همسان سازی حقوق بازنشستگان امری اجتناب‌ناپذیر است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 104887
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۴۳ |
رحمت الله نوروزی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس:

همسان سازی حقوق بازنشستگان امری اجتناب‌ناپذیر است

رحمت الله نوروزی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم و نماینده مردم علی آباد کتول در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان متناسب با تورم پرداخت.
همسان سازی حقوق بازنشستگان امری اجتناب‌ناپذیر است

رحمت الله نوروزی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم و نماینده مردم علی آباد کتول در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان متناسب با تورم پرداخت و درخصوص اثرات متناسب سازی حقوق بازنشستگان در افزایش قدرت خرید و کاهش اثرات منفی تورمی اظهارکرد: باید بپذیریم که بازنشستگان بهترین دوران زندگی خود را که جوانی است، صرف خدمت به کشور و مردم کرده‌اند و در دستگاه‌های اجرایی، کارگری، خدماتی و … حضور یافته‌اند. بنابراین امروز که بهترین دوران زندگی‌شان سپری شده و به موجب تحریم‌های اقتصادی، سفره‌شان کوچک شده است، نمی‌توان اقدامی نداشت و می‌بایست به بهبود معیشت‌شان پرداخت. وی افزود: بهبود معیشت بازنشستگان و همسان سازی حقوق متناسب با تورم یک ضرورت و امری انکارناپذیر است چراکه مطالبه امام راحل و حضرت آیت الله خامنه‌ای همواره بهبود معیشت مردم و برابری اجتماعی بوده است. مقام معظم رهبری بسیار تاکید فرموده‌اند که نباید سفره‌های مردم کوچک شود. به موجب مطالبه و تاکید حضرت آیت الله خامنه‌ای و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌بایست بکوشیم تا بهبود معیشت به ویژه برای اقشار بازنشسته عملیاتی شود. عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس دوازدهم تصریح کرد: به طورحتم تورم بالای ۴۰ درصد و افزایش حقوق بالای ۲۰ درصد تناسبی با یک دیگر ندارند و نیاز است تا این رویه اصلاح گردد. 
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: وظیفه دولت و مجلس تحقق هرچه سریع‌تر همسان سازی حقوق بازنشستگان است تا در اسرع وقت بسیاری از مشکلات این قشر شریف مرتفع گردد. بدیهی‌ست که با همسان سازی حقوق بازنشستگان تمامی مشکلات این قشر برطرف نخواهد شد اما بخشی از مشکلات حل خواهد شد و این بسیار ارزشمند است. 
او متذکر شد: به طورکل بازنشستگان دارای هزینه‌های درمان می‌باشند و از طرفی دیگر فرزندانشان در آستانه ازدواج و هزینه‌های مربوط به تشکیل خانواده هستند. در این راستا می‌بایست توجه جدی به این قشر داشت و‌اثرات تورمی را کاهش داد. 
وی درپایان این گفت‌وگو بیان کرد: اجرای دقیق همسان سازی حقوق بازنشستگان گامی رو به جلو است و امیدواریم این انتظار به حق، با موفقیت به سرمنزل مقصود برسد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.