هواشناسی؛ بارش باران در ۱۸ استان - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 101056
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اخبار تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۸:۰۷ |

هواشناسی؛ بارش باران در ۱۸ استان

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید در ۱۸ استان خبر داد و برای استان‌های ساحلی شمال و جنوب کشور به‌ترتیب هشدار سطح زرد و نارنجی صادر کرد.
هواشناسی؛ بارش باران در ۱۸ استان

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های گیلان، مازندران، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، برخی مناطق اردبیل، گلستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم، مرکزی، سمنان، شمال اصفهان و یزد، جنوب ایلام، ارتفاعات خوزستان و چهارمحال و بختیاری در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، برخی مناطق گردوخاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

از روز دوشنبه تا پنجشنبه نیز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان‌های واقع در شمال غرب و ارتفاعات مرکزی البرز رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

از فردا دوشنبه تا آخر هفته روند افزایش دما در نوار شمالی کشور به‌ویژه استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل روی می‌دهد. یکشنبه دریای خزر و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس مواج هستند.

هشدار نارنجی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: اواخر وقت یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۶

زمان پایان: اواخر وقت چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۹

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه ای شمال غربی در محدوده ۲۸ نات و افزایش ارتفاع امواج دریا در سواحل تا ۲ متر و در فراساحل بیش از ۲ متر

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر در شمال خلیج فارس.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ و سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۸: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس.

چهارشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۹: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین و سنگین، اختلال در فعالیت سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی.

 هشدار زرد افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۶

زمان پایان: بعدازظهر دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۷

نوع مخاطره: افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی بین ۱ تا ۱.۵ متر و در مناطق دور از ساحل بیش از ۲ متر.

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان.

دوشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۰۷: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های مازندران و گلستان در دریای خزر.

اثر مخاطره: خطر غرق شدن شناگران و آسیب به قایق‌های سبک و تفریحی،آسیب به قفس ها و تورهای صیادی،احتمال آسیب به شناورهای سبک، احتمال اختلال در فعالیت های بندری و اختلال در تردد شناورها و فعالیت های فراساحلی.

توصیه: منع شنا و فعالیت های تفریحی، اعمال محدودیت در تردد قایق‌ها و شناورهای سبک تفریحی و صیادی، احتیاط در فعالیت‌های دریایی در مناطق فراساحل، در نظر گرفتن تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت در حوزه‌های مختلف.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.