نهضت خدمت با انقلاب به راه افتاد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 60149
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه, ویژه تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۶:۴۹ |
بازخوانی برخی از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی

نهضت خدمت با انقلاب به راه افتاد

حال بر قله ۱۴۰۰ ایستاده‌ایم و در انتظار پایان قرن، قرنی که ۴ دهه آن با انقلاب اسلامی می‌گذرد و روز به‌روز به اهداف عدالت‌محورانه خود نزدیک می‌شود.
نهضت خدمت با انقلاب به راه افتاد

گروه سیاسی
حال بر قله ۱۴۰۰ ایستاده‌ایم و در انتظار پایان قرن، قرنی که ۴ دهه آن با انقلاب اسلامی می‌گذرد و روز به‌روز به اهداف عدالت‌محورانه خود نزدیک می‌شود.
انقلابی که از همان ابتدا مقامات بازمانده رژیم پهلوی خیال داشتند آن را متوقف کنند اما نتوانستند جلوی موج خروشان مردم را بگیرند. از کوچک‌ترین مهره پهلوی گرفته یعنی شاپور بختیار که قصد منهدم کردن پرواز یا ممنوع کردن ورود هواپیمای امام خمینی را داشت، تا اربابان و سران استکبار که پس از جدی شدن پیروزی انقلاب اسلامی نقشه‌های خود که در اتاق فکر برای براندازی هرچه سریعتر این انقلاب طراحی شده، اجرایی کردند. ازجمله کودتا، جنگ تحمیلی، اقدامات گروهک تروریستی منافقین، ترور سران مهم جمهوری اسلامی، تحریم و فشار علیه ایران، ایجاد آشوب‌های امنیتی، ایجاد چنددستگی فرهنگی و سیاسی و عمق بخشیدن به فاصله طبقانی در کشور، حال چهار دهه از ایستادگی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد.
 بزرگنمایی مشکلات و پنهان کردن دستاوردها، بازی اصلی غرب علیه ایران
اهدافی که هنوز هم باوجوداینکه به دهه چهارم انقلاب رسیده‌ایم علیرغم اینکه می‌دانند نمی‌توانند ایران را متوقف کنند اما از آنها دست نکشیدند. تحریم‌های اقتصادی را علیه کشور ما افزایش دادند و بااین‌وجود ایران راه عبور از این سختی‌ها را پیدا کرده است. چه کسی است که مقاومت عظیم جمهوری اسلامی ایران را انکار کند؟ چه کسی می‌تواند دستاوردهای بزرگ ایران را انکار کند؟ در عصر فعلی، آمریکا و متحدانش سعی دارند پیشرفت‌های ایران را در قیاس با مشکلاتش قرار دهند. مشکلاتی که خودشان علت اصلی 
پدید آمدنشان هستند. در همین حال در اذهان عمومی جهان خودشان را بی‌تأثیر و مظلوم نشان می‌دهند و جنایاتشان علیه ملت ایران را پنهان می‌کنند.
این یک امر بدیهی است که هر کشوری مشکلات خاصی دارد و گاهی با دست‌وپنجه نرم کردن با آنها نیز، خسته و فرسوده می شود و حتی به اعتراض و آشوب کشیده می‌شود. همان‌طور که این اتفاق در سوریه افتاد. با دخالت و نقش پررنگ آمریکا این کشور به آشوب کشیده شد، منابعش غارت شد، گروهک‌های تروریستی قدرت گرفتند و مردم این کشور سال های زیادی متحمل درد و رنج جنگ بودند، اما شاهد بودیم که مردم همین کشور پای صندوق‌های رأی آمدند و علیرغم فضاسازی‌ها علیه بشار اسد، او را انتخاب کردند و ترجیح دادند خودشان با هر مشکلی که دارند کشورشان را بسازند. 
باید بدانیم که حفظ وطن، مهم‌ترین اصلی است که موجب آرامش و پیشرفت کشورمان است. درطول ۴۳ سال گذشته شاهد دشمنی‌های آشکار آمریکا، اسرائیل و انگلیس علیه کشورمان بودیم و حال دیگر به ملت ثابت شده است که دشمن، خیر ما را نمی‌خواهد!
 پیشرفت‌های ایران در چه حوزه‌هایی ملموس است؟
در ادامه به حوزه‌هایی اشاره می‌کنیم که پس از انقلاب اسلامی شکوفا شدند و ترقی کردند. یکی از مهم‌ترین عرصه‌ها، علم و فناوری هسته‌ای بوده است. فناوری که اکنون به بزرگترین قدرت بازدارنده ایران درمقابل زورگویان تبدیل‌شده و حتی آمریکا و سایر کشورهای غربی را مجبور کرده با ایران پای میز مذاکره بنشینند. هرچند هدف آنها خلع سلاح کردن جمهوری اسلامی است اما از زمانی که دولت سیزدهم سرکار آمده، ورق برگشته است. مواضع ایران بلند و واضح به گوش تمام جهان رسیده و ارزیابی‌شده و موجب قیاس رفتارهای خصمانه آمریکا درمقابل ایران شده است.
 استقلال در تصمیم‌گیری، حفظ تمامیت ارضی کشور و رساندن ایران به عزت و کرامت لایق خود
همان‌طور که رهبر انقلاب درسال ۱۳۷۵ بیان کردند در دوره‌های قبل از جمهوری اسلامی، همیشه ایران تجزیه شد و همیشه از ایران کَندند. هیچ‌کدام از سلاطین پهلوی و قاجار، این افتخار را ندارند که بتوانند بگویند ما مرزهای ایران را حفظ کرده‌ایم. قاجارها که وضعشان معلوم است. پهلوی‌ها هم، شهرهای مرکزی ایران را سال‌ها زیر چکمه  سربازان خارجی انداختند و زن و مرد و ناموس این کشور را به دست آنها دادند. تنها جمهوری اسلامی بود که مردانه ایستاد و نگذاشت که متجاوزین یک‌قدم جلو بیایند. هشت سال جنگ مگر شوخی است؟! هشت سال جنگ و آن‌همه فداکاری! جوانان ما در مقابل اتحاد شرق و غرب و «ناتو» و همه و همه مقاومت و ایستادگی کردند و میهن را نجات دادند.
پیشرفت‌هایمان نیز در حوزه پزشکی، علمی، ورزشی، هنری و … نیز آشکار است. مسئله مهم اقتدار ایران در برابر بار مشکلاتی است که قدرت‌های جهانی سعی دارند برای کشورمان پدیدآورند و این اقتدار قابل‌تحسین است.
اما اگر بخواهیم به‌صورت آماری به دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴ دهه اخیر نگاهی بیندازیم، روند صعودی و نشان از بهبود وضعیت کشور است.
 دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه «سلامت و بهداشت»
۱. بعد از انقلاب اسلامی تاکنون ۲۱ سال متوسط عمر ایران افزایش داشته است. از ۵۵ سال به ۲/۷۶ سال.
۲. ۳۰ درصد پزشکان ایران وارداتی از بنگلادش، فیلیپین، هند و پاکستان بودند. امروز از ۵۳ کشور جهان برای درمان به ایران می‌آیند. در ۲۷ رشته تخصص تربیت می‌کنیم.
۳. در ۱۹۷۳۹ روستای کشور ۳۵ هزار بهورز به‌عنوان پیشگامان نظام سلامت فعالیت می‌کنند. قبل از انقلاب تعداد خانه‌های بهداشت فقط در ۱۵۰۰ روستا بوده است.
۴. با اجرای طرح واکسیناسیون ملی فلج اطفال به همت بسیجیان و پوشش ۹۵ درصدی این واکسیناسیون تاکنون فلج اطفال از کشور ریشه‌کن شد، درحالی‌که کشورهای همسایه هیچ کدام نتوانستند.
۵. بیماری‌های عفونی مالاریا، سل، وبا در ایران کنترل‌شده است.
۶. در سال ۵۷ صرفا با ۷ دانشکده پزشکی ۷۰۰ دانشجو داشتیم درحالی‌که   اکنون با ۴۷ دانشگاه، ۱۸۰ هزار دانشجوی پزشکی مشغول تحصیل هستند و اعضای هیئت‌علمی با ۱۱ هزار عضو هیئت‌علمی ۱۶ برابر دانشجویان آن زمان هستند.
۷. امروز ایران جزء کشورهای برتر جراحی قلب در دنیاست و جزء معدود کشورهایی است که عمل پیوند قلب در آن صورت می‌گیرد. ۱۴۰ عمل پیوند قلب در کشور در کارنامه درخشان جراحی قلب در ایران و جهان است.
۸. بانک قرنیه در جمهوری اسلامی یکی از بهترین بانک‌های قرنیه دنیا است و ظرف ۲۴ ساعت قرنیه موردنظر بیمار آماده می‌شود.
۹. پزشکان متخصص قبل از انقلاب ۷۰۰۰ نفر بوده که به ۷۲۰۰۰ نفر رسیده است.
۱۰. به گزارش سازمان بهداشت جهانی بین ۸۰ تا ۹۴ درصد از جمعیت ایران دسترسی به داروهای ضروری را دارند.
  دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه «استقلال ملی و اقتدار بین‌المللی»
۱- در پنج قرن اخیر مساحت ایران از ۳/۵ میلیون کیلومترمربع از ۱/۷ کــاهش یــافت. انقلاب اسلامی باوجود هـجوم ابـرقـدرت‌ها یـک وجب هم نداد.
۲- رضاخان بدون یک دقیقه مقاومت، سرزمین ایران را به ارتش‌های متجاوز شوروی، انگلیس و آمریکا تسلیم کرد.
۳- بحرین استان چهاردهم ایران بابی عرضگی محمدرضا پهلوی، تحویل انگلیس شد.
۴- سران کشورها بارها غبطه خود از استقلال بی‌نظیر ایران را ابراز کرده گفته‌اند ای کاش ماهم می‌توانستیم مثل شما آزادانه حرفمان را بزنیم.
۵- دو قرن پیش از انقلاب اسلامی نه‌تنها عزل و نصب وزیران و نخست‌وزیر حتی عزل و نصب شاه ایران با بیگانگان بود.
۶- در سال ۵۶، حقوق مستشاران نظامی آمریکا ۱۷ میلیارد تومان و حقوق کل نظامیان ایران ۱۴ میلیارد بود. آنها بر همه مقدرات مردم حکومت می‌کردند.
۷- سفارت آمریکا در تهران با ۴۰۰۰ کارمند عملا اداره تمام امور ایران را در اختیار داشت.
۸- با وابستگی به اقتصاد جهانی، نمی‌توان به عدالت و رفاه رسید.
۹- نتیجه سلطه آمریکا و اسرائیل بر اقتصاد ایران برابر آمار جهانی سال ۵۷ این بود که ۴۹ درصد مردم ایران زیرخط فقر بودند.
۱۰- انقلاب اسلامی ننگ کاپیتولاسیون را از چهره ملت ایران پاک کرد.
دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه «اقتصاد»
۱- به استناد آمار بانک جهانی و همه مؤسسات مهم اقتصادی بین‌المللی، اقتصاد ایران با ۸ رتبه ارتقا  از جایگاه ۲۶ جهانی در سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) به رتبه ۱۸ در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۶) صعود کرده است و جزء ۲۰ قدرت اقتصادی جهان به‌حساب می‌آید.
۲- ارتقا  هشت پله‌ای اقتصاد ایران پس از انقلاب اسلامی در حالی محقق شده است که میزان فروش نفت خام به یک‌چهارم قبل از انقلاب، کاهش‌یافته و جمعیت از ۳۶ میلیون به ۸۱ میلیون نفر افزایش‌یافته است.
۳- ارتقا ۸ رتبه‌ای اقتصاد ایران در سال های پس از انقلاب اسلامی در حالی اتفاق افتاده است که نظام سلطه بین‌المللی تمام توان خود را برای فلج کردن اقتصاد ایران به کار گرفته است. تحمیل ترورها و کودتاها، تحمیل
 ۸ سال جنگ، بمباران بیشتر زیرساخت‌های اقتصادی کشور و ۴۰ سال تحریم، به‌ویژه ۸ سال تحریم فلج‌کننده از اهم این توطئه‌ها است.
۴- پیش از انقلاب اسلامی، قدرت اقتصادی ایران ۴۹۰ میلیارد دلار و در حال حاضر ۱۸۰۰ میلیارد دلار است.
۵- همزمان بااینکه جمعیت کشور بیش از دو برابر شده است اندازه اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بر اساس میزان تولید ناخالص داخلی از ابتدا تا امروز ۴/۸۸ برابر شده است.
۶- ۱۰ برابر شدن تعداد واحدهای صنعتی کشور از ۱۰۰۰۰ واحد به ۹۸۰۰۰ واحد که ازنظر کیفی دهها برابر پیشرفته و مستقل شده و از صنعت مونتاژ به صنعت بومی تحول یافته است.
۷- رشد صد برابری صادرات غیرنفتی ایران از ۵۴۰ میلیون دلار در سال ۱۳۵۶ به ۵۵ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۶ افزایش‌یافته که شامل ۶۰۰۰۰ قلم کالا بوده و ازنظر وزنی ۲ میلیون تن در سال است.
۸- پس از انقلاب، اقتصاد ملی (درآمد و هزینه) باوجود فشارهای مستمر استکبار جهانی ۳/۷ برابر شده است.
پس از انقلاب اسلامی سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور ۳ برابر شده است.
۹- قبل از انقلاب فقط ۵ درصد نیازهای بخش دفاعی ایران تولید داخلی بوده و در حال حاضر ۹۰ درصد آن تولید داخلی است و مازاد بر این در حدود ۵ میلیارد دلار در سال هم صادرات دارد که می‌تواند الگوی مناسبی برای همه بخش‌های اقتصادی کشور باشد.
۱۰- سرانه برخورداری جامعه ایرانی از خدمات بانک نسبت به پیش از انقلاب اسلامی، تقریبا ۲۰ برابر شده است که شاخصی از کیفیت اقتصادی است.
  دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه «امنیت»
۱- تجربه ۴۰ ساله نشان داد که سازش امنیت سوز و مقاومت امنیت سازاست.
۲- جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه سنگین‌ترین تهاجمات نظامی، تروریستی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را باصلابت در هم شکست.
۳- نظام امنیتی انقلاب اسلامی برخلاف همه انقلاب‌ها مبتنی بر رأفت و دعوت بوده است.
۴- امنیت و آرامش امروز ما مدیون ایثار و جانفشانی شهداست.
۵- جمهوری اسلامی ایران در عین مبارزه مستمر با دولت های ظالم و مستکبر از امن‌ترین کشورهای جهان است.
۶- امنیت جمهوری اسلامی بر سه رکن آموزه های اسلام، اتکا به مردم و پیروی از ولایت استواراست.
۷- انقلاب اسلامی امنیت خشن شکنجه محور شاه را به امنیت مردمی مبتنی بر اعتماد، ایمان، عشق و آثار بدل کرد.
۸- باوجود پشتیبانی همه قدرت‌های جهانی از شاه، مردم در خانه خود هم امنیت نداشتند و باوجود توطئه‌گری همه قدرت‌های شیطانی علیه جمهوری اسلامی ایران امروز از امن ترین کشورهای جهان است.
۹- ایران در بحرانی‌ترین منطقه جهان  امن‌ترین کشور است.
۱۰- همه غائله‌های قومی و مذهبی، کودتاها، ترور و بمبگذاری و آشوب‌های طراحی‌شده با حضور مردم شکست خورد.
۱۱- الگوی امنیتی ایران، منطقه را از خطر آمریکا و داعش نجات داد.
  دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه «آموزش عالی، تحقیقات و فناوری»
۱- ۲۴ برابر شدن نرخ پوشش تحصیلی آموزش عالی و افزایش از ۱۷۵۶۷۵ نفر در سال ۱۳۵۷ به بیش از ۴۸۰۰۰۰۰ هزار نفر
۲- کسب رتبه ۲۱ جهان در مقالات علمی کیفی پر استناد جهان از افتخارات نظام علمی جمهوری اسلامی است.
۳- تعداد انجمن‌های علمی نسبت به‌پیش از انقلاب حدودا ۵ برابر شده است و از تعداد ۷۸ در سال ۱۳۵۷ به تعداد ۳۵۸ در سال ۱۳۹۶ رسیده است. همچنین تعداد ۸۹۶۶ انجمن علمی دانشجویی بر اساس آخرین آمار مشغول به فعالیت می‌باشند.
۴- تعداد مراکز کارآفرینی و نوآوری در کلیه مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری دولتی به تعداد ۱۳۰ مورد در سال ۲۰۱۶ رسیده است.
۵- ازجمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه دانشگاهی ایجاد فضای بانشاط برای اندیشه ورزی و فعالیت دانشجویان در قالب‌های مختلف بوده است به‌طوری‌که تنها در سال ۱۳۹۵ تعداد ۳۰۵ تشکل و تعداد ۳۴۰۷ کانون فرهنگی در دانشگاه‌های کشور فعالیت داشته‌اند در این زمینه تعداد نشریات دانشجویی نیز به تعداد ۵۰۸۶ مورد رسیده است.
 دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه «رفاه و ارتقای سطح زندگی»
۱- ۱۰۰ درصد مردم شهرنشین و ۹۱ درصد روستانشینان با ۵۰۰ برابر شدن جاده‌های روستایی به راه‌های ارتباطی امن جاده‌ای و آسفالته دسترسی دارند.
۲- باوجود ۵۰ سال تأخیر در احداث مترو در ایران، شهروندان تهرانی سوار بر هشتمین مترو دنیا می‌شوند.
۳- ایجاد شبکه گسترده آب آشامیدنی سالم در شهرها و روستاها مشقت حمل آب را به خاطره تبدیل کرده است.
۴- پس از انقلاب ۹۹/۵ درصد خانه‌های ایران در روستاها و شهرها با نعمت برق روشن شده است.
۵- به برکت ۱۰۰ درصد برق‌رسانی به روستاهای بالای ۱۰ خانوار فرصت صنعتی شدن کشاورزی و دامداری فراهم‌شده است.
۶- با پوشش گازرسانی در درصد ۸۳ شهرها و درصد ۷۸ روستاها زندگی بیش از درصد ۹۰ مردم ایران پس از انقلاب متحول شده است.
حال جمهوری اسلامی ایران، پیروزمندانه بر قله اقتدار و پیروزی ایستاده است و دشمنانش را وادار به اعتراف شکست در مقابل ایران می‌کند.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.