مبارزه با فساد اقتصادی در گرو توانمندسازی بخش خصوصی است - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 92066
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۶:۵۱ |
بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی:

مبارزه با فساد اقتصادی در گرو توانمندسازی بخش خصوصی است

بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح تشکیل کارگروه ویژه توسعه روابط تجاری با چین در اتاق ایران پرداخت.
مبارزه با فساد اقتصادی در گرو توانمندسازی بخش خصوصی است

بهروز محبی نجم آبادی، نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح تشکیل کارگروه ویژه توسعه روابط تجاری با چین در اتاق ایران پرداخت و در راستای تأکید رئيس اتاق ایران مبنی بر‌ فعال‌سازی بیشتر بخش‌های خصوصی عنوان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی خود بر فعال‌سازی بیشتر بخش خصوصی تأکید داشتند و بارها نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت صندوق توسعه ملی متذکر شدند. ایشان همچنین بر فراهم سازی زیرساخت‌ها برای فعالیت جدی‌بخش خصوصی تأکید کردند و نهادهای انقلابی ر‌ا مکلف به مواظبت از بخش خصوصی دانستند. مطابق مطالبه مقام معظم رهبری نهادهای دولتی نباید بخش خصوصی را همچون رقیب خود تصور کنند. بخش خصوصی و مردمی سازی اقتصاد مادامی محقق می‌گردد که بخش دولتی نیز پای کارآیند و زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی مهیا کند. 

وی با تأکید بر لزوم توانمندسازی بخش خصوصی افزود: بی‌شک برآیند تمامی بررسی‌ها و اولویت‌بندی‌ها‌ لزوم توسعه شاخص‌های اقتصادی از مسیر تقویت بخش خصوصی را مبرهن می‌سازد. امروز مبارزه با فساد اقتصادی در گرو توانمندسازی بخش خصوصی خواهد بود. شایان ذکر است تا بگوییم که بخش خصوصی قوانین را به خوبی می‌شناسد، خود را مکلف به اجرای قوانین می‌داند، در پرداخت مالیات دقیق است و مسیر رشد و توسعه اقتصادی را به خوبی دنبال می‌کند. محبی نجم آبادی با اشاره به ضرورت تأمین منابع پایدار کشور تصریح کرد: به کمک بخش خصوصی می‌توان منابع پایدار کشور را تأمین کرد. بنابراین مادامی که بخش خصوصی متوجه حمایت و پایداری سیاست‌های دولت شود، امر‌ توسعه اقتصادی نیز تحقق پیدا خواهد کرد و حل مسئله تورم بیش از پیش مورد توجه قرار خواهد گرفت. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: باید فرصت تبیین و تدوین برنامه رشد اقتصادی به بخش خصوصی داد چراکه به کمک این بخش بسیاری از مشکلات در حوزه سرمایه‌گذاری و افزایش بهره‌وری حل و جبران خواهد شد. او متذکر شد: اگر دولت‌ها به مردمی سازی و ارتقای بخش خصوصی در حوزه اقتصادی توجه نداشته باشند، مشکلات اقتصادی به ویژه در حوزه اشتغال، تورم و تولید مرتفع نخواهد شد. 

وی با تأکید بر لزوم همکاری مجلس و دولت یادآور شد: مجلس و دولت می‌بایست در لایحه هفتم برنامه توسعه همواره بر تقویت بخش خصوصی اهتمام بورزند به ویژه در شرایط حال‌حاضر‌ که کشور به عضویت‌های مهمی همچون سازمان همکاری شانگهای و پیمان بریکس دست یافته است. 

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس یازدهم با اشاره به ظرفیت‌های‌ فراوان معادن کشور برای رونق فعالیت‌های اقتصادی همچنین ادامه داد: مشارکت بخش خصوصی با کشورهای هم‌پیمان می‌تواند رشد و توسعه را در ابعاد مختلف برا‌ی کشور‌ رقم بزند. از طرفی دیگر ظرفیت‌های ناشناخته اما قابل توجهی در حوزه معادن کشور وجود دارد که به کمک بخش خصوصی قابل شناسایی و بهره‌گیری‌ خواهد بود. کوشش‌مان این است که رفاه برای مردم کشور به ارمغان آید و مشکلات اقتصادی به ویژه در حوزه تورم مرتفع گردد. 

وی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه توسعه روابط تجاری با چین در اتاق ایران عنوان کرد: همواره با کشور چین از پیمان‌نامه‌ها سخن می‌گویيم؛ ضرورت دارد تا این سخن‌ها در مقام عمل، اجرایی شوند و  نتیجه ملموسی را برای مردم رقم بزنند. به طورحتم ایجاد کارگروه‌های مشترک به معنای خلق فرصت برای تقویت ارتباطات اقتصادی است. در این راستا ضرورت دارد تا این ارتباطات را به خوبی مدیریت کنیم و نتیجه دیپلماسی اقتصادی و سیاسی را برای مردم کشور‌ تبیین کنیم. 

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.