نامزدهای انتخابات رعایت اخلاق را مبنای عمل قرار دهند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 101402
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۶:۵۷ |
ابوالقاسم جراره نماینده مردم تهران در مجلس:

نامزدهای انتخابات رعایت اخلاق را مبنای عمل قرار دهند

ابوالقاسم جراره، نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» و در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت انتخابات پیش‌رو از منظرپدیده‌ای پر دستاورد و تأکید بر ضرورت حاکم بودن اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی بین نامزدها و حماسه حضور مردم، اظهارکرد: برکسی پوشیده نیست که انقلاب جمهوری اسلامی ایران، انقلابی مردم و بر مبنای اراده، انتخاب و  اداره مردم می‌باشد.
نامزدهای انتخابات رعایت اخلاق را مبنای عمل قرار دهند

ابوالقاسم جراره، نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» و در راستای بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت انتخابات پیش‌رو از منظرپدیده‌ای پر دستاورد و تأکید بر ضرورت حاکم بودن اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی بین نامزدها و حماسه حضور مردم، اظهارکرد: برکسی پوشیده نیست که انقلاب جمهوری اسلامی ایران، انقلابی مردم و بر مبنای اراده، انتخاب و  اداره مردم می‌باشد. براین اساس می‌توان اظهارداشت که طی تمامی ادوار؛ از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امر‌وز اثرگذاری مردم همواره مشهود بوده است و تمامی مسئولیت‌ها از قبیل انتخابات شوراها، انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری از سوی مردم تعیین می‌گردد. در نظام جمهوری اسلامی ایران مردم تعیین کننده می‌باشند و منتخبان‌شان در قالب وکلای خود عنوان می‌دارند. 
وی در تشریح ثمرات حضور مردم افزود: حضور مردم اثرگذاری بسیاری دارد و بر این اساس به هر میزانی که پشتوانه مردمی را افزایش دهیم، به همان میزان شاهد اثرگذاری و تبيین درست نتایج و تصمیم‌گیری‌ها خواهیم بود. 
نماینده مردم تهران در مجلس دوازدهم با اشاره به اثرات اتکاء به رأی عمومی و حضور چشمگیر در عرصه بین المللی همچنین خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی همواره درصدد آنند تا حضور مردم را کمرنگ جلوه دهند و عنوان کنند که مردم تمایلی به حضور در صحنه‌های مهم سیاسی و اقتصادی ندارند. خوشبختانه همواره این سیاست دشمنان شکست خورده و حضور مردم حماسه ‌آفرین بوده است. امروز نیز با افزایش حضور مردم شاهد اثربخشی بیشتر تصمیم‌گیری‌ها خواهیم بود و با اتکای به رأی عمومی در جامعه بین المللی حضور پررنگ تری خواهیم داشت. 
جراره ضمن بیان اینکه باید بسترسازی برای مشارکت حداکثری در دستورکار قرارگیرد، تصریح کرد: شور و مشارکت مردم در تمامی ادوار حماسه ساز بوده و بی‌شک در انتخابات پیش رو نیز چنین خواهد بود. 
او با اشاره بر اینکه حضور مردم، سرنوشت ساز خواهد بود، متذکر شد: به برکت حضور مردم، شاهد انتخابات قوی و انتخاب رئیس جمهور آینده برای حضور هرچه تمام تر در جوامع بین المللی خواهیم بود. 
وی در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر ضرورت رعایت اخلاق میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو یادآور شد: اصل اخلاق برخاسته از مکتب دینی است و به عنوان جامعه مسلمان می‌بایست اصول اخلاقی را به درستی رعایت کنیم. بی‌شک رقابت‌های منحصری دارد اما در این فرآیند می‌بایست با مردم بر مبنای اصول و ضوابط اخلاقی برخورد کنیم تا در این فضا، ناامیدی و اقدامی دور از شئونات اخلاقی شکل نگیرد. شرایط نباید به نحوی رقم بخورد که منظور تقویت حضور در میدان رقابتی انتخاباتی، اقدامات دور از اخلاق مبنا قرار گیرد. بی‌شک چنین مواردی با آرمان‌های انقلاب اسلامی همخوانی ندارد و نامزدهای نهایی می‌بایست در کارزار انتخابی، رعایت اخلاق را بر مبنای تأکیدات مقام معظم رهبری داشته باشند. بی‌شک فضای رقابتی انتخاباتی به پایان خواهد رسید اما حضور و همراهی مردم و مسئولان همیشگی خواهد بود. مراقبت کنیم تا در این فضا حرفی موجب اختلاف پایدار نشود و اعتماد مردم را سلب نکند. 

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.