مسدود سازی پرس تی وی نشان دهنده تأثیر گذاری آن است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 51809
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۴۹ |
سیدمحمدجواد عسکری ،نماینده مردم داراب عنوان کرد :

مسدود سازی پرس تی وی نشان دهنده تأثیر گذاری آن است

نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر نقش شبکه پرس تی وی در توسعه اقتصادی کشور گفت: شبکه پرس تی وی باید برنامه‌ریزی کند یعنی برای هرکدام از وزرای اقتصادی زمان بگذارد و برنامه کاریشان را بگوید و اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتشان که به‌هرحال هم در داخل تأثیرگذار است و هم در خارج از کشور، بیان کند.
مسدود سازی پرس تی وی نشان دهنده تأثیر گذاری آن است

نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر نقش شبکه پرس تی وی در توسعه اقتصادی کشور گفت: شبکه پرس تی وی باید برنامه‌ریزی کند یعنی برای هرکدام از وزرای اقتصادی زمان بگذارد و برنامه کاریشان را بگوید و اهداف کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدتشان که به‌هرحال هم در داخل تأثیرگذار است و هم در خارج از کشور، بیان کند.
سیدمحمدجواد عسکری، نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  چالش‌هایی که دولت سیزدهم در مذاکرات احیای برجام با آن‌ها روبه‌رو شده و بدعهدی‌های آمریکا که باعث گره خوردن گفت‌وگوها شده است، گفت: متأسفانه در راستای فضای برجام درگذشته اتفاقاتی افتاد که گروه مذاکره‌کننده ژست دیپلماسی گرفتند و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت نکردند. آن زمان مقام معظم رهبری فرمودند که این‌ها بدعهد هستند و اگر خرشان از پل بگذرد، برمی‌گردند و به ریش شما می‌خندند؛ ولی گروه مذاکره‌کننده وقت به‌اصطلاح اعتماد بیش‌ازحدی داشتند و تضمین‌ها را نگرفتند.
وی افزود: خود آمریکایی‌ها و به‌اصطلاح گروه مذاکره‌کننده اروپایی- آمریکایی برجام همه می‌دانند که با حضور آقای رئیسی و گروه اجرایی کشور حتما معادلات عوض خواهد شد و اشتباهاتی که درگذشته شکل گرفت، قطعا دیگر تکرار نخواهد شد. نگاه من این است که در حوزه برجام قطعا مذاکرات تأثیرگذاری خواهد بود، به‌واسطه اینکه طرف مقابل مجموعه مذاکره‌کننده قبلی و فعلی را خوب می‌شناسند. مجموعه مذاکره‌کننده قبلی چشم امیدشان به غرب بود و با نگاه لیبرالی و غرب‌گرایانه جلو می‌رفتند. گروه مذاکره‌کننده آتی نگاهشان به داخل است و معتقدند که ظرفیت‌های داخل اگر فعال شود حتما می‌تواند قسمت عمده‌ای از مشکلات را حل کند؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که اتفاقات خوبی در حوزه مذاکرات خواهد افتاد.
عسکری در پاسخ به این سؤال که چقدر احتمال تحرکات آشوب‌جویانه رسانه‌ای در ماه‌های آتی برای تحت‌الشعاع قرار دادن مطالبات ایران در نشست‌های بعدی مذاکرات وجود دارد، گفت: باید مقداری جلوتر برویم تا بتوانیم تحلیل کنیم، الان پیش‌بینی می‌شود کشورهای اروپایی با آمدن آقای رئیسی دارند از هم سبقت می‌گیرند که بیایند فضای ارتباطات و مذاکرات را فعال کنند. این حرکت برای این است که زودتر از دیگران اعلام کنند که ما همراه هستیم؛ چون الان ابتکار عمل در منطقه خاورمیانه در کشورهایی مثل عراق، سوریه، یمن و لبنان دست جمهوری اسلامی است و این برگ برنده‌ای است که ما داریم و گروه مذاکره‌کننده هم می‌داند که بالاخره هم مجلس یک مجلس انقلابی است و هم دولت یک دولت انقلابی است؛ بنابراین رویکردها قطعا تغییر می‌کند و با فضایی که وجود دارد قطع به‌یقین اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
نماینده مجلس قانون‌گذار درباره عملیات ایذایی اخیر از مسدود کردن دامنه دات کام وب‌سایت تا مسدودسازی حساب‌های کاربری شبکه پرس تی وی در شبکه‌های اجتماعی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم پرس تی وی بین مخاطبان انگلیسی‌زبان جاافتاده است و هرگونه اختلالی را بخواهند در مسیر اطلاع‌رسانی پرس تی وی ایجاد کنند، مطمئن باشید که بی‌تأثیر خواهد بود.وی برهمین اساس گفت: به نظرم می‌آید که پرس تی وی یکی از شبکه‌هایی است که از مدت‌ها قبل تأثیرات خودش را گذاشته است. ما دچار مشکلات اقتصادی هستیم و درگیر جنگ اقتصادی و حتما کشورهای دیگر هم مشکلات خاص خودشان رادارند که نارضایتی به وجود می‌آید. طبیعی است که در چنین وضعیتی همه ملت‌ها می‌خواهند واقعیت رویدادها را بیابند. یکی از جاهایی که می‌تواند واقعیت‌ها را به مجموعه‌های مخاطبان کشورهای اروپایی و جهان برساند، همین پرس تی وی است و  به نظر می‌آید که استکبار هر حرکتی انجام دهد که پرس تی وی را محدود کند، قطعا به ضرر خودش خواهد بود؛ چون مخاطب آگاه دریافته است که پرس تی وی روی دیگر سکه را به او نشان می‌دهد.عسکری گفت: با همه این تفاسیر پرس تی وی به‌عنوان مهم‌ترین تریبون سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران باید تقویت لجستیک و بودجه‌ای شود و موردحمایت همه‌جانبه قرار بگیرد، من معتقدم که هم مجلس و هم دولت، رسانه‌هایی مثل پرس تی وی را باید حمایت کنند و حمایت هم به این معناست که کمک شود که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کشور به اطلاع ملت‌های جهان رسانده شود. یک‌بار مصاحبه‌ای می‌دیدم که از افراد کشورهای اروپایی می‌پرسیدند که مثلا عراق کجاست یا ایران کجاست که آن‌ها اطلاعی نداشتند. این نشان می‌دهد که ما هنوز لازم است اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان قرار دهیم و ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌هایمان را به اطلاع مردم جهان برسانیم. این میسر نخواهد شد الا با استفاده از شبکه‌های برون‌مرزی مثل پرس تی وی. خوشبختانه این شبکه تاکنون خوب عمل کرده؛ یعنی من  در مباحث دانشگاهی هم دنبال می‌کنم، می‌بینم که پرس تی وی خوب توانسته خودش را نشان دهد و تأثیرگذار باشد. امیدوارم که ان‌شاءالله ما هم بتوانیم در مجلس کمک کنیم که اتفاقات خوبی برای این شبکه بیفتد.
نماینده مردم داراب در پایان گفت: شبکه پرس تی وی باید برنامه‌ریزی کند؛ یعنی برای هرکدام از وزرا زمان بگذارد و برنامه کاریشان را بگوید و اهداف کوتاه‌مدت و میان‌مدت و بلندمدتشان را که به‌هرحال هم در داخل تأثیرگذار است و هم در خارج از کشور، بیان کند. مثلا ما در حوزه صادرات ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی داریم و در شرایطی که کرونا امنیت فضای تجارت بین‌الملل را به‌هم‌ریخته است، می‌توانیم از طریق وزرایی که در حوزه صادرات نقش‌آفرینی می‌کنند و دیگر وزرا این اطلاع‌رسانی را انجام دهیم تا جایگاهمان در این عرصه تثبیت و تعریف شود و درنهایت هم رشد کند. این اتفاقی است که فقط باید رسانه متولی آن باشد تا به ثمر برسد. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.