هر یک از جوانان فلسطینی یک سنوار خواهد شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 106531
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 29 مهر 1403 - 6:10 |
حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه:

هر یک از جوانان فلسطینی یک سنوار خواهد شد

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به شهادت شهید یحیی سنوار بیان کرد: شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس اگرچه تأثیر روانی بالایی بر رزمندگان محور مقاومت باقی خواهد گذاشت اما از ویژگی‌های حماس و سایر جنبش‌‌های مبارز محور مقاومت چیزی کم نخواهد کرد.
هر یک از جوانان فلسطینی یک سنوار خواهد شد

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به شهادت شهید یحیی سنوار بیان کرد: شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی حماس اگرچه تأثیر روانی بالایی بر رزمندگان محور مقاومت باقی خواهد گذاشت اما از ویژگی‌های حماس و سایر جنبش‌‌های مبارز محور مقاومت چیزی کم نخواهد کرد. بارزترین ویژگی حماس و سایر جنبش‌‌های مبارز محور مقاومت این است که به‌سرعت بازترمیم می‌شوند و خود را برای تحرکات آینده آماده خواهند کرد. شهید یحیی سنوار یکی از شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار مبارزات ملت فلسطین در طول چنددهه گذشته بود که از هوش نظامی و سیاسی بسیار بالایی نیز برخوردار بود. در طول یک سال گذشته با شایستگی تمام مدیریت میدانی عملیات طوفان الاقصی را هدا‌یت کرد و توانست ضربات کوبنده‌ای بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد کند. 
وی افزود: رژیم صهیونیستی از مدت‌ها پیش با سه گردان کماندویی نقطه و به کمک موساد، شاباک، سازمان سیا و برخی سازمان‌های اطلاعاتی عرب منطقه درصدد ترور شهید یحیی سنوار بود و درنهایت این ترور اتفاق افتاد.
هانی زاده تصریح کرد: جانشینان یحیی سنوار با تاکتیک‌های بالاتری مسیر او را ادامه خواهند داد و شاکله‌ حماس در آینده نیز تغییر خواهد کرد؛ به‌زودی یک رئیس دفتر سیاسی برای حماس انتخاب خواهد کرد و مدیریت میدانی نیز در غزه به شخص جدیدی که دارای تجربه نظامی و میدانی است، واگذار خواهد شد. بنابراین حماس در دوشاخه نظامی و سیاسی به مسیر خود ادامه خواهد داد. 
کارشناس مسائل منطقه همچنین خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های‌ شهید یحیی سنوار که کمتر موردتوجه رسانه‌ها قرارگرفته، این است که وی در طول ۲۳ سالی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی بود، مطالعه دقیقی از حادثه عاشورا و شهادت سیدالشهدا، حضرت اباعبدالله‌ حسین (ع) داشت و تحت تأثیر مکتب عاشورایی بود. 
او متذکر شد: یحیی‌سنوار و دبیرکل سابق جهاد اسلامی، هردو تحت تأثیر مکتب عاشورایی قرار داشتند و می‌توان آن‌ها را از شخصیت‌های بسیار تأثیرگذار در حوزه مبارزات منطقه دانست. 
وی یادآور شد: شهید یحیی سنوار با الهام از مکتب عاشورایی توانست بزرگ‌ترین ضربه تاریخی را به رژیم صهیونیستی وارد کند. این شهید، رژیم صهیونیستی را دچار اشتباه محاسباتی کرد و بدیهی است که با ترور وی نتیجه معکوسی برای رژیم صهیونیستی رقم خواهد خورد. 
او در پایان این گفت‌وگو با اشاره به ابتکارعمل میدانی و سیاسی حماس پس از شهادت شهید یحیی سنوار بیان کرد: تجربه نشان داده است که هرگاه یک شخصیت مبارز ترور شود، شخصیت‌‌های دیگر با تاکتیک‌های جدید و ابتکارعمل میدانی و سیاسی جایگزین خواهند شد و در عرصه مبارزات ظاهر خواهند شد.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.