مردم خواستار تحول عمیق اقتصادی از دولت جدید هستند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45854
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : 02 تیر 1400 - 6:13 |
مجید نصیرایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

مردم خواستار تحول عمیق اقتصادی از دولت جدید هستند

مجید نصیرایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره اقدامات و برنامه‌های ضروری دولت آینده، اظهار داشت: پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی و جریان انقلابی، اتفاق خوبی برای کشور بود چراکه مردم در طول سال‌های اخیر سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند تا مجددا فردی از جنس خودشان در جایگاه ریاست‌جمهوری قرار بگیرد.
مردم خواستار تحول عمیق اقتصادی از دولت جدید هستند
گروه‌ سیاسی
مجید نصیرایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره اقدامات و برنامه‌های ضروری دولت آینده، اظهار داشت: پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی و جریان انقلابی، اتفاق خوبی برای کشور بود چراکه مردم در طول سال‌های اخیر سختی‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند تا مجددا فردی از جنس خودشان در جایگاه ریاست‌جمهوری قرار بگیرد. طبیعتا ازآنجایی‌که این موقعیت با سختی به‌دست‌آمده است، لذا باید برای تحقق وعده‌های مطرح‌شده، لحظه به لحظه در کنار دولت بود و دولت هم متقابلا تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بگیرد. 
وی ادامه داد: از سوی دیگر تیمی که در کنار حجت‌الاسلام رئیسی قرار دارد، ماه‌هاست که  به ایشان مشاوره‌های لازم را داده‌اند.
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: طبیعی است اولین مسئله‌ای که دولت سیزدهم باید با مدیریت رئیسی در دستور کار  قرار دهد، ایجاد امید و تحول‌آفرینی به معنای واقعی کلمه است چراکه تحول‌آفرینی همواره یکی از شاخصه‌های مدیریتی ایشان بوده است. ایشان در آستان قدس رضوی با رویکرد، مدیریت و برنامه‌های خود و حضور در میان مردم، گام‌های خوبی در راستای خدمت برداشتند. همچنین در قوه قضائیه نیز کارنامه درخشانی از خود برجای گذاشتند، بنابراین مردم از دولت ایشان انتظار یک تحول عمیق دارند.
نصیرایی ادامه داد: تحول عمیق در رویکردها، ساختارها، نحوه تعاملات خارجی و حکومت‌داری در عرصه داخلی، نیاز اصلی کشور در شرایط فعلی است. طبیعتا در بعد داخلی، اولویت دولت رسیدگی به معیشت اقشار ضعیف جامعه است. البته پیش از هر اقدامی باید ثبات اقتصادی ایجاد شود تا بتوان درنتیجه آن دست به تحول‌آفرینی و بهبود اوضاع زد، زیرا در حال حاضر متأسفانه در حوزه اقتصادی و در بازار و محیط کار ثبات و امنیت روانی وجود ندارد. 
نماینده مردم طبس در مجلس تصریح کرد:ایجاد ثبات اقتصادی و سیاست‌گذاری صحیح، اولویتی است که مدنظر تیم اقتصادی رئیس‌جمهور سیزدهم است، اما انتظار می‌رود دولت آینده با تمرکز بالا و پیگیری مستمر این موضوع را دنبال کند.
این نماینده مجلس معتقد است: همچنین در عرصه بین‌الملل نیز، ضرورت دارد دولت انقلابی به باج‌خواهی‌های یک‌طرفه آمریکا و کشورهای اروپایی پایان دهد. متأسفانه در حال حاضر مذاکرات فرسایشی وین در حال انجام است و کشور سال‌ها درگیر موضوع مذاکره بوده، لذا باید به سرعت به این موضوع توجه شود و راه‌های ملزم سازی دولت‌های غربی و اروپایی برای اجرای تعهداتشان پیشنهاد و اجرایی شود.
نصیرایی مطرح کرد: گرچه به واسطه بی‌‎تدبیری و سوء مدیریت‌ دولت فعلی، شاهد بودیم طرف‌های مقابل به تعهدات خود پایبند نبودند و برجام دستاوردی جز خسارت برای کشور در پی نداشت، اما امید می‌رود دولت بعدی اقدامات اساسی را در راستای خنثی‌سازی تحریم‌ها و تقویت همه‌جانبه قدرت سیاسی و اقتصادی کشورمان به کار بگیرد.
|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : دیدگاه‌ها برای مردم خواستار تحول عمیق اقتصادی از دولت جدید هستند بسته هستند

مجوز ارسال دیدگاه داده نشده است!

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.