نامزدهای انتخابات باید راهکار مشخص بدهند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 102321
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۶:۴۳ |
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس:

نامزدهای انتخابات باید راهکار مشخص بدهند

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا،نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: در زمان باقی مانده تا برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌بایست به موضوعاتی اشاره و توجه داشت که برای مردم جامعه حائز اهمیت است.
نامزدهای انتخابات باید راهکار مشخص بدهند

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا،نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: در زمان باقی مانده تا برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌بایست به موضوعاتی اشاره و توجه داشت که برای مردم جامعه حائز اهمیت است. نخست موضوع اقتصاد و معیشت است. این موضوع بسیار کاربردی و مهم است و نامزدهای انتخاباتی می‌بایست درصدد اشاره و تشریح راهکارهای عملیاتی به منظور برون رفت از شرایط موجود‌ باشند. به منظور کسب اعتماد مردم، نامزدها می‌بایست اقدامات عملیاتی خود را مطرح بدارند و اظهارکنند که چطور می‌توانند سفره مردم را رنگین‌ کنند و معیشت‌شان را بهبود دهند. مسئله دوم و  مهم اشتغال است. نامزدهای انتخابات باید راهکارهای اشتغال پایدار را تشریح کنند. خوشبختانه کشور دارای منابع و ظرفیت‌های فراوان است و معادنی گسترده دارد، لذا باید تشریح داشت که اشتغال چگونه سر و سامان پیدا می‌کند. متاسفانه تاکنون نامزدها به صورت جدی به این مسئله ورود نداشته‌اند. به عنوان مثال به حوزه اشتغال کشاورزی پرداخته نشده و   ارزش افزوده ناشی از تکمیل زنجیره‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.
نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس دوازدهم افزود: معادن، نفت، مشتقات نفتی و پتروشیمی از جمله موضوعاتی است که برای‌شان الگوی‌عملیاتی و جدید تعریف نشده است. بی‌شک در زمان باقی مانده این موضوعات می‌بایست موردتوجه قرا‌ر گیرد. یکی دیگر از مسائل مهم و حائزاهمیت، نقدینگی جامعه می‌باشد. اینکه برنامه‌های عملیاتی نامزدها برای کنترل نقدینگی چیست، اهمیت فراوانی دارد. باید مبرهن گردد که چطور می‌توان نقدینگی را به تولید و اشتغال هدایت کرد؟ کنترل نقدینگی، بازارهای دلالی را از بین خواهد برد و اوضاع اقتصادی جامعه را بهبود خواهد بخشید. 
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کاندیداها می‌بایست به شرح دقیق اهداف خود در زمینه سیاست خارجی بپردازند. به عنوان مثال اگر ترامپ با تمام دیوانگی خود روی کار آمد، چه باید کرد؟ یا چنانچه تحریم‌ها افزایش یافت، چه اقدام عملیاتی می‌توان داشت؟ توجه به موضوعات و داشتن راهکارهای عملیاتی برای یکایک مسائل حوزه سیاست خارجی اهمیت دارد. باید درصدد راهبردهای کلیدی بود و مردم را قانع کرد.  
حجت الاسلام حسینی کیا با تاکید بر نظام بودجه ریزی همچنین خاطرنشان کرد: نظام بودجه ریزی اهمیت فراوانی دارد. دراین راستا کاندیداها باید عنوان بدارند که درصدد تغییر و تعویض نظام بودجه ریزی 
خود هستند؟ رئیس جمهور آینده چه تمهیداتی را در نظر گرفته که منجر به کاهش هزینه دولت شود و چطور می‌تواند منابع افزایشی حاصل از کاهش هزینه را به سمت اشتغال هدایت کند. 
وی بیان داشت: توجه به مسائل جامعه زنان اهمیت فراوانی دارد. نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری می‌بایست در این حوزه برنامه دقیقی را ارائه دهند که شعارگونه نباشد. به کرات شعار داده شده که درصدد حمایت از زنان خانه‌دار می‌باشیم اما هیچ اقدامی در این حوزه نشده است. باید بررسی کرد که چه اقدام عملی برای دختران جامعه و موضوع ازدواج‌شان درنظرگرفته خواهد شد یا مسائل مرتبط با فرزندآوری چطور و با چه الگوی عملیاتی تسهیل خواهد شد. 
او با اشاره به ناهنجاری‌های اجتماعی اظهارکرد: مادامی که از ناهنجاری اجتماعی سخن می‌گوییم، عنوان می‌گردد که این مسئله نیازمند اقدام فرهنگی است. اگر تحقق این مهم در گرو اقدام فرهنگی است و مقوله فرهنگ اولویت دارد، چرا اعتبار و بودجه کافی درنظر گرفته نمی‌شود؟ به طورکل اعتبارات فرهنگی در انتهای جدول بودجه قرار دارد. مردم باید اطمینان بدارند که اگر از حل موضوعات اجتماعی و فرهنگی سخن گفته می‌شود، راهکارهای تامین بودجه آن نیز وجود دارد. توامان با این روند، توجه به تمامی مسائل مذکور اهمیت دارد و چنانچه این موضوعات در فرصت باقی مانده موردتوجه قرار گیرد، مردم اعتماد بیشتری پیدا خواهند کرد و این امر به افزایش مشارکت و انتخاب فرد اصلح کمک خواهد کرد.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.