مکتب حاج قاسم ادامه دارد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 51477
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۱۷ |

مکتب حاج قاسم ادامه دارد

شامگاه روز جمعه 13 دی‌ماه 1398 بود که سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. هیچ‌کس آن شب و آن اتفاق و تاریخش را فراموش نمی‌کند. تروری که شدت ترس و وحشت آمریکایی‌ها را از حاج قاسم سلیمانی نشان می‌داد، مردم کشور را عزادار و رهبر معظم انقلاب اسلامی را داغدار سردارش کرد.
مکتب حاج قاسم ادامه دارد

حانیه مسجودی
شامگاه روز جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ بود که سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. هیچ‌کس آن شب و آن اتفاق و تاریخش را فراموش نمی‌کند. تروری که شدت ترس و وحشت آمریکایی‌ها را از حاج قاسم سلیمانی نشان می‌داد، مردم کشور را عزادار و رهبر معظم انقلاب اسلامی را داغدار سردارش کرد.
اما این ترور سرآغاز مکتب حسینی سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود. مکتبی که همرزمانش وعده دادند در تمام مسئولیت‌های خود آن را ادامه دهند. حال اما این مکتب چنان در کودکان و جوانان کشور ما ریشه دوانده است که انتظاراتشان از مسئولان و دولتمردانشان نیز متناسب با مکتب حاج قاسم است.
ترور خونین سردار دل‌ها؛ سرآغاز مکتب اقتدار
اکنون حدود ۲ سال از این ترور خونین می‌گذرد و نبود سردار دل‌ها بیش‌ازپیش نمایان شده است. اکنون مدت‌هاست آمریکا از توافقی که خودش آن را امضا کرده بود خارج‌شده و کشورهای هم‌پیمانش نیز به هیچ‌یک از تعهدات خود ذیل برجام عمل نکردند اما اکنون کشوری را به نقض برجام و حقوق بشر متهم می‌کنند که هیچ سند و مدرکی برای اثبات آن ندارند. حال بیش از هرزمان دیگری به وجود شخصیت‌هایی چون حاج قاسم نیاز است. افرادی که با حضور در میدان جنگ با مستکبران جهانی اقتدار داشته باشند و در مقابل اظهارات بیجا و بی‌اساس چنان موضعی از خود نشان دهند که جای شک و شبهه نداشته باشد.
دولت سیزدهم بیش از یک ماه است که سرکار آمده و نه‌تنها صاحب‌نظران سیاسی و فعالان رسانه‌ای، بلکه عموم جامعه که از وادادگی دولت روحانی خسته شده بودند اکنون خواهان احیای عزت ایران در مجامع بین‌المللی هستند. بسیاری از سران و صاحب‌نظران سایر کشورها به قدرت مذاکره و چانه‌زنی حاج قاسم اذعان کرده بودند.
ادامه دیپلماسی حاج قاسم و مذاکره‌ای از جنس مقاومت
سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یک قهرمان ملی و بین‌المللی است و به همین دلیل راه و مکتب  او امروز الهام‌بخش حرکت‌های مختلف آزادی‌خواهی در جهان است. از طرفی پیروزی جبهه مقاومت و شکست دشمنان در تجاوز به خاک برخی از کشورهای اسلامی مدیون ایثار و اخلاص سلیمانی است.
اگر شهید سلیمانی مذاکره‌کننده‌ قوی در دیپلماسی بود، به خاطر عقلانیتی بود که از دین پیدا کرد. در مکتب حاج قاسم سلیمانی عقلانیت حرف اول را می‌زند و اگر این مکتب زیبایی‌ها دارد، به دلیل زیبایی عقلانیت و حکمت است. او می‌دانست هزینه‌ مقاومت کمتر از سازش است. این‌یک گزاره عقلانی است، اگر دولتمردان جدید مقابل آمریکایی‌ها از جایگاه قدرت و موضعی سرشار از اعتماد به داخل صحبت کنند، سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی را همان‌طور که آمریکایی‌ها به ما می‌گویند و سعی دارند خواسته‌های خود را به ما غالب کنند، به آن‌ها منتقل کنند و سازش بی‌موقع و بدون اخذ امتیاز در مذاکرات نداشته باشند.
 اکنون زمان تغییر و برای دست‌دست کردن دیر است
دلوت سیزدهم کار سختی را آغاز کرده است. مسئولان دولت قبلی ۸ سال تمام با وعده ارتباط با آمریکا و تأمین اقتصاد از اروپا و شرکت‌های غربی تمام مشکلات داخلی کشور را حتی محرومیت استان‌ها، تورم، رکود و کمبود آب و حتی مشکلات زیست‌محیطی را به عدم ارتباط با آمریکا ربط می‌داد. 
اکنون اما در شرایطی قرار داریم که باوجود امتحان تمام راه‌های موجود برای ارتباط با کشورهای غربی نه‌تنها هیچ راهی برای رابطه با آن‌ها ایجاد نشده است بلکه گره‌های کوری ایجادشده که اگر سازش بیشتری صورت گیرد کورتر نیز می‌شود.
حال حجت‌الاسلام رئیسی با کوهی از مشکلات اقتصادی و رفاهی و بین‌المللی روبه روست که اولویتش باید رفع آن‌ها باشد. مکتب حاج قاسم یعنی مرد میدان بودن. مسئولان دولت جدید راهی جز در میدان بودن و بین مردم بودن ندارند.
 اکنون زمان دست‌دست کردن نیست. اگر دولتمردان جدید ادعای ادامه مکتب حاج قاسم را دارند باید سرعت امور و رسیدگی به مسائل را افزایش دهند تا در مدت‌زمانی کوتاه تغییراتی محسوس برای مردم ایجاد شود.

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.