مردم با شایسته‌گزینی به حل مسائل کشور کمک کنند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 45175
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۶:۴۹ |
حسین بامیری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس:

مردم با شایسته‌گزینی به حل مسائل کشور کمک کنند

حسین بامیری ،نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره انتخابات ریاست‌جمهوری خردادماه و اولویت‌های کاندیداها اظهار کرد: هر کاندیدایی که طرح و برنامه‌ای برای حل مشکلات و نارسایی‌ها به ویژه مسائل اقتصاد و معیشتی دارد، بایستی به تشریح و تفکیک چگونگی دستیابی به اهداف مدنظر بپردازد.
مردم با شایسته‌گزینی به حل مسائل کشور کمک کنند

گروه سیاسی 
حسین بامیری ،نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در گفت‌وگو با «رسالت» درباره انتخابات ریاست‌جمهوری خردادماه و اولویت‌های کاندیداها اظهار کرد: هر کاندیدایی که طرح و برنامه‌ای برای حل مشکلات و نارسایی‌ها به ویژه مسائل اقتصاد و معیشتی دارد، بایستی به تشریح و تفکیک چگونگی دستیابی به اهداف مدنظر بپردازد. همچنین رعایت اصول و ملاحظات اخلاقی می‌تواند برگ برنده‌ای برای کاندیداها باشد، زیرا مردم به خوبی می‌دانند برچسب زدن، نسبت‌های ناروا، فرافکنی و توپ را در میدان دیگران انداختن، نمی‌تواند حلال مشکلات و منجی وضع موجود باشد.  
نایب‌رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: قطعا مردم به انگیزه‌های فردی، جناحی و پیشینه و سوابق فعالیت‌های کاندیداها توجه دارند. اکثر کاندیداهای فعلی بیش از چندین دهه است که در مسئولیت‌های مختلف مشغول به کار بوده‌اند و کارنامه آن‌ها روبه‌روی چشمان مردم قرار دارد، بنابراین به جای حواله کردن ناکارآمدی و اشتباهات به دنبال رفع و حل مسائل در مسئولیت‌ها باشند.
وی افزود: درواقع چگونگی اعلام مواضع، انتقادات، راهکارها و ارائه برنامه‌ها می‌تواند آیینه تمام‌نمای
 کاندیداها باشد و افراد را به انتخاب صحیح هدایت کند. علاوه بر آن، برای مردم میزان تعهد و صداقت کاندیداها اهمیت زیادی دارد. 
بامیری بیان کرد: به نظرم صرف بیان وعده‌ها کافی نیست و وعده دادن تنها یک روی سکه است، بلکه مهم‌تر از آن تحقق وعده‌هاست. این‌که نامزدها چگونه بتوانند از قابلیت و ظرفیت‌های موجود تحت عنوان طرح و برنامه استفاده مطلوبی داشته باشند، اهمیت بیشتری دارد. به همین دلیل ظرفیت‌ها باید در راستای حل معضلاتی همچون معیشت، کاهش نرخ بیکاری، ساماندهی وضعیت اشتغال، حل بحران مسکن، ارتقای کارآمدی نظام بانکی و کنترل تورم به کار گرفته شود. 
نماینده مردم لردگان و خان میرزا ادامه داد: درواقع، سوءمدیریت‌ها سبب بروز بدبختی و شرایط نامناسب امروز شده که شاهد آن هستیم، بنابراین مردم می‌توانند با شایسته گزینی تاحدودی به رفع مسائل کمک کنند. مردم باید با کنار زدن شعارهای عوام‌فریبانه کاندیداها و بازی آن‌ها با واژه‌ها، میزان تعهد و تقید افراد به باورهای دینی، صداقت در گفتار و رفتار و تخصص کاندیداها را ملاک انتخاب قرار بدهند. 
این نماینده مجلس همچنین افزود: بارها مقام معظم رهبری فرمودند که اگر کارگزاران به دنبال ساماندهی و تقویت سه مؤلفه مبارزه با فقر، برخورد با فساد و رفع و مبارزه با تبعیض و بی‌عدالتی و رانت در کشور باشند، مشکلات جامعه حل خواهد شد. بنابراین انتظار می‌رود رئیس‌جمهور بعدی این اولویت‌ها را در دستور کار دولت خود قرار بدهد و با اقدامات اساسی بتوان شاهد بارقه‌های امید در آینده کشور و مردم بود.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.