مسئولان فرصت‌سوز باید پاسخگوی عملکرد خود باشند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 28614
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۷:۵۰ |
علی‌اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

مسئولان فرصت‌سوز باید پاسخگوی عملکرد خود باشند

علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد دولت و  وزرایی که با عملکرد خود باعث پیچیده شدن شرایط اقتصادی ازجمله مسکن و کاهش درآمدهای نفتی شده‌اند به «رسالت» گفت: مهم‌ترین مشکل امروز، عملکرد دولت است و ما به عملکرد دولتی‌ها انتقاد داریم  برخی از وزرا مانند عباس آخوندی و بیژن زنگنه عملکرد مناسبی در حوزه کاری خود نداشتند، حتی بنده به‌صورت رسمی از عباس آخوندی به قوه قضائیه شکایت کردم و ایشان باید پاسخگوی عملکرد و خسران‌هایی که به کشور وارد کرده است، باشد
مسئولان فرصت‌سوز باید پاسخگوی عملکرد خود باشند

حانیه مسجودی
علی‌اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عملکرد دولت و  وزرایی که با عملکرد خود باعث پیچیده شدن شرایط اقتصادی ازجمله مسکن و کاهش درآمدهای نفتی شده‌اند به «رسالت» گفت: مهم‌ترین مشکل امروز، عملکرد دولت است و ما به عملکرد دولتی‌ها انتقاد داریم  برخی از وزرا مانند عباس آخوندی و بیژن زنگنه عملکرد مناسبی در حوزه کاری خود نداشتند، حتی بنده به‌صورت رسمی از عباس آخوندی به قوه قضائیه شکایت کردم و ایشان باید پاسخگوی عملکرد و خسران‌هایی که به کشور وارد کرده است، باشد.وی افزود: به‌طور معمول، مسئولان باید نسبت به تخلفاتی که انجام می‌دهند، پاسخگو باشند اما متأسفانه نسبت به فرصت‌هایی هم که در کشور هدر می‌دهند پاسخگو نیستند.عضو کمیسیون اجتماعی افزود: متأسفانه برخی مسئولان، فرصت‌های کشور را هدر داده و ضربه‌ای که به کشور وارد می‌کنند صدها برابر کسانی است که تخلف می‌کنند چراکه ما با اختلاس‌گر و متخلف برخورد می‌‌کنیم و این رویه پس از حضور حجت‌الاسلام رئیسی در قوه قضائیه شدت گرفته است، اما متأسفانه با افرادی که فرصت‌ها را سوزانده و با عملکرد ضعیف خود خسارت‌های جبران‌ناپذیری به کشور وارد می‌کنند برخورد نمی‌شود.عنابستانی تصریح کرد: نمونه این مسئله، عباس آخوندی  وزیر راه سابق است. او نزدیک به هفت سال وزیر راه و شهرسازی کشور بود. اما در دوران وزارت خود باافتخار در مصاحبه‌ای گفت که من افتخار می‌کنم یک واحد مسکن هم نساختم! او به‌طور کل حوزه شهرسازی و مسکن کشور را تعطیل کرد و تبعات این عملکرد، وضعیت فعلی است که منجر به رشد چند برابری تقاضا و کمبود مسکن شد و همین سوءمدیریت‌ها باعث رشد چند برابری اجاره‌‌بها شد که میلیاردها تومان خسارت برای کشور ایجاد کرد.
نماینده مردم سبزوار ادامه داد: کارنامه پر از خالی آخوندی در حوزه جاده‌های کشور نیز تأثیرگذار بوده است. تصادفاتی که امروز صورت می‌گیرد ناشی از عدم کیفیت جاده‌هاست. در چند روز اخیر ۲۰ تن از هموطنان ما در جاده سبزوار
جان خود را به دلیل تصادف جاده‌ای از دست دادند و دلیل آن کوتاهی عملکرد وزیر راه است.عنابستانی همچنین با اشاره به خسارت‌هایی که نحوه مدیریت وزیر نفت به کشور وارد کرده است، گفت: در حوزه وزارت نفت نیز مشاهده می‌کنیم به شکل‌های مختلف خسارت‌های میلیاردی و گاهی میلیارد دلاری وارد می‌شود و وزیر نفت نیز پاسخگوی عملکرد خود نیست. کشور ما منبع اصلی گاز در منطقه است اما امروز تمام روابط گازی ما با همسایگان به‌هم‌ریخته و به‌نوعی تمام فرصت‌های صادرات گاز را از دست داده‌ایم.
عنابستانی یادآور شد: در حوزه نفت نیز تمام فرصت‌های صادرات فرآورده‌های نفتی ازدست‌رفته است، اکنون درآمدهای نفتی ما به صفر نزدیک می‌شود و دلیلش تحریم نیست! بلکه سیاست غلط مدیران این حوزه است.
نماینده مردم سبزوار با اشاره به استیضاح وزیر نفت در مجلس ابراز کرد: بهترین حالت برای پاسخگویی وزرا، استیضاح است که در مجلس استیضاح وزیر نفت را به جریان انداخته و تنها زورمان می‌رسد که وزیر را برکنار کنیم، اما برکنار شدن مدیری که چندین سال فرصت‌های کشور را هدر داده و هزاران هزار میلیارد دلار خسارت به کشور وارد کرده است چه فایده‌ای دارد؟
او تأکید کرد: این مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و در پیشگاه ملت محاکمه شوند. مدیران باید بدانند که اگر در این سرزمین بر کرسی ریاست می‌نشینند باید پاسخگوی تصمیمات و عملکردشان باشند و اگر تصمیمی می‌گیرند که موجب ضرر مادی و معنوی مردم می‌شود باید در پیشگاه مردم توضیح دهند.عنابستانی در پایان گفت: با چنین وضعیتی باید در مجلس، ساختار قانون‌گذاری درست و قانونی ایجاد کنیم تا مسئولان برای اعمالی که تکلیفشان است اما انجام نمی‌دهند مورد سؤال قرار بگیرند.

نویسنده : حانیه مسجودی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.