مرگ انسانیت در اتحادیه اروپا - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 54410
  پرینتخانه » بین الملل, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۶:۴۶ |
ترجمه و تحلیل؛

مرگ انسانیت در اتحادیه اروپا

بحران پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان به بدترین نحو ممکن به قوت خود باقی‌است. وزارت دفاع لهستان اعلام کرد كه یک گروه ۱۰۰ نفری از پناهجویان را که قصد ورود به خاک این کشور از طریق بلاروس داشته‌اند بازداشت کرده است
مرگ انسانیت در اتحادیه اروپا

گروه  بین الملل
بحران پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان به بدترین نحو ممکن به قوت خود باقی‌است. وزارت دفاع لهستان اعلام کرد كه یک گروه ۱۰۰ نفری از پناهجویان را که قصد ورود به خاک این کشور از طریق بلاروس داشته‌اند بازداشت کرده است. نخست‌وزیر لهستان در ارتباط با احتمال بروز جنگ میان لهستان و بلاروس هشدار داده است.وزارت دفاع لهستان اعلام کرد که پناهجویان سعی کرده‌اند از «مرز به شدت محافظت شده» وارد لهستان شوند.
به گزارش دویچه وله، وزارت دفاع لهستان در توییتر از «کمک نیروهای بلاروس برای ورود این پناهجویان به خاک لهستان» پرده برداشته و نوشت که نیروهای بلاروس در ابتدا شناسایی انجام داده و به احتمال قوی به حصار سیم خاردار در امتداد مرز آسیب رسانده‌اند. سپس بلاروس  از مهاجران خواستند که به سمت سربازان لهستانی سنگ پرتاب کنند تا حواس‌شان پرت شود.به گفته وزارت دفاع لهستان تلاش برای عبور از مرز این کشور چند صد متر دورتر از محل وقوع این حادثه انجام شده است.تصاویر ویدئویی وزارت دفاع لهستان نشان می‌دهد که چگونه سربازان لهستانی گروه بزرگی از پناهجویان را که در یک منطقه جنگلی در کنار سیم خاردار جمع شده بودند، محاصره می‌کنند.
هزاران پناهجو در حال حاضر در بلاروس در دمای زیر صفر در مرز بلاروس با لهستان گرفتار شدند.اتحادیه اروپا آلکساندر لوکاشنکو، حاکم بلاروس را به  قاچاق عمدی پناهجویان به اتحادیه اروپا متهم می‌کند تا با تحریم اروپا علیه این کشور مقابله کند. بلاروس ولی این اتهامات را رد می کند.موضوع به اعلام نتایج انتخابات مناقشه برانگیز بلاروس و پیروزی آلکساندر لوکاشنکو باز می‌گردد. جایی که مقامات اروپایی به دلیل مخالفت با نتایج انتخابات،  تحریم‌هایی علیه آن کشور وضع کردند.در هر حال، اوضاع در مرز بلاروس و لهستان روز به روز وخیم‌تر می‌شود.ماتئوش موراویتسکی، نخست وزیر لهستان در مصاحبه با روزنامه آلمانی  بیلد در مورد احتمال بروز جنگ بین بلاروس و لهستان هشدار داده و خطر جنگ را رد نکرده است. موراویتسکی گفته امیدوار است که «همه خونسردی خود را حفظ کنند .»
به گفته موراویتسکی اگرنیروهای بلاروس به تحریکات خود ادامه دهند لهستانی‌ها مصمم هستند که از مرزهای شرقی اروپا و ناتو«با تمام قدرت و با هر وسیله‌ای»محافظت کنند.از سوی دیگر،  وزرای خارجه گروه ۷  بدون آنکه کمترین اشاره ای به سرکوب پناهجویان توسط لهستان و اتحادیه اروپا کنند، از از بلاروس خواسته اند  تا به بحران پناهجویی در مرز خود با لهستان پایان دهد.
  ادعای وقیحانه گروه ۷ 
  کشورهای گروه ۷ ،بلاروس را متهم به خطر انداختن جان انسان‌ها کرده است، بدون آنکه به نقش خود در ایجاد بحران‌های مزمن و دامنه دار در منطقه غرب آسیا ( که منجر به فرار پناهجویان از کشورهایشان شده است ) اشاره کنند. نباید فراموش کرد که آنچه در مرز لهستان و بلاروس می گذرد، نقطه آشکارساز نگاه ابزاری غرب نسبت به مقوله حقوق بشر محسوب می شود. مقامات اروپایی که خود در تأسیس گروه‌های تروریستی –تکفیری و ایجاد خشونت و آشفتگی در منطقه دست داشته اند
 اکنون به سرکوب پناهجویانی می پردازند که نه تنها سلاحی در اختیار ندارند، بلکه به سبب گرسنگی و ضعف نیمه جان هستند. در این معادله، جای نهادهای حقوق بشری و بیانیه های رسمی وزارت خارجه کشورهای اروپایی به مانند موارد قبلی خالی است! جان دادن پناهجویان بر اثر سرما و گرسنگی از این«حقوق بشر غربی» و ابعاد تاریک آن پرده برداشته است. 
دویچه وله

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.