نتیجه تمسخر کرونا توسط دولت انگلیس - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 29973
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴ |

نتیجه تمسخر کرونا توسط دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس طی روزهای اخیر با جدیت کامل بر لزوم اعمال محدودیت‌های شدید در موج دوم کرونا تأکید می کند. رسانه‌های غربی متفق القول هستند که سایه کرونا بر انگلیس روز‌ به روز سنگین‌تر می‌شود
نتیجه تمسخر کرونا توسط دولت انگلیس

گروه بین الملل   
نخست وزیر انگلیس طی روزهای اخیر با جدیت کامل بر لزوم اعمال محدودیت‌های شدید در موج دوم کرونا تأکید می کند. رسانه‌های غربی متفق القول هستند که سایه کرونا بر انگلیس روز‌ به روز سنگین‌تر می‌شود. دولت جانسون  قصد دارد با سختگیری بیشتر با موج دوم پاندمی کرونا مقابله کند. بوریس جانسون، نخست‌وزیر این کشور شهروندان را به دورکاری فراخوانده است.بوریس جانسون قصد دارد نمایندگان مجلس عوام و همچنین شهروندان کشورش را در جریان آخرین اقدامات برای مقابله با پاندمی کرونا قرار دهد.
بر اساس گزارش شبکه دویچه وله، جانسون بر آن است تا شهروندان انگلیس  را به دورکاری فرابخواند. بنا بر این گزارش، جانسون  به نمایندگان پارلمان هشدار داده است که اگر دولت اکنون دست به اقدام نزد، در آینده مجبور خواهد شد تصمیم‌های به مراتب سختگیرانه‌تری بگیرد.بوریس جانسون پیشاپیش از تشدید اقدامات و تدابیر حفاظتی و بهداشتی برای مقابله با پاندمی کرونا خبر داده است. شمار مبتلایان تازه به ویروس جدید کرونا در انگلیس  با شتابی چشمگیر روبه افزایش گذاشته است. هر روز بین سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار مبتلای تازه شناسایی می‌شوند. شمار مبتلایان به این ویروس طی یک هفته گذشته حدودا   دو برابر شده است.کارشناسان بهداشت و درمان هشدار داده‌اند اگر وضعیت به همین شکل ادامه یافته و شمار مبتلایان با همین سرعت بیشتر شود، ممکن است انگلیس  در اواسط ماه اکتبر سال جاری با حدود ۵۰ مورد ابتلای تازه در روز سر و کار پیدا کند.
دولت انگلیس در این ارتباط اعلام کرده است: «هیچ‌کس چالش‌هایی را که اقدامات تازه برای شرکت‌ها‌ و یکایک شهروندان به همراه دارد دستکم نمی‌گیرد اما باید نهایت تلاش را کرد تا نظام بهداشتی به ثبات لازم دست باید.»
طبق آخرین آماری که دانشگاه جانز هاپکینز منتشر کرده، تا کنون مجموعا بیش از ۴۰۱ هزار مبتلا به ویروس جدید کرونا در بریتانیا شناسایی شده‌اند. انگلیس  با حدود ۴۲ هزار فوتی در رتبه پنجم در جهان از لحاظ شمار جان‌باختگان قرار دارد.
 نقدی بر گزارش دویچه وله 
رسانه های غربی، علاقه چندانی ندارند که در خصوص سوء سابقه بوریس‌جانسون درخصوص شیوع کرونا سخن یا نکته ای بر زبان بیاورند! نخست وزیر انگلیس پس از ورود ویروس کرونا به این کشور و ابتلای چند نفر از شهروندان به این ویروس، با طبیعی جلوه دادن اوضاع، به تمسخر کووید ۱۹ پرداخت. او حتی مقابل دوربین های تلویزیون خطاب به شهروندان اعلام کرد: من فعالیت های عادی و روزمره خود را انجام می دهم. با همه نیز دست می دهم. از چنین کاری پشیمان نیستم و در آینده نیز آن را تکرار خواهم کرد.
سؤال اصلی اینجاست که با توجه به سهل انگاری شیوع کرونا توسط بوریس‌جانسون که منجر به از دست رفتن زندگی هزاران انگلیسی بین ماه‌های فوریه تا جولای امسال شد، اکنون مسئولیت مرگ این افراد بر عهده چه کسی است؟!ایمن‌سازی جمعی، استراتژی و ایده ای بود که نخست وزیر انگلیس در مواجهه با کرونا روی آن تأکید داشت اما اکنون از آن عقب نشینی کرده است! 
در هر حال، جانسون و دولت انگلیس در قبال شیوع گسترده ویروس کرونا در این کشور مسئول هستند.بوریس جانسون معتقد بود باید اکثر جامعه انگلیس (بیش از ۷۰درصد شهروندان) به این ویروس آلوده شوند تا با از بین رفتن افراد ضعیف، جامعه نسبت به این ویروس مصون شود. حتی دولت انگلیس در روزهای ابتدایی و حساس شیوع بحران، حاضر به تعطیلی اماکن عمومی رستوران ها، فروشگاه ها و…نشد. بدون شک در آینده ای نزدیک،بسیاری از بازماندگان قربانیان کرونا ، در این خصوص از دولت انگلیس و نخست وزیر این کشور شکایت خواهند کرد. 
دویچه وله 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.