمانیم. این دو رویکرد کاملا جدا از یکدیگر است. آن‌هایی که هیچ کاری نمی‌کنند و فقط منتظر هستند تا با آمریکا مذاکره کنند، حالت انفعالی دارند. اما مجلس منفعل نیست ، انقلابی است و کارکرد انقلابی هم خواهد داشت.
او اظهار کرد: این صحبت‌ها از سوی مقامات دولتی علیه آقای قالیباف، یک واکنش منفعلانه و غیرمنطقی بود که ناشی از ضعف دولت بوده است. مگر زمانی که دولت اعلام کرد می‌خواهد کمک معیشتی کند و گفت قرار است به بیش از ۶۰ میلیون نفر از مردم یارانه بدهد، ما حرفی زدیم؟ مگر بودجه آن را همین آقای نوبخت تعیین نکرده است؟ حال چطور برای کمک معیشتی دوم این نامه‌نگاری‌ها را می‌کند و می‌خواهد از موضوع فرار کند؟ چطور برای خودشان ا ین کار مهم است و اگر دیگران آن را پیشنهاد کنند درست نیست و نباید همکاری کنند؟ 
شاکری افزود: دولتمردان اشتباه بزرگی انجام دادند و ما به آن‌ها توصیه می‌کنیم به ریلی که مجلس گذاشته است، برگردند. همان‌طور که رهبر انقلاب فرمودند، ریل کشور را مجلس تعیین می‌کند و دیگران باید روی این ریل سوار شوند. بنابراین ریل مجلس به سود دولت، مردم، کشور و اقتصاد است و باعث اقتدار ملی ماست و کسانی که خودشان را از این ریل جدا کنند، صدمه می‌بینند. جدا شدن آن‌ها از مجلس مانند قطاری است که از ریل خارج می‌شود اما درنهایت مجلس این رویکرد را ادامه می‌دهد و به سرمنزل مقصود می‌رساند.
واکنش دولتی‌ها به اظهارات رئیس مجلس در شأن آن‌ها نیست
نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: واکنش پشت سرهم دولتمردان نشانگر این است که این اقدامات دستوری بوده است و در شأن مدیران ارشد کشور نیست و هر شخصی که این رویه را در پیش بگیرد، اعم از مسئولان دولتی یا غیردولتی، راه اشتباهی را پیش‌گرفته است.شاکری در انتها تأکید کرد: در گفته‌های ریاست مجلس و نمایندگان ملت به‌هیچ‌وجه تقابل وجود ندارد و هدف همکاری را در جلسات کمیسیون‌ها می‌بینیم. شاید برخی از این‌که وزرا با مجلس همکاری و همراهی می‌کنند ناراحت هستند و می‌خواهند آن‌ها با یکدیگر تقابل کنند. این افراد باید خودشان را اصلاح کنند.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.