مهم‌ترین رمزارز جهان ۶۰ هزار دلاری شد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 52507
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 25 مهر 1400 - 6:05 |
شکسته شدن رکورد قیمت بیت کوین از فروردین‌ماه

مهم‌ترین رمزارز جهان ۶۰ هزار دلاری شد

بیت کوین بالاخره به‌روزهای اوج بازگشت و وارد کانال ۶۰ هزار دلار شد. بیت کوین روز جمعه برای اولین بار از  فروردین‌ماه امسال به کانال جدید 60 هزار دلاری رسید و حالا فاصله کمی از سقف تاریخی  64 هزار دلاری خود دارد.
مهم‌ترین رمزارز جهان ۶۰ هزار دلاری شد

گروه اقتصادی 
بیت کوین بالاخره به‌روزهای اوج بازگشت و وارد کانال ۶۰ هزار دلار شد. بیت کوین روز جمعه برای اولین بار از  فروردین‌ماه امسال به کانال جدید ۶۰ هزار دلاری رسید و حالا فاصله کمی از سقف تاریخی  ۶۴ هزار دلاری خود دارد. قیمت ارز دیجیتال روز گذشته با بیش از ۴ درصد رشد به قیمت ۶۲هزار و ۱۲۹دلار رسید. 
طی هفته‌های گذشته، بیت کوین بارها تلاش کرد تا از سطح مقاومت ۶۰ هزار دلاری عبور کند و درنهایت توانست این سد را بشکند. ارزش بازار جهانی رمزارز‌ها در حال حاضر ۲/۴۸تریلیون دلار است که ۴/۵۲ درصد افزایش را نسبت به دو روز گذشته نشان می‌دهد.
طی روزهای گذشته بیت کوین با اصلاحی که انجام داد به ۵۴ هزار دلار رسید و این اتفاق زمانی افتاد که این رمزارز برای اولین بار طی ۵ ماه گذشته سعی کرد بر مقاومت ۵۸ هزار دلاری غلبه کند.  قیمت بیت کوین در حالی برای اولین بار از فروردین‌ماه گذشته به بالای ۶۰ هزار دلار رسیده که با توجه به رشد تقاضای خرید، گمانه‌زنی‌ها از ثبت رکوردهای جدید در ماه‌های آتی زده می‌شود.
علاوه بر رشد تقاضای جهانی برای خرید بیت کوین، افزایش سهم آمریکا از استخراج رمزارزها نیز باعث جهش قیمتی آن‌ها شده است. آمریکا در حال گرفتن جای چین به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز استخراج رمزارزها در جهان است. 
همچنین بر اساس گزارشات منتشرشده احتمال دارد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده تا هفته آینده چراغ سبزی نسبت به ETF بیت کوین نشان دهد. این اقدام منجر به افزایش فوری قیمت در ایالات‌متحده شد به‌طوری‌که ارزش بیت کوین بیش از ۳ هزار دلار افزایش یافت و به ۶۰ هزار دلار رسید. 
 احتمال اصلاح قیمت‌های فعلی ارزهای دیجیتال در کوتاه‌مدت
مهرداد دهقانی، کارشناس بازارهای مالی جهانی با اشاره به رسیدن قیمت بیت کوین به مرز مقاومت ۶۰ هزار دلار و عاملی که منجر به رشد بالای این رمزارز شد، به «رسالت» گفت: اصلی‌ترین عامل دررسیدن بیت کوین به این رقم افزایش تقاضای جهانی بازار برای خرید آن است و به همین علت هم پیش‌بینی برای رسیدن قیمت تا این نقطه وجود داشت. با توجه به اینکه بیت کوین درگذشته مرز روانی عبور از ۶۰ هزار دلار را دیده است، چنانچه بتواند از این نقطه عبور کند به مرز مقاومت بعدی که ۷۵ و ۱۰۰ هزار دلار است، خواهد رسید. 
وی با اشاره به افزایش میزان خرید رمزارز در داخل کشور افزود: تقاضا برای خرید ارزهای دیجیتال به علت سودگیری است زیرا گمانه‌زنی‌هایی از رسیدن به قیمت‌های بالاتر زده می‌شود. درمجموع بیشتر دنیا به سمت خرید ارزهای دیجیتال حرکت می‌کند به‌طوری‌که رمزارز شیبا در هفته گذشته در حدود ۲۰۰ درصد رشد کرد درحالی‌که جزء ارزهای دیجیتال شناخته‌شده نیست. 
دهقانی بابیان اینکه قیمت بیت کوین همچنان جای رشد دارد و می‌تواند از سقف تاریخی خود نیز عبور کند، گفت: قیمت بیت کوین اگر در محدوده‌ای که اکنون قرار دارد بماند و خود را اصلاح نکند به‌زودی این سد را خواهد شکست و به سمت اهداف بعدی حرکت می‌کند. به‌طور طبیعی چون رقم فعلی ۶۱ هزار دلار محدوده مقاومتی است و شرایط برای اصلاح آن وجود دارد، افرادی که در کوتاه‌مدت ورود کرده‌اند می‌توانند در این نقطه خارج شوند و فروشندگان این نقطه را قیمت منصفانه‌ای برای فروش درنظر بگیرند.
وی با اشاره به امکان اصلاح قیمت‌های فعلی ارزهای دیجیتال در کوتاه‌مدت اظهار کرد: بیت کوین در میان‌مدت این محدوده را به‌احتمال‌زیاد می‌تواند رد کند. کسانی که در قیمت‌های ۳۰ تا ۴۰ هزار دلاری خرید کرده‌اند، اکنون زمان مناسبی برای فروش دارند. ذات بازار در این است که اگر قیمت‌ها به محدوده مقاومتی برسد، ایست کند و ازنظر زمانی مدتی را در این نقطه باقی بماند.  
دهقانی تصریح کرد: افرادی که با نگاه بلندمدت۶‌ماهه یا یک‌ساله رمزارز خریداری کرده‌اند، اکنون اقدام به فروش نکنند چون به نظر می‌رسد بیت کوین محدوده ۱۰۰ هزار دلار را ببیند و چه‌بسا تا پایان سال میلادی به این نقطه برسد. 
وی با اشاره به اینکه قیمت بیت کوین به سقف کانال صعودی خود رسیده است، افزود: اکنون زمان مناسبی برای کسانی که قصد خرید بیت کوین دارند نیست. اکنون کانال صعودی توسط این رمزارز تشکیل‌شده است و این مرحله زمان خروج از بازار برای کسانی که برای کوتاه‌مدت واردشده‌اند، است. اگر بیت کوین در محدوده‌های ۵۵ یا ۵۲ هزار دلار اصلاح داشته باشد، زمان خوبی برای کسانی که از خرید جامانده‌اند، خواهد بود. 
دهقانی پیشنهاد خرید رمزارزهای دیگر به‌غیراز بیت کوین را به خریداران داد و افزود: به کسانی که قصد خرید رمزارز دارند، خرید بیت کوین پیشنهاد نمی‌شود بلکه بهتر است ارزهایی که قیمت‌های پایین‌تری دارند، خریداری کنند چون ممکن است بیت کوین ۵۰ درصد رشد کند و ارزهای دیگر مانند شیبا رشد ۲۰۰ درصدی داشته باشند. 
دهقانی با اشاره به تأثیر متغیرهای جهانی در ایجاد نوسان بر قیمت ارزهای دیجیتال گفت: دولت چین چند ماه قبل با ممنوعیت تولید رمزارز در این کشور بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشت اما تجربه نشان داده اعلام اظهارنظرها باعث ایجاد تأثیرات موقت می‌شوند و خودشان اقدام به خرید می‌کنند.  
وی در پایان با تأکید بر اینکه برای خرید بیت کوین باید از طریق صرافی‌های معتبر اقدام کرد، افزود: ارقام کم را می‌توان در کیف‌های نرم‌افزاری نگهداری کرد و در جای مطمئنی قرار داد. خرید از صرافی‌های غیرمعتبر می‌تواند ریسک زیادی به همراه داشته باشد ازجمله اینکه به‌یک‌باره ناپدید شوند به‌طوری‌که نمونه اخیر آن در ترکیه دیده شد. در ایران هم دریکی از صرافی‌های آنلاین چنین موردی مشاهده شد که باعث از بین رفتن سرمایه مردم گردید. بنابراین به خریداران توصیه می‌شود از صرافی‌های مورداطمینان و شناخته‌شده اقدام به خرید رمزارز کنند. 

|
برچسب ها
,
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای مهم‌ترین رمزارز جهان ۶۰ هزار دلاری شد بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.