هکرها موساد را زمین‌گیر کردند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 50409
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۶:۲۰ |
اطلاعات هفت میلیون صهیونیست هک شد

هکرها موساد را زمین‌گیر کردند

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت»، خبر داد  که گروهی از هکرها توانسته‌اند به اطلاعات چند میلیون صهیونیست دسترسی پیدا کنند.خبرگزاری فلسطینی «شهاب»‌ به نقل از یدیعوت آحارانوت گزارش داد، گروه یادشده که خود را «Sangkancil» نامیده،‌ توانسته بانفوذ به وبگاه‌ مقامات محلی اطلاعات هفت میلیون صهیونیست را هک کند.
هکرها موساد را زمین‌گیر کردند

گروه  بین‌الملل  
روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت»، خبر داد  که گروهی از هکرها توانسته‌اند به اطلاعات چند میلیون صهیونیست دسترسی پیدا کنند.خبرگزاری فلسطینی «شهاب»‌ به نقل از یدیعوت آحارانوت گزارش داد، گروه یادشده که خود را «Sangkancil» نامیده،‌ توانسته بانفوذ به وبگاه‌ مقامات محلی اطلاعات هفت میلیون صهیونیست را هک کند.
 سکوت مقامات صهیونیست
طبق این گزارش، این گروه اسناد برخی از صهیونیست‌ها را برای اثبات مدعای خود در اینترنت منتشر کرده که این اسناد، شامل کارت شناسایی، گواهینامه و حساب‌های مالیاتی است.یدیعوت آحارانوت همچنین نوشت که اطلاعات افشاشده پس از اشتراک‌گذاری به افرادی نیز فروخته‌شده است.یدیعوت‌ آحارانوت، در اوایل سال جاری میلادی نیز از حمله سایبری به چند شرکت در فلسطین اشغالی،‌ آمریکا و هند خبر داده بود.آحارانوت در گزارش خود اشاره‌کرده بود که یکی از شرکت‌هایی که هدف حمله قرارگرفته، شرکتی وابسته به صنایع دفاعی رژیم صهیونیستی بوده است.
پیش‌ازاین اقدام نیز منابع خبری از حمله سایبری به وزارتخانه‌های آمریکا و همچنین شرکت‌های صهیونیستی خبر داده بودند که در جریان  آن، دانشگاه صهیونیستی «بن گوریون»‌ هدف حمله قرار گرفت.وبگاه «تایمز اسرائیل» در خصوص این حمله گزارش داده بود که مقامات «دانشگاه بن گوریون» در «نقب» واقع در جنوب فلسطین اشغالی به اطلاع کارکنان و دانشجویان خود رسانده‌اند که این دانشگاه هدف یک حمله سایبری قرارگرفته است.بااین‌حال،‌ این مقامات از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص  خودداری کردند.
 ضربات  سخت امنیتی به تل‌آویو
اکنون سازمان تروریستی و جاسوسی موساد هدف سخت‌ترین انتقادات در اراضی اشغالی قرار دارد. فرار ۶ تن از اسرای فلسطینی دربندِ رژیم صهیونیستی به خبر اول در سرزمین‌های اشغالی تبدیل‌شده و رسوایی بزرگی را برای دستگاه امنیتی این رژیم به بار آورده است.
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت که اسرای فلسطینی با یک قاشق زنگ‌زده تونلی در زندان حفر و فرار کرده‌اند. اسرای فلسطینی این قاشق را ماه‌ها به‌دور از دید زندانبان‌ها پشت یک کاغذی پنهان کرده بودند.پنج‌تن از زندانیان فراری از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین هستند و ششمی نیز زکریا الزبیدی است که از فرماندهان سابق گردان‌های الاقصی است.رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که اسرای فلسطینی زمانی موفق به فرار از زندان شده‌اند که نگهبان زندان در برج دیده‌بانی خواب بود.
فرار این ۶ تن تأثیری گسترده در افکار عمومی فلسطین اشغالی گذاشته است و برخی از مخالفان حکومت فعلی با راه افتادن در مناطق نزدیک به زندان، برای تمسخر فریاد می‌زنند: زکریا، کجایی؟
شبکه عبری «کان» اسرائیل با انتشار فیلمی، نحوه فرار ۶ اسیر فلسطینی از زندان جلبوع را شبیه‌سازی کرده است.همزمان با دستور مقامات صهیونیستی درباره ممنوعیت درز اطلاعات فرار اسرای فلسطینی، فایل صوتی مکالمه یک کشاورز صهیونیست که برای اولین بار اسرای فراری را مشاهده کرده بود، جنجال دیگری به‌پا کرده است.این کشاورز در تماس با مرکز پلیس می‌گوید عربی (فلسطینی) را با ظاهری غیرعادی، بدون کفش و سطل به دست دیده است. این صهیونیست با تعجب از مشاهده اسیر فلسطینی به پلیس می‌گوید که احتمالا از زندانیان فلسطینی است و بهتر است با زندان جلبوع تماس بگیرد که مأمور پلیس اظهارات او را جدی نمی‌گیرد.
هم‌‌اکنون بین پلیس و اداره زندان‌های اسرائیل بر سر اینکه این اسرا در چه ساعتی فرار کرده‌‌اند اختلاف‌نظر است، ولی آنچه مسلم است دوربین‌‌های زندان لحظه فرار این ۶ اسیر را ثبت کرده‌اند ولی مأموران صهیونیست به آن حساسیتی نشان نداده‌اند.
 صهیونیست‌ها در شوک 
نبرد اخیر حماس و رژیم اشغالگر قدس، نقطه  کار ساز آسیب‌های نظامی تل‌آویو بود. موشکباران تل‌آویو و حتی مانور موشک‌های حماس در دورافتاده‌ترین نقاط سرزمین‌های اشغالی، به‌وضوح نشان داد که تصور صهیونیست‌ها از «توان نظامی حماس»، به‌مانند سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۰۹ اشتباه بوده است! البته ضریب و هزینه خطای اخیر صهیونیست‌ها به‌مراتب نسبت به جنگ‌های قبلی با حماس بیشتر بوده و متعاقبا، آینده سختی را برای اشغالگران رقم خواهد زد. شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که در صورت حمله صهیونیست‌ها به نوار غزه و سرکوب متحصنین فلسطینی در صحن مسجدالاقصی، صدها موشک مقاومت آسمان سرزمین‌های اشغالی را به تسخیر خود درآورند. در این میان، سامانه گنبد آهنین نیز در مهار بسیاری از موشک‌ها و راکت‌ها ناکام ماند تا بر همگان اثبات شود که میان ادعای مقامات رژیم صهیونیستی و واقعیاتی که درصحنه می‌گذرد، چه شکاف بزرگی وجود دارد!  اکنون، با وقوع حوادث اخیر ، اثبات‌شده است که ضریب آسیب‌پذیری رژیم اشغالگر قدس تا چه میزانی افزایش‌یافته است. 
از سوی دیگر،  بروز بحران و شورش داخلی در سرزمین‌های اشغالی، بدترین خبر ممکن برای سران این رژیم جعلی محسوب می‌شود. اکنون مصادیق و نمادهای انتفاضه صرفا در حماس و حتی کرانه باختری خلاصه نمی‌شود. امروز صدای پای انتفاضه حتی  در «حیفا»،«یافا» و نقاطی شنیده می‌شود که تا قبل از آن، نشانه چندانی از مبارزه مؤثر با رژیم اشغالگر قدس در آن‌ها مشاهده نمی‌شد. امروز صهیونیست‌ها هم درنبرد با مقاومت و هم در مدیریت آنچه«صحنه داخلی» خوانده می‌شود، مأیوس و سردرگم نشان می‌دهند. تبعات آنچه در جریان حوادث ماه‌های اخیر در اراضی اشغالی رخ‌داده است به‌مراتب شدیدتر از آن چیزی است که استراتژیست ها و نظریه‌پردازان امنیتی در سازمان جاسوسی موساد تصور می‌کردند.اکنون اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق تحلیلگران حوزه روابط بین‌المللی متفق‌القول هستند که آینده تاریک و سختی در انتظار تل‌آویو خواهد بود. از سوی دیگر،  رژیم اشغالگر قدس، حامیان غربی و مهره‌های عربی آن در منطقه دریافته‌اند  که «پاسخ مقاومت»معطوف به شهرک‌های صهیونیستی نیست، بلکه از صدر تا ذیل اراضی اشغالی در تیررس موشک‌های مقاومت  قرار دارند. مقاومت فلسطین نه‌تنها توان بازدارندگی خود در منطقه را طی سال‌های اخیر تقویت کرده است، بلکه در عرصه نبرد مستقیم با صهیونیست‌ها نیز به انواع تاکتیک‌های مؤثر جنگی استناد می‌کند.بدون شک این نبرد به‌زودی با پیروزی مقاومت به پایان خواهد رسید. اکنون ، با وقوع تحولات اخیر در اراضی اشغالی، تل‌آویو به کانونی آسیب‌پذیر و شکست‌خورده در  منطقه غرب آسیا تبدیل‌شده است. 

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.