نیروهای تروریستی داعش درمحاصره کامل ارتش سوریه هستند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 31337
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۳۷ |
سید رضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا :

نیروهای تروریستی داعش درمحاصره کامل ارتش سوریه هستند

بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه عرب که درگذشته درخواست اخراج سوریه از این اتحادیه را داشتند اکنون در حال بازگشت به سفارتخانه‌های خود به دمشق هستند، زیرا ارتش سوریه در منطقه ادلب به‌طور کامل نیروهای تروریستی را محاصره کرده است.
نیروهای تروریستی داعش درمحاصره کامل ارتش سوریه هستند

حانیه مسجودی
بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه عرب که درگذشته درخواست اخراج سوریه از این اتحادیه را داشتند اکنون در حال بازگشت به سفارتخانه‌های خود به دمشق هستند، زیرا ارتش سوریه در منطقه ادلب به‌طور کامل نیروهای تروریستی را محاصره کرده است. از طرف دیگر برخی از کشورهای اروپایی نیز علاقه‌مند به بازگشایی سفارتخانه‌های خود در این کشور هستند. این اتفاق نشان می‌دهد که سوریه توانسته کنترل سیاسی، امنیتی و اجتماعی کشورش را در دست گیرد.
سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به وضعیت داخلی و سیاسی سوریه به «رسالت» گفت: با نگاه دقیقی به روند یک دهه گذشته و تحولاتی که در حوزه سیاسی- امنیتی و نظامی سوریه رخ‌داده و علیرغم تلاش‌های مختلف رسانه‌های بین‌المللی به نظر می‌رسد سوریه از آرامش قابل قبولی برخوردار است.
وی افزود: البته نکته حائز اهمیت این است که اکنون مشکلات اقتصادی به دلیل تحمیل تحریم‌ها علیه سوریه افزایش‌یافته است. اما مردم این کشور به دلیل مقاومتی که طی ۱۰ سال گذشته در مقابله با تروریسم، تحریم و دخالت‌های بیگانگان در کشورشان داشته‌اند، توانمندی قابل‌توجهی را در برابر فشارهای اقتصادی به دست آورده‌اند.
این کارشناس تأکید می‌کند: اکنون در شرایطی صحبت می‌کنیم که در طول سه سال گذشته مجموعه تروریست‌های تکفیری و داعش  حتی ۷ سال قبل از آن نیز تهاجمات مختلفی را برای رسیدن به هدفشان که سرنگونی نظام سیاسی سوریه بود به مناطق مختلف این کشور ترتیب دادند اما اکنون در ضعیف‌ترین شرایط خود به سر می‌برند.
 ارتش سوریه، موفق در برقراری امنیت
صدرالحسینی خاطرنشان کرد: ارتش سوریه توانسته با کمک نیروهای مقاومت شرایطی ناامن را برای تروریست‌ها به وجود آورد تا در بخش‌های گسترده‌ای از سوریه به‌طور کامل امنیت برقرار شود. 
او ابراز کرد: اکنون ارتش سوریه کمترین نیاز را به نیروهای غیرخودی دارد و به همین دلیل توانسته با بازسازی‌هایی که انجام داده است امنیت را در مناطق مختلف کشورش تأمین و محاصره نیروهای تروریستی را در منطقه ادلب به‌خوبی ادامه دهد. 
صدرالحسینی می‌گوید: سوریه در این روزها توانسته انتخابات مختلفی را چه در حوزه ریاست جمهوری و چه در حوزه نمایندگان پارلمان انجام دهد. هنوز ۳ ماه از انتخابات پارلمانی سوریه نمی‌گذرد و این نشان می‌دهد که شرایط سیاسی در این کشور نسبت به گذشته بهتر شده است. در همین حال بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه عرب که درگذشته درخواست اخراج سوریه از این اتحادیه را داشتند اکنون در حال بازگشت به سفارتخانه‌های خود به دمشق هستند و همچنین زمزمه‌های بازگشت سوریه به اجلاس اتحادیه عرب و دعوت از آن‌ها شنیده می‌شود.
 فشار مضاعف ارتش سوریه به نیروهای تروریستی
این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: این موارد نشان می‌دهد دولت سوریه در حال تقویت تمام ارکان کشور است و سایر کشورها نیز به‌تدریج قدرت آن‌ها را باور می‌کنند. اکنون برخی از کشورهای اروپایی نیز علاقه‌مند به بازگشایی سفارتخانه‌های خود در سوریه هستند. بنابراین وضعیت فعلی این کشور از نظر کلی مناسب است اما فشارهای اقتصادی زیاد است و قدرت خرید مردم به دلیل کاهش ارزش پول ملی سوریه به‌واسطه فشارهای بیگانگان همچنان وجود دارد.
وی در تشریح وضعیت نیروهای تروریستی در سوریه، افزود: مجموع گروه‌های تروریستی به‌طور مطلق درمحاصره نیروهای ارتش سوریه در منطقه ادلب هستند. به همین دلیل ترکیه بسیاری از تروریست‌های سوریه را به منطقه قره‌باغ، محل درگیری آذربایجان و ارمنستان منتقل می‌کند و این نشانه‌ای از فشار مضاعف ارتش سوریه به تروریست‌هاست.

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.