مدیران باشگاه استقلال، هواداران را گول زدند - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 29634
  پرینتخانه » مطالب روزنامه, ورزشی, ویژه تاریخ انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۱۲ |
انتقاد شدید حسن روشن از مدیریت استقلال؛

مدیران باشگاه استقلال، هواداران را گول زدند

هیاهوی بازگشت استراماچونی چند روز قبل از دیدار فینال جام حذفی استقلال مقابل تراکتور رقم خورد. سعادتمند، مدیرعامل استقلال به ایتالیا سفر کرد تا مذاکرات و تعاملاتی با استراماچونی برای بازگشت وی داشته باشد، اما تنها نتیجه این مذاکره، اختلاف فرهاد مجیدی سرمربی وقت استقلال با مدیران باشگاه بود که به جدایی مجیدی از این تیم منجر شد.
مدیران باشگاه استقلال، هواداران را گول زدند
نفیسه امامی 
هیاهوی بازگشت استراماچونی چند روز قبل از دیدار فینال جام حذفی استقلال مقابل تراکتور رقم خورد. سعادتمند، مدیرعامل استقلال به ایتالیا سفر کرد تا مذاکرات و تعاملاتی با استراماچونی برای بازگشت وی داشته باشد، اما تنها نتیجه این مذاکره، اختلاف فرهاد مجیدی سرمربی وقت استقلال با مدیران باشگاه بود که به جدایی مجیدی از این تیم منجر شد.
 مدیران استقلال در مقطع حساس قبل از فینال جام حذفی با مطرح کردن اسم استراماچونی  نام او را مجددا سر زبان‌ها انداختند، درحالی‌که مردم و هواداران استقلال رفته‌رفته او را فراموش کرده بودند. درنهایت هم اعلام شد مذاکره با استراماچونی بی‌نتیجه مانده و آمدن او به باشگاه استقلال منتفی است. اصلا معلوم نیست چرا بازگشت استراماچونی مطرح شد و چرا استقلالی‌ها مدعی مذاکره با او شدند و درنهایت چرا این گفت‌وگوها  بدون هیچ نتیجه‌ای به پایان رسید؟ هرچند نباید وجود چنین ابهاماتی در فوتبال کشور جای سؤال باشد چراکه به‌طور معمول برای بسیاری از این ابهامات، هیچ جوابی پیدا نمی‌شود.مدیران استقلال با طرح بی‌موقع نام این مربی ایتالیایی تا مدتی ذهن هواداران خود را درگیر آمدن او کردند و به‌نوعی آن‌ها را سرکار گذاشتند و حالا به الکساندر نوری سرمربی پیشین تیم‌های وردربرمن و هرتابرلین آلمان رسیده‌اند و از مذاکره با این مربی خبر داده‌اند. حال باید منتظر ماند تا ماحصل انجام مذاکرات مدیران باشگاه با مربی ایرانی-آلمانی باخبر شد. حسن روشن بازیکن پیشکسوت باشگاه استقلال در گفت‌وگو با «رسالت»، در مورد حواشی ایجادشده پیرامون این باشگاه پس از منتفی شدن بازگشت آندرا استراماچونی گفت: من دو ماه قبل گفته بودم که آمدن استراماچونی به دلایل مختلفی که مدیران باشگاه از آن مطلع هستند، امکان‌پذیر نیست. مدیران استقلال بدون توجه به قانون، فقط به خواسته‌های خود توجه می‌کنند. وقتی تیم، سرمربی دارد، ولو این‌که موقت باشد نباید به دلیل شعار هواداران برای آوردن استراماچونی و بدون درنظر گرفتن زمان مناسب، برای مذاکره با سرمربی سابق اقدام می کردند. 
وی با انتقاد از عملکرد مدیریت باشگاه در انتخاب سرمربی ادامه داد: نباید مدیران باشگاه ،هواداران را گول بزنند، بلکه باید با آن‌ها صادقانه برخورد کنند. باید حقایق به هوادار گفته شود. مدیریت باشگاه، عملکرد صحیحی ندارد، زیرا یک نفره تصمیم می‌گیرد. باشگاه بزرگی مانند استقلال وقتی بخواهد تصمیمی بگیرد، باید به کمیته مربوط به آن موضوع ارجاع داده شود تا همراه با مدیرعامل بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.
روشن با اشاره به نوع برخورد باشگاه با فرهاد مجیدی افزود: مجیدی می‌دانست در باشگاه چه شرایطی حاکم است و باوجودآن پذیرفت که هدایت تیم را به عهده بگیرد، اما چرا با مجیدی قراردادی بسته نشد؟ این مسئله‌ای است که هیچ‌کس از آن خبر ندارد. مدیرعامل باشگاه به ایتالیا سفر می‌کند تا با استرا مذاکره کند به این دلیل که قرارداد رسمی و محکمی با مجیدی نبسته بود. وی اضافه کرد: سال گذشته هم‌چنین برخوردی با فرهاد انجام گرفت، درحالی‌که به او حکم سرمربی داده شده بود و او به دنبال انتخاب بازیکن رفت، خبر مذاکره با استراماچونی مطرح شد و کمیته فنی صوری باشگاه هم خبر از انجام چنین مذاکره‌ای نداشت. متأسفانه وجود چنین مسائلی در باشگاه، قدیمی شده است.
روشن، پرداختن به اصلاح زیرساخت‌های باشگاه را ضروری دانست و افزود: باشگاه باید تیم را برای مدت کوتاهی فراموش کند و به سراغ آماده کردن کمیته‌ها برود تا هر رخدادی در کمیته مربوطه موردبررسی قرار بگیرد و نتیجه آن به مدیرعامل اعلام شود تا او آن را اجرا کند، به‌غیراز این هر سرمربی بیاید کاری نمی‌تواند از پیش ببرد. 
وی تصریح کرد: در باشگاه کمیته‌های مختلف تشکیل نشده و یا اگر شده به شکل صوری هستند و تصمیمات قائم به شخص گرفته می شوند.
شاید اگر مشورتی هم صورت می‌گیرد با معاونانی است که تخصص ورزشی ندارند. این‌که تیم به هر قیمتی قهرمان جام حذفی شود هیچ ثمره‌ای برای آن ندارد، زیرا استقلال قبلا سهمیه آسیا را کسب کرده بود. روشن با تأکید بر استقرار کمیته‌های مختلف باشگاه در جهت عملکرد بهتر و اتخاذ تصمیم‌های صحیح، افزود: تا زمانی که باشگاه انسجام خود را پیدا نکند و مدیرعامل و هیئت‌مدیره کمیته‌های مختلف را معرفی نکنند و با آن‌ها قرارداد نبندند، وضعیت باشگاه استقلال نه‌تنها بهتر نمی‌شود بلکه روزبه‌روز بدتر هم می‌گردد. وی یادآور شد: اکنون مدیرعامل قرارداد امضا می‌کند
 بدون آنکه بداند در آن چه نکاتی ذکر شده است، در صورتی‌که با وجود کمیته‌های مختلف  قرارداد موردبررسی قرار می‌گیرد و درنهایت وکلای کمیته حقوقی قرارداد را با بازیکن یا سرمربی می‌بندند. اما متأسفانه اکنون چنین روالی وجود ندارد و به همین علت قراردادهای بسته‌شده مشکلات زیادی برای باشگاه به همراه می‌آورد. بازیکن پیشکسوت باشگاه استقلال، با اشاره به عدم حضور سرمربی در آغاز فصل و سته شدن تیم بدون نظر سرمربی افزود: سال‌هاست که بازیکنان استقلال با انتخاب سرمربی جدید انتخاب نمی‌شوند. سرمربی هرسال زمانی به تیم وارد می‌شود که بازیکنان توسط مربی دیگری انتخاب شده‌اند درحالی‌که روال صحیح این‌گونه است که ابتدا سرمربی انتخاب شود و سپس او بازیکنان را انتخاب نماید. روشن اظهار کرد:
آقای سعادتمند دارای سوءمدیریت است و تصمیمات اشتباهی برای باشگاه گرفته است. اگر این اشتباهات را شخصا گرفته که مقصر اوست و اگر مشاوران او چنین پیشنهاداتی به او داده‌اند که آن‌ها تقصیرکار هستند.   پیشکسوت فوتبال ادامه داد: اکنون استقلال فقط اسم باشگاه را یدک می‌کشد ولی فقط یک نفر تصمیم‌گیرنده است و درصورتی‌که تصمیمات او تأثیرات مثبتی نداشته باشد از باشگاه خداحافظی می‌کند و می‌رود و تنها هوادار است که از وضعیت باشگاه دلسرد و ناامید می‌شود.روشن درباره عملکرد استقلال در جام باشگاه‌های آسیا با توجه به وضعیت کنونی این تیم گفت: استقلال با این شرایط موفقیتی را نمی‌تواند به دست بیاورد. الوحده امارات ،باشگاه بزرگی است که کمیته‌های مختلف و پول بسیار زیادی دارد، اما به علت مشکلات داخلی که پیدا کرد از حضور در رقابت‌ها عذرخواهی کرد و حضور پیدا نکرد اما استقلال با همه مشکلات می‌خواهد قهرمان هم بشود! 
وی در پایان درباره کسب نتایج تیم فوتبال استقلال در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا  ، گفت: باشگاه با صرف هزینه‌های بالا در رقابت‌ها شرکت می‌کند و بدهکاری باشگاه را بیشتر می‌نماید و بعد از انجام چند بازی بدون کسب عنوانی برمی‌گردد. استقلال باید شجاعت داشته باشد که اگر شرایط مناسبی را برای شرکت در مسابقات ندارد از حضور در رقابت‌ها عذرخواهی کند. 
نویسنده : نفیسه امامی |
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.