هشدار آلمان در‌خصوص آینده اروپا! - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 29215
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۷:۴۹ |

هشدار آلمان در‌خصوص آینده اروپا!

مقامات کشورهای مختلف اروپایی نسبت به آینده اتحادیه اروپا ، خصوصا پس از شکست در مذاکرات برگزیت هشدار می‌دهند. گره کوری که در مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به وجود آمده، ابهامات بیشتری را در خصوص آینده این مجموعه ایجاد کرده است. ابهاماتی که به‌راحتی نمی‌توان  از برطرف شدن آن‌ها سخن گفت! 
هشدار آلمان در‌خصوص آینده اروپا!

گروه بین‌الملل
مقامات کشورهای مختلف اروپایی نسبت به آینده اتحادیه اروپا ، خصوصا پس از شکست در مذاکرات برگزیت هشدار می‌دهند. گره کوری که در مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به وجود آمده، ابهامات بیشتری را در خصوص آینده این مجموعه ایجاد کرده است. ابهاماتی که به‌راحتی نمی‌توان  از برطرف شدن آن‌ها سخن گفت! 
مواضع ۲۴ ساعت اخیر مقامات اروپایی در قبال «آینده مبهم اتحادیه اروپا»، به‌خوبی بیانگر عمق بحران در این مجموعه است. بر اساس گزارش شبکه یورونیوز، اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان به لندن هشدار داده است  که شکست مذاکرات انگلیس  با اتحادیه اروپا «پیامدهایی بسیار قابل‌توجه» برای اقتصاد این کشور خواهد داشت.به گفته وزیر دارایی آلمان اتحادیه اروپا با «تمهیداتی» که در نظر گرفته‌شده است مانند انگلیس  از شکست مذاکرات بر سر رابطه دوجانبه پس از دوران انتقالی برگزیت متضرر نخواهد شد.وی بااین‌حال ابراز امیدواری کرد که
 گفت وگوهای اتحادیه اروپا با لندن  به نتیجه برسد. پائولو جنتیلونی، کمیسر اقتصادی اتحادیه اروپا نیز در نشست خبری با حضور اولاف شولتس تأکید کرد که لندن باید در مذاکرات با اتحادیه اروپا «اعتمادسازی» کند. نخست‌وزیر پیشین ایتالیا افزود: «درهرحال ما برای رویارویی با هرگونه نتیجه منفی خارق‌العاده این گفت وگوها آماده هستیم.»
صورت‌مسئله میان لندن و اتحادیه اروپا کاملا مشخص است! لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز ۳۱ ژانویه سال جاری
 (۱۱ بهمن سال ۱۳۹۸ شمسی) گفت وگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را آغاز کردند. دوران انتقالی برگزیت بنا به توافق انجام‌شده تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.
تنش در روابط لندن و اتحادیه اروپا در روزهای گذشته پس‌ازآنکه دولت محافظه‌کار بوریس جانسون، نخست وزیرانگلیس  تصمیم به ارائه لایحه‌ای برای بازنگری در بخش‌هایی از توافق برگزیت گرفت افزایش‌یافته است. دولت انگلیس روز چهارشنبه گذشته لایحه‌ای را به مجلس عوام این کشور فرستاد که با بخش‌هایی از توافق برگزیت در تناقض است.جانسون  ضمن پذیرش اینکه ارائه این لایحه ناقض مقررات بین‌المللی است تأکید می‌کند که گزینه دیگری پیش رو نداشته است.تصمیم دولت بوریس جانسون انتقادهایی را در میان هم‌حزبی‌های او برانگیخته است. نخست وزیرانگلیس  بر این باور است که اتحادیه اروپا قصد دارد با استناد به توافق برگزیت بین ایرلند شمالی و دیگر مناطق بریتانیا ازنظر مقررات مواد غذایی «حصار» ایجاد کند.این در حالی است که روزنامه فایننشال تایمز گزارش داده است که شماری از مسئولان انگلیسی  پیش از امضای توافق برگزیت به بوریس جانسون نسبت به استناد استفاده اتحادیه اروپا از مفاد توافق برای زیر سؤال بردن یکپارچگی اقتصادی انگلیس هشدار داده بودند.
 بحرانی که تازه آغازشده است 
بدون شک حتی در صورت برخی توافقات صوری و کلی میان لندن و اتحادیه اروپا، بحران جدید در اروپای واحد و انگلیس به‌تازگی آغازشده است! این بحران، بر سر موضوع «تعیین تکلیف ایرلند» به نقطه اوج خود خواهد رسید. وضعیت ایرلند شمالی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در جریان مذاکرات یکی از مهم‌ترین موضوعات مورد اختلاف بین لندن و بروکسل بود. در توافق برگزیت  پیش‌بینی‌شده است که ایرلند شمالی به مدت چهار سال برخی از مقررات اتحادیه اروپا را رعایت خواهد کرد. این در حالی است که در لایحه دولت انگلیس  پیش‌بینی‌شده است که این کشور می‌تواند به‌طور یک‌جانبه برای ایرلند شمالی درزمینه امور تجاری تصمیم‌گیری کند.
یورونیوز

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.