مقاومت نتیجه داد - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 37895
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۷:۳۵ |
واکاوی رفتن ترامپ و اثبات نظریه «نه جنگ و نه مذاکره»؛

مقاومت نتیجه داد

ترامپ رفت اما نظریه «نه جنگ و نه مذاکره» اثبات شد و باقی ماند. پس‌ازآنکه دونالد ترامپ در آمریکا بعد از باراک اوباما سکان ریاست جمهوری را در دست گرفت، لیبرال‌ها و غرب‌گراهای داخلی از وقوع جنگ بین آمریکا و ایران هراس داشتند و در تمام اظهارنظرهای رسمی و غیررسمی خود به مذاکره ایران با آمریکا و کوتاه آمدن مقامات کشور در برابر نظام سلطه و فشارهای واردشده به ایران تأکید می‌کردند.
مقاومت نتیجه داد

حانیه مسجودی
ترامپ رفت اما نظریه «نه جنگ و نه مذاکره» اثبات شد و باقی ماند. پس‌ازآنکه دونالد ترامپ در آمریکا بعد از باراک اوباما سکان ریاست جمهوری را در دست گرفت، لیبرال‌ها و غرب‌گراهای داخلی از وقوع جنگ بین آمریکا و ایران هراس داشتند و در تمام اظهارنظرهای رسمی و غیررسمی خود به مذاکره ایران با آمریکا و کوتاه آمدن مقامات کشور در برابر نظام سلطه و فشارهای واردشده به ایران تأکید می‌کردند.
بااین‌حال هرچقدر ریاست جمهوری ترامپ برای دنیا، آمریکا و جمهوری اسلامی ایران سخت و پرفشار بود اما به لیبرال‌ها ثابت کرد که در پسِ فشار حداکثری ترامپ درس‌هایی نهفته است که می‌توان با استفاده از آن‌ها اقتصاد و رفاه مردم را متحول کرد. در همین راستا طبق فرمایش رهبر انقلاب نظریه
 «نه جنگ و نه مذاکره» بر سر زبان‌ها افتاد و اکنون نیز این نظریه با رفتن و به‌نوعی اخراج خفت‌بار ترامپ ثابت شد.
یادآوری؛ رهبر انقلاب سال ۹۷: جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد
رهبر انقلاب اسلامی در مردادماه سال ۱۳۹۷ یعنی همان روزهای ابتدایی ایجاد ترس و شبح جنگ از سوی آمریکایی‌ها با اشاره به حرف‌های بی‌ادبانه مقامات رژیم آمریکا درباره تحریم، جنگ و مذاکره گفتند: «تأکید می‌کنیم جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد.»
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین افزودند: «البته آن‌ها مسئله جنگ را صریحاً مطرح نمی‌کنند اما درصددند با اشاره و کنایه، «شبح جنگ» را ایجاد و بزرگ کنند تا ملت ایران یا ترسوها را بترسانند.»
حال با مرور سخنان بعضی از سیاستمداران داخلی که سعی داشتند تنها راه‌حل مشکلات کشور را مذاکره و احیای برجام بخوانند، می‌توان دریافت که قصد ترامپ ترساندن همان ترسوهایی بود که رهبر انقلاب ۳ سال قبل به آن اشاره کرد. اما آیا واقعا این نظریه راهبردی است؟
میان دوگانه مذاکره و جنگ راه دیگری به نام «مقاومت» وجود دارد، مقاومت در اقتصاد که به «اقتصاد مقاومتی» تعبیر می‌شود و از تأثیرات تحریم‌های به‌اصطلاح کمرشکن کاسته و آن را به صفر می‌رساند.
یادآوری؛ رهبر انقلاب سال ۹۸: جنگی نخواهد شد بلکه برخورد، برخورد اراده‌ها است
رهبر معظم انقلاب ۲۴ اردیبهشت سال ۹۸ نیز مجدد در دیدار با مسئولان نظام تصریح کردند نه جنگ خواهد شد و نه مذاکره می‌کنیم و در این راستا فرمودند «گزینه‌ قطعی ملت ایران در مواجهه با دشمن، مقاومت در همه‌ زمینه‌ها است، چراکه مذاکره با دولت کنونی آمریکا سم مضاعف است، البته جنگی نخواهد شد بلکه برخورد، برخورد اراده‌ها است و در این زمینه، اراده‌ ملت ایران و نظام اسلامی قوی‌تر از دشمن است و به فضل الهی این بار هم پیروز خواهیم شد.»کافی است دوگانه «مذاکره یا جنگ» را جست‌وجو کنید تا به حجم انبوهی از گزارش‌ها و یادداشت‌های منتشرشده در رسانه‌های بیگانه برخورد کنید که یک نتیجه بیشتر ندارند و آن این‌که پیش روی جمهوری اسلامی دو راه بیشتر وجود ندارد، یا دوازده شرط آمریکا را بپذیرد و پشت میز مذاکره بنشیند، یا در غیر این صورت باید لباس جنگ پوشیده و آماده رزم شود!
فشارهای حداکثری، ‌عملیات روانی و جریان تحریف، ابزار سه‌گانه ترامپ در برابر ایران
اما اکنون باوجود اعمال تحریم‌های نفتی و سخت شدن کسب درآمد از این طریق، کسری بودجه دولت و افزایش تورم و گرانی، بازهم می‌توان گفت که فشارهای حداکثری بیشتر از اینکه عملیاتی باشند، بار روانی داشتند.
درنتیجه فشارهای حداکثری، ‌عملیات روانی و جریان تحریف، عوامل سه‌گانه‌ای بود که ترامپ را برای رسیدن به اهدافش امیدوار کرده بود. از ابتدای سال ۱۳۹۷ و به‌ویژه بعد از خروج آمریکا از برجام، ترامپ و تیم او با ادبیات تهاجمی و با تأیید بر فشارهای حداکثری، اعلام کردند  ایران هرگز موفق به برگزاری جشن چهل‌سالگی انقلاب نخواهد شد! اما لازم به یادآوری است که چهل‌سالگی این درخت تنومند پربارتر و باشکوه‌تر از همیشه برگزار شد.
فشارهای حداکثری به مسئولان یاد می‌دهد که اگر کمی اعداد و ارقام بودجه را جمع‌وجور و هزینه‌های عمومی دولت را بکاهند، این لایحه را به فروش نفت تکیه ندهند، به اجرای تعهدات به رؤیا پیوسته اروپایی ذیل توافقنامه برجام امیدوار نباشند، از واقعیت‌های جامعه و وضعیت اقتصادی فرار نکنند و آن‌ها را بپذیرند به‌راحتی می‌توان فشارهای حداکثری را به اهرم پرتاب اقتصاد به سمت رشد و افزایش رفاه تبدیل کرد.
آمریکا در سال‌های اخیر بیشترین عملیات روانی را با فشارهای حداکثری علیه ملت ایران اعمال کرد و به‌واسطه جریان تحریف تمام وقایع و سخنان مسئولان را وارونه جلوه داد. بنابراین آگاهی مردم نسبت به سیاست‌های واقعی نه جلوه‌ای آمریکا، می‌تواند مدافع اذهان آن‌ها باشد. برای مقابله بیشتر باید بدون نگاه جانبدارانه صحبت‌های مسئولان، رفتارهای ایران و رفتارهای کشورهای غربی و آمریکا را رصد کرد. با این کار مشخص می‌شود که مقاومت حداکثری ملت ایران با هدایت‌های راهبردی رهبر معظم انقلاب و قدرت پاسخگویی قاطع به هر نوع اقدام نظامی خارجی، سه عامل اصلی شکست آمریکا در اعمال فشار حداکثری هستند.
فشارهای جامعه جهانی به ایران؛ فعال شدن انقلابی‌ها و گوشه‌نشین شدن لیبرال‌ها
اثبات نظریه «نه مذاکره و نه جنگ» در حالی است که رسانه‌های فارسی‌زبان که در خارج از کشور علیه کشور فعالیت می‌کنند، آن را باعث فرسایش ایران می‌دانند. فرسایشی که سال‌هاست به طرق مختلف دنبال آن هستند و با بهانه‌های گوناگون خود را به آن نزدیک می‌دانند. اما بار دیگر اثبات شد که فرسایشی در کار نیست بلکه تحت‌فشار قرار دادن ایران مسئولان لیبرال را گوشه‌نشین‌تر و انقلابی‌ها را فعال‌تر می‌کند.
در ادامه بخشی از تفاوت دیدگاهی لیبرال‌ها و غرب‌گراهای داخلی را با دیدگاه رهبر انقلاب و جریان انقلابی مشاهده می‌کنید:

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.