نهادهای نظارتی در مورد گرانی‌های اخیر به داد مردم برسند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 47782
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲:۳۵ |
حسن همتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

نهادهای نظارتی در مورد گرانی‌های اخیر به داد مردم برسند

حسن همتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به گرانی‌های اخیر و لزوم ورود دستگاه‌های امنیتی و نظارتی به این مسئله تأکید کرد: تصور شخصی من این است که بخشی از گرانی‌هایی که اکنون گریبان کشور را گرفته است، عمدی است. دست‌هایی در کار است تا نارضایتی مردم را در شرایط کرونایی و سخت اقتصادی، تشدید کند. 
نهادهای نظارتی در مورد گرانی‌های اخیر به داد مردم برسند
گروه سیاسی
حسن همتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» ضمن اشاره به گرانی‌های اخیر و لزوم ورود دستگاه‌های امنیتی و نظارتی به این مسئله تأکید کرد: تصور شخصی من این است که بخشی از گرانی‌هایی که اکنون گریبان کشور را گرفته است، عمدی است. دست‌هایی در کار است تا نارضایتی مردم را در شرایط کرونایی و سخت اقتصادی، تشدید کند. 
وی افزود: در تلویزیون می‌بینیم که مسئولان مستقیما در چشم مردم نگاه کرده و می‌گویند فلان کالا گران نمی‌شود، اما بازار بلافاصله عکس‌العمل نشان می‌دهد و آن جنس گران می‌شود. مانند سیمان! اکنون شاهد هستیم که قیمت سیمان به ۱۱۰ هزارتومان تا ۱۲۰ هزارتومان رسیده است. این قیمت واقعی است و هیچ‌کس هم خریدار سیمان با این قیمت نیست.
 گرانی‌های امروز نتیجه کلید دولت است که تمام درها را قفل کرد
همتی ادامه داد: تمام این نتایج ناشی از کلید معروف دولت است که کشور را قفل کرده است. روحانی مدعی شد که با این کلید تمام درهای بسته را باز می‌کند اما متأسفانه این کلید فقط درها را قفل می‌کرد. ازطرفی لازم به یادآوری است که هیچ کشور و دولتی را در تمام دنیا نمی‌بینیم که در روزهای پایانی کارش کشور را به چنین شرایطی برساند. دولت در ماه‌های آخر کلا بازارهای کشور را رها کرده و آن را دست دلالان سپرده است. 
این نماینده بیان کرد: امروز دلال‌بازی است که قیمت‌ها را تعیین می‌کند، نه دولت! جای تأسف است. اما اینکه این دلالان و سلطان‌ها چه کسانی هستند در یک سال اخیر به آن رسیدگی نشده است و همین مسئله موجب نارضایتی شدید مردم شده است. اکنون شاهد هستیم که حقوق مردم افزایش پیدا نمی‌کند و شرایط کرونایی بازار را به بدترین اوضاع رسانده اما در همین حال شاهد افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها در حوزه‌های مختلف هستیم.
نمی‌دانم سازمان‌های بازرسی و نهادهای نظارتی بر بازار کجا هستند؟!
 وی گفت: نمی‌دانم سازمان‌های بازرسی و نهادهای نظارتی بر بازار کجا هستند و چه می‌کنند؟! اکنون بازار به حال خود رها شده است. یا جنس وجود ندارد و یا به قیمت دلخواه دلالان فروخته می‌شود. هیچ‌کس هم نیست که از فروشندگان بپرسد کالایی که می‌فروشند را چند خریدند و با چند درصد سود می‌فروشند. اما درهمین شرایط هیچ فروشنده‌ای هم حاضر نیست فاکتور ارائه دهد.همتی خاطرنشان کرد: من بارها کالایی را خریدم و درخواست فاکتور داشتم اما فاکتور به من نشان ندادند. اگر شرایط این‌طور است تشکیلات نظارتی برای چه حقوق می‌گیرند؟ این سازمان‌ها حقوق می‌گیرند و وظیفه آن‌ها رسیدگی به شرایط و قیمت‌های بازار است. مردم تا چه زمانی باید صبر کنند تا تشکیلات نظارتی به گرانی کالاهای اساسی و گرانی مسکن و … ورود کنند؟ اکنون حتی بسیار دیر شده است. اما امیدوار هستم که به گرانی‌ها ورود کنند و به داد مردم برسند. 
 دولت روحانی قصد دارد دولت آینده را ناموفق جلوه دهد
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اکنون تمام مردم به نمایندگان پناه می‌آورند و مدام می‌پرسند ما باید چکار کنیم. اما چه‌کاری از دست نمایندگان برمی‌آید؟ قانون وظیفه نهادها و دستگاه‌های نظارتی را مشخص کرده است.
 وی تأکید کرد: امروز دلال‌بازی و ساختن سلطان بازارهای مختلف مخل آرامش مردم شده است. به نظر من عده‌ای می‌خواهند آرامش مردم را حتی بیشتر از این به خطر بیندازند و کشور را دچار مشکل کنند.همتی در انتها می‌گوید: دولت بعدی با مشکلات جدی درحوزه معیشت و اقتصاد مردم روبه‌رواست. چراکه بخشی از هزینه‌هایی که اکنون دولت روحانی تراشیده است به‌حساب دولت بعدی است. این‌ها قصد دارند که حتی دولت آینده را ناموفق جلوه دهند. اما ما امیدوار هستیم با درایتی که در حجت‌الاسلام رئیسی می‌بینیم شاهد تصمیمات بجا و مناسب آن‌ها باشیم.
|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.