مهم ترین دلایل طلاق - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 64636
  پرینتخانه » اینفوگرافی تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۰۸ |

مهم ترین دلایل طلاق

«طلاق» نه فقط یک آسیب اجتماعی بلکه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است چرا که اگر یک خانواده گرفتار بلای طلاق شود امکان مبتلا شدن اعضای آن خانواده به دیگر آسیب‌های اجتماعی نیز بیشتر می‌شود.
مهم ترین دلایل طلاق

یکی از انواع طلاق‌ها، طلاق عاطفی بین زن و شوهر است. درک نکردن صحیح رفتار و گفتار یکدیگر، نداشتن شناخت کافی از روحیات طرف مقابل و عاقبت بی علاقگی و سردی نسبت به شریک زندگی خود، از جمله علت‌های شایعِ طلاق عاطفی است که دست به دست هم می‌دهد تا این اتفاق ناگوار، در زندگی زوج‌ها به وجود آید.

در واقع طرفین به نیاز‌ها و خواسته‌های همدیگر اهمیت نمی‌دهند، طوری که انگار زن و شوهر یکدیگر را می‌بینند؛ ولی صدای هم را نمی‌شوند و به وجود یکدیگر، عادت کرده اند؛ دقیقا مانند کتابی که بار‌ها آن را خوانده‌اند و دیگر از خواندن آن لذت نمی‌برند.

در مرحله بعد، نزاع و دعوا میان دو طرف رُخ می‌دهد و انتظاراتی که قبلاً به آرامی مطرح می‌شد، این‌بار با فریاد و داد و بیداد بیان می‌شود و آرامش و عشقِ ابتدای رابطه، جای خود را به خشم می‌دهد. در حقیقت زوجی که دُچار طلاق عاطفی شده‌اند، به سلامت فردی و اجتماعی خود بی‌توجه می‌شوند و حتی به سلامت دیگر افراد خانواده نیز اهمیت کمتری می‌دهند، وظایف خود را به دُرستی انجام نمی‌دهند و مسئولیت‌های خود را در مقابل دیگر افراد خانواده، به سردی و بی هیچ میل و رغبتی انجام می‌دهند.

از مهم‌ترین راه‌کار‌ها برای درمان مشکل طلاق عاطفی میان طرفین، مراجعه به مشاوره و طی‌کردن جلساتی برای معالجه‌ی فردی برای درمان روحی و روانی و جلساتی برای معالجه‌ی دو نفره با حضور طرفین، برای ترمیم روابط بین آن‌ها است.

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.