همسایگان اولویت تهران - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 55688
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۵۵ |
سفر مقامات کشورهای منطقه به تهران بررسی شد

همسایگان اولویت تهران

روز دوشنبه، تهران میزبان مقامات کشورهای همسایه بود، سفر شیخ طحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی امارات عربی متحده و فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه به تهران را می‌توان در راستای سیاست خارجی همسایه محوری دولت سیزدهم دانست چراکه تهران بعد از پنج سال، میزبان یک مقام ارشد امارات بود.
همسایگان اولویت تهران

گروه‌ سیاسی
روز دوشنبه، تهران میزبان مقامات کشورهای همسایه بود، سفر شیخ طحنون بن زاید آل نهیان، مشاور امنیت ملی امارات عربی متحده و فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه به تهران را می‌توان در راستای سیاست خارجی همسایه محوری دولت سیزدهم دانست چراکه تهران بعد از پنج سال، میزبان یک مقام ارشد امارات بود.
حجت‌الاسلام رئیسی از آغاز ریاست‌جمهوری خود، همواره توسعه روابط با همسایگان را در دستور کار خود قرار داد و  تماس‌ها و دیدارهای وزیر امور خارجه و همچنین سفرهای اخیر معاون سیاسی وزارت خارجه به برخی کشورهای منطقه ازجمله امارات را می‌توان دال بر این موضوع دانست.
 شمخانی: تنها در سایه همکاری کشورهای منطقه ،ثبات و امنیت پایدار برقرار می‌شود
مشاور امنیت ملی امارات دیروز به دیدار دریابان شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران رفت و با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار دریابان شمخانی بابیان این‌که ثبات و امنیت پایدار تنها در سایه گفت‌وگوی مستمر و همکاری کشورهای منطقه برقرار می‌شود، گفت: روابط گرم و دوستانه با همسایگان و تبادل ظرفیت‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری اصلی‌ترین اولویت جمهوری اسلامی ایران در حوزه سیاست خارجی است.
 رئیسی: روابط حسنه، اولویت دولت سیزدهم است
همچنین سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در دیدار شیخ طحنون بن زاید آل نهیان مشاور امنیت ملی امارات با اشاره به سابقه روابط دوستانه  دو کشور، گفت: روابط حسنه با کشورهای منطقه از اولویت‌های سیاست خارجی در دولت جدید است و به همین دلیل از توسعه روابط با امارات استقبال می‌کنیم.
رئیس‌جمهور افزود: در روابط دو کشور مسلمان ایران و امارات، نباید مانعی وجود داشته باشد و این روابط تحت تأثیر القائات بیگانگان قرار بگیرد.رئیسی گفت: سیاست دشمنان کشورهای منطقه، ایجاد هراس بین همسایگان است اما این توطئه با درایت و فهم مشترک خنثی خواهد شد.
 امیرعبداللهیان: احتمال دیدار رؤسای جمهور در آینده نزدیک
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری دوشنبه خود با فیصل مقداد همتای سوری بابیان این‌که گفت‌وگوهای خوب و مفید و رو به جلویی در خصوص روابط دوجانبه داشتیم که نگاه بر همکاری در حوزه اقتصادی و همچنین تمرکز بر‌ روابط جامع است، اظهار داشت: روابط دو کشور راهبردی و ممتاز است.
وی با اشاره به این‌که    در خصوص‌ مسائل مختلف دوجانبه گفت‌وگو کردیم، افزود: سفر ایشان درزمانی انجام می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های بازرگانی ایران در سوریه جریان دارد.
وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: ایران حضور نیروهای خارجی در سوریه که بدون هماهنگی با دولت سوریه انجام شده را محکوم می‌کند. ما از بازنگری سیاست خارجی برخی کشورهای عربی و اروپایی و رفت‌وآمدهای اخیر به دمشق و بازگشایی برخی سفارتخانه‌ها استقبال می‌کنیم.
امیرعبداللهیان همچنین گفت: در خصوص افغانستان گفت‌وگوی مفصلی داشتیم و درباره لزوم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان اتفاق‌نظر داریم.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.