مذاکرات با عربستان مثبت، محترمانه و جدی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 52612
  پرینتخانه » بین الملل, سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۲۷ |
سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با «رسالت»:

مذاکرات با عربستان مثبت، محترمانه و جدی است

سعید خطیب زاده در گفت‌وگو با «رسالت» با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق و موضوعات پس‌ازآن گفت:  ما از انجام انتخابات در عراق استقبال کردیم و استقبال می‌کنیم. وی ادامه داد: آنچه در عراق اتفاق مى‌افتد مربوط به احزاب، دولت و مردم عراق است، اما آنچه مربوط به ایران است استقبال از انتخابات و ساخت دولت دموکراتیک است.
مذاکرات با عربستان مثبت، محترمانه و جدی است

گروه سیاسی
سعید خطیب زاده در گفت‌وگو با «رسالت» با اشاره به برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق و موضوعات پس‌ازآن گفت:  ما از انجام انتخابات در عراق استقبال کردیم و استقبال می‌کنیم. وی ادامه داد: آنچه در عراق اتفاق مى‌افتد مربوط به احزاب، دولت و مردم عراق است، اما آنچه مربوط به ایران است استقبال از انتخابات و ساخت دولت دموکراتیک است.وی همچنین درباره روند گفت‌وگوهای ایران و عربستان گفت: گفت‌وگوها با عربستان مثبت بوده و در حوزه دوجانبه و منطقه‌ای بوده است. تماس‌ها ادامه دارد.همچنین فضای گفت‌وگوها محترمانه و جدی بوده است.
وی ادامه داد: آنچه برخی رسانه‌ها می‌گویند گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای است و درخصوص آن‌ها اظهارنظر نمی‌کنم. خبر سفر هیئت سعودی به ایران تأیید نمی‌شود.سخنگوی وزارت خارجه درباره روند مذاکرات هسته‌ای وین هم گفت: گفت‌وگوها میان دکتر باقری و انریکه مورا خوب و سازنده بود و نکاتی که باید، به مورا منتقل شد.خطیب زاده تصریح کرد: در چند روز آینده در بروکسل گفت‌وگوها ادامه‌می یابد. این توافق دوسویه بوده و موضوعات چالش‌ها و موانعی که ۶ دور مذاکرات در وین به نتیجه نرسید باید در گفت‌وگوها مورد رایزنی قرار گیرد.وی خاطرنشان کرد: پرونده گفت‌وگوها و مذاکرات در وزارت خارجه پیگیری می‌شودو ترکیب جدید اعلام خواهد شد. آقای باقری به بروکسل می‌روند تا درباره موضوعاتی که در تهران گفت‌وگو شد، رایزنی کنند و گفت‌وگوها را ادامه دهند. آنچه الان مدنظر است، روشن شدن چالش‌هایی است که در دورهای قبلی وجود داشته است.سخنگوی دستگاه دیپلماسی تأکید کرد: مذاکرات ادامه پیدا خواهد کرد و فرآیند تصمیم‌گیرى دراین‌خصوص به نتیجه رسیده است و اکنون در حال بررسی چالش‌هایی هستیم که در ۶ دور مذاکرات وین به وجود آمده است. ما هیچ‌وقت پیش‌شرطى براى آمریکا تعیین نکردیم چراکه آمریکا عضو برجام نیست. ما آنچه گفتیم مربوط به برگشت آمریکا به برجام است و هدف اصلى اطمینان از برداشته شدن همه تحریم‌هاست تا واشنگتن دنیا را به سخره نگیرد. بایدن روند جداگانه‌اى از ترامپ اعمال نکرد و با کلام هم نیت‌ها روشن نمی‌شود و رفتار دولت او در عمل تداوم اقدامات ترامپ بوده است.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.