مذاکره زیر سایه تهدید یک پارادوکس آمریکایی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 52503
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۰۳ |
حسن همتی، نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس:

مذاکره زیر سایه تهدید یک پارادوکس آمریکایی است

حسن همتی، نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به روند مذاکرات هسته‌ای در دولت جدید و مواضع اتخاذشده از معاون اتحادیه اروپا در دیدار با علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان اشاره و عنوان کرد: آن‌ها سال‌هاست که توپ را به زمین ایران پاس می‌دهند.
مذاکره زیر سایه تهدید یک پارادوکس آمریکایی است

گروه سیاسی
حسن همتی، نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «رسالت» به روند مذاکرات هسته‌ای در دولت جدید و مواضع اتخاذشده از معاون اتحادیه اروپا در دیدار با علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان اشاره و عنوان کرد: آن‌ها سال‌هاست که توپ را به زمین ایران پاس می‌دهند.وی تأکید کرد: شرایط و مواضع ما کاملاً مشخص است و تردیدی در مورد آن وجود ندارد. قوانینی که در مورد برجام و ارتباط با آمریکاست باید اجرا شود و آن زمان است که به برجام بازمی‌گردیم.
 تاز مانی که شروط ما در برجام اجرایی نشود به این توافق بازنمی‌گردیم
همتی گفت: اما اگر شروط و قوانین ما اجرایی نشود ما نیز به برجام بازنمی‌گردیم. جمهوری اسلامی ایران بیش از چهاردهه است که مقابل مستکبران جهانی ایستاده است و ارتباطی با زور و تشر و تهدید ندارد.این نماینده مجلس افزود: هر بار که تهدید شده، متقابل پاسخ داده و هر بار ضربه‌ای به ما وارد کردند ما ضربه‌ای بدتر به آن‌ها وارد کرده‌ایم. به‌طور مثال در صنعت هسته‌ای پیشرفت کردیم و اکنون به جایگاهی رسیده‌ایم که به بزرگ‌ترین نگرانی غربی‌ها در منطقه تبدیل‌شده‌ایم.او خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع موشکی و دفاعی تمام توان خود را گذاشته‌ایم تا مانند ۸ سال دفاع مقدس و حملات پیش از آن، کشوری جرئت نکند به منابع و منافع ما دست‌درازی کند و جان مردم و خاک وطنمان را به‌راحتی به خطر بیندازد.همتی یادآور شد که آمریکا و اسرائیل در خلل اینکه می‌گویند ایران باید به مذاکرات بازگردد و توپ را به زمین ما پاس می‌دهند، می‌گویند اگر ایران به برجام بازنگردد راه‌های دیگری را امتحان خواهند کرد. پاسخ ما به آن‌ها این است که راه‌های دیگرشان را امتحان کنند ما ابایی نداریم.نماینده مردم شاهین‌دژ و تکاب در مجلس ادامه داد: سالیان زیادی است ما را از این راه‌ها می‌ترسانند. اما ما کار خودمان را می‌کنیم و از تهدید هیچ کشوری نمی‌ترسیم. مانند تمام این سال‌ها که تحت‌فشار و تهدید و تحریم قد علم کرده‌ایم قطعاً با تحریم و فشارهای آن‌ها راه‌های دیگری برای پیشرفت و رفع نیازهایمان پیدا خواهیم کرد.
او در انتها متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران قرار نیست با ترس و وحشت منافع ملی‌اش را معامله کند و این مسئله برای ما بسیار جدی‌تر و مهم‌تر از آن است که غربی‌ها می‌پندارند. هرچند آمریکا می‌داند جنس مواضع و روح جمهوری اسلامی با کشورهایی که تاکنون آن‌ها را زمین زده است تفاوت دارد. اما بازهم دست از این کارها برنمی‌دارد.

|
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.