مواضع شورای امنیت سازمان ملل در خصوص بحران یمن غیرسازنده و بی‌مصرف است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 63366
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۶:۵۶ |
کمال حسین پور، نماینده مجلس شورای‌ اسلامی:

مواضع شورای امنیت سازمان ملل در خصوص بحران یمن غیرسازنده و بی‌مصرف است

 کمال حسین پور‌ بیان داشت: نتایج خوبی برای جریان مذاکرات وین پیش‌بینی‌ می‌گردد چراکه امروز چهره کم قدرت آمریکا برای حامیانش رو شده و فهمیده‌اند که نمی‌توانند دلخوش به آمریکا‌ و تصمیم‌هایش باشند. آمریکا که خود از‌ جریان میز‌ مذاکره‌ خارج‌شده بود حال‌ بازگشته است.
مواضع شورای امنیت سازمان ملل در خصوص بحران یمن غیرسازنده و بی‌مصرف است

 کمال حسین پور‌ بیان داشت: نتایج خوبی برای جریان مذاکرات وین پیش‌بینی‌ می‌گردد چراکه امروز چهره کم قدرت آمریکا برای حامیانش رو شده و فهمیده‌اند که نمی‌توانند دلخوش به آمریکا‌ و تصمیم‌هایش باشند. آمریکا که خود از‌ جریان میز‌ مذاکره‌ خارج‌شده بود حال‌ بازگشته است. بازگشت دوباره آمریکا در‌ کنار تصمیمات درست مردان دیپلماسی کشور می‌تواند گواه اتفاقات خوب باشد.کمال حسین پور، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی درباره آتش‌بس یمن و مذاکرات وین به خبرنگار‌ «رسالت» گفت: مطابق صحبت‌های اخیر‌ وزیر امورخارجه ایران در مورد آتش‌بس یمن، ایران از صدور بیانیه شورای امنیت در حمایت از آتش‌بس استقبال می‌کند، اما بیانیه دیگری که به‌صورت یک‌جانبه و بدون در نظر گرفتن حملات عربستان به یمن و در محکومیت دولت نجات ملی مطرح می‌باشد، غیرسازنده است.وی‌ افزود: عربستان هرگز گمان نمی‌برد یمن درخواست آتش‌بس دوماهه صادر‌کند به همین خاطر اتفاقات حال‌ حاضر‌ و آتش‌بس یمن را‌ می‌توان قابل تبریک دانست چراکه اکنون زمان گام‌های اساسی در راستای برقراری صلح و ثبات در یمن است.
حسین پور تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز دراین‌باره بیانیه‌ای صادر و خواستار‌ پایان دادن به حملات نظامی شد . این بیانیه توسط‌۲۳۴ نماینده به امضا‌ رسید و به این شرح است؛ ششم فروردین‌ماه ۱۳۹۴، جهان شاهد تجاوز نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه مردم مظلوم یمن بودند و اکنون به گذشت هفت سال علیه ملت به پا خاسته یمن برخوردهای دوگانه مدعی حقوق بشر، سازمان ملل متحد، و دیگر سازمان‌های بین‌المللی داعیه‌دار صلح بیش‌ازپیش بر همگان آشکارشده است. زیرا این سازمان‌ها تحت سلطه مستکبران و قدرت‌های شیطانی بوده و مستضعفان جهان هیچ امیدی برای دفاع از نهادهای بین‌المللی از حقوق پایمال‌شده خود نداشته و نخواهند داشت.دولت عربستان در هفت سال گذشته با حمایت ابرقدرت‌های مستکبر جهانی با بمباران مستمر شهرها و روستاهای یمن انواع جنایت‌های جنگی را مرتکب گشته و هزاران کودک، زن  و مرد از شهروندان غیرنظامی یمن را به خاک و خون کشیدند و با محاصره ظالمانه مانع رسیدن دارو و غذا و کمک‌های بشردوستانه به یمن گشته و در اثر آن میلیون‌ها زن، مرد  و کودک مظلوم را در معرض گرسنگی، بیماری، فقر و نابودی قراردادند.
‌ما‌‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آغاز هشتمین سال جنگ ویرانگر یمن، ضمن محکوم کردن این تجاوز آشکار خواستار پایان دادن به حملات نظامی و کشتار مردم مظلوم یمن و رفع محاصره این کشور هستیم و حمایت خود را از انصارالله و مردم مقاوم یمن اعلام می‌کنیم.
  پیش‌بینی‌ نتایج مثبت برای مذاکرات وین 
عضو مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیر در جریان مذاکرات وین موجب شد تا آمریکا بیش‌ازپیش ضعیف و نتیجه مطلوب را کسب نکند. همچنین اتفاقات عراق، افزایش جهانی قیمت نفت، جریان‌های روسیه بخشی از‌ معادلات وادار کننده آمریکا‌ به جریان مذاکرات بود.
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت اظهار‌کر‌د: با نگاه واقع‌بینانه می‌توان فهمید که سیاست‌های آمریکا هیچ‌گاه مثمرثمر‌ نبوده و تنها به‌سان یک طبل توخالی می‌ماند. گسترش تبلیغات مثبت مبنی بر‌ قدرت آمریکا‌ تنها بازی رسانه است تا در مقابل شرکای عربی خود کم نیاورند. ‌خوشبختانه افت آمریکا به‌وضوح قابل‌رؤیت است و حتی تحریم‌های ناجوانمردانه‌ دیگر اثری ندارد. در ابتدا شاید اعمال این تحریم‌ها شرایط را برای جمهوری اسلامی ایران  دشوارکرد اما طولی نکشید که ایران به شیوه خود از این بن‌بست‌ها‌ عبور کرد و شکست حداکثری طرح فشار حداکثری آمریکا رقم خورد.او درپایان این گفت‌وگو عنوان کرد: نتایج خوبی برای جریان مذاکرات وین پیش‌بینی‌ می‌گردد چراکه امروز چهره کم قدرت آمریکا برای حامیانش رو شده و فهمیده‌اند که نمی‌توانند دلخوش به آمریکا‌ و تصمیم‌هایش باشند. آمریکا که خود از‌ جریان میز‌ مذاکره‌ خارج‌شده بود حال‌ بازگشته و همین امر به‌خوبی مبرهن می‌کند که چقدر ادعاهایشان الکی و بی‌ادله بوده است. بازگشت دوباره آمریکا در‌ کنار تصمیمات درست مردان دیپلماسی کشور می‌تواند گواه اتفاقات خوب باشد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.