هدف دولت، شرطی‌سازی اقتصاد است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 42553
  پرینتخانه » اقتصادی, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۵:۵۳ |
احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد در مجلس:

هدف دولت، شرطی‌سازی اقتصاد است

احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به عملکرد دولت در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: اساسا طی 8 سالی که دولت با شعار دولت تدبیر و امید و وعده‌های100روزه برای حل مشکلات اقتصادی مردم به میدان آمد ما شاهد چند اتفاق در عرصه اقتصاد کشور بودیم.
هدف دولت، شرطی‌سازی اقتصاد است
گروه سیاسی
احمد راستینه، نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به عملکرد دولت در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: اساسا طی ۸ سالی که دولت با شعار دولت تدبیر و امید و وعده‌های۱۰۰روزه برای حل مشکلات اقتصادی مردم به میدان آمد ما شاهد چند اتفاق در عرصه اقتصاد کشور بودیم. اولین مسئله بحث شرطی‌سازی اقتصاد کشور بود که بزرگ‌ترین ناکارآمدی را در تاریخ اقتصادی کشور رقم زد.وی یادآور شد: یعنی زمانی که هیچ برنامه باثبات و مشخصی برای سرمایه‌گذار بخش خصوصی و دستگاه‌های اجرایی وجود نداشت و این نبود برنامه به‌دلیل شرطی‌سازی اقتصاد شکل گرفت و هیچ‌کس تکلیف خودش را در اقتصاد نمی‌دانست.راستینه ادامه داد: وعده‌های حل مسائل اقتصادی با وعده‌های دیپلماتیک و گره زدن اقتصاد کشور به روابط دیپلماسی با تعداد مشخصی کشور شناسنامه‌دار سیاست مستمر این دولت برای سرپوش گذاشتن خود بر مدیریت اقتصادی کشور بود.این نماینده مجلس گفت: متأسفانه در روزهای پایانی دولت شاهد تکرار شعارهای انتخاباتی ابتدای تشکیل دولت هستیم. یعنی در پایان دولت که باید شاهد به ثمر نشستن وعده‌های انتخاباتی دولت و همچنین برنامه‌ریزی برای به نتیجه رساندن اهداف و برنامه‌ها باشیم متأسفانه بازهم شاهد فضاسازی رسانه‌ای برای منحرف کردن افکار عمومی به علت عدم تحقق اهداف و شعارها هستیم.او  بیان کرد: در روزهای اخیر شاهد وعده ۱۰۰ روز پایانی رئیس‌جمهور برای حل مشکلات اقتصادی کشور بودیم. به عبارتی رئیس‌جمهوری که با وعده حل ۱۰۰ روزه مشکلات اقتصادی انتخاب شد و مردم را با امید واهی بر پایه سیاست شرطی‌سازی اقتصادی در عرصه دیپلماسی روبه‌رو ساخت امروز هم مجدد جامعه را دچار یک شرطی‌سازی دیگر برای تحقق آنچه در اهداف و برنامه‌های نه اقتصادی دولت بلکه جریان‌های سیاسی شناسنامه‌دار هستیم.
راستینه می‌گوید که به عبارتی وعده ۱۰۰ روز پایانی رئیس‌جمهور برنامه دیکته شده جریان‌های سیاسی برای فراهم کردن بستر لازم جهت ورود به عرصه کاندیداتوری ریاست جمهوری است. امروز اما مردم به‌شدت تحت‌فشار اقتصادی هستند و متوجه شده‌اند که دولت با یک بازی سیاسی ناکارآمدی خودش را مخفی و پنهان می‌کند.نماینده مردم شهرکرد در انتها خاطرنشان کرد: متأسفانه آنچه مشهود است یک بی‌ثباتی مفرط در تصمیم‌گیری عرصه اقتصادی کشور است. به‌گونه‌ای که  شرایط بازار بورس بسیار نگران‌کننده شده و تا ناامیدی مفرطی بر جامعه ازاین‌جهت که امکان اداره اقتصادی کشور مهیا نیست و ما وابسته به غربی‌ها هستیم، پیش رفته است تا مجددا مردم را به یک شرطی‌سازی دیگر سوق دهد.
|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.