لزوم فعال‌سازی بخش خصوصی و برون‌سپاری اقتصادی - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 91014
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۶:۴۹ |
حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس مطرح کرد:

لزوم فعال‌سازی بخش خصوصی و برون‌سپاری اقتصادی

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح اهمیت نقش آفرینی بخش خصوصی در سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس پرداخته است.
لزوم فعال‌سازی بخش خصوصی و برون‌سپاری اقتصادی

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح اهمیت نقش آفرینی بخش خصوصی در سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس پرداخت و دراین‌باره عنوان کرد: پروژه انزوای جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا به سبب عضویت دائمی ایران در سازمان همکاری شانگهای و پیمان بریکس خنثی‌شده است. به‌عبارت‌دیگر ‌می‌توان بیان کرد که طی ادوار مختلف راهبرد اصلی آمریکا‌ در حوزه سیاست خارجی، انزوای جمهوری اسلامی ایران و فشار تحریمی بوده و حال این راهبرد شکست‌خورده است. 

وی بابیان اینکه دنیا پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف را پذیرفته است، افزود: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای یک عضویت اثرگذار تلقی می‌گردد. افزون بر سازمان همکاری شانگهای، عضویت در گروه اقتصادمحور بریکس نیز اتفاقی مبارک است و حاکی از پذیرفتن رشد و تعالی جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل می‌باشد. 
حجت‌الاسلام آزادی‌خواه با تأکید بر بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در افزایش تراز تجاری کشور و تقویت صادرات تصریح کرد: اکنون تحریم‌های یک‌جانبه اثر مفید و مؤثر خود را ازدست‌داده است و ضرورت دارد تا به این موفقیت بزرگ فراملی همچون یک سرمایه ملی نگاه شود. در این راستا ضرورت دارد تا دولت از بستر ظرفیت بخش خصوصی در‌حوزه افزایش تراز تجاری با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای و گروه بریکس بهره بگیرد. 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم گسترش تولید محصولات صادرات محور همچنین خاطرنشان کرد: باید بکوشیم تا تراز تجاری‌مان افزایش پیدا کند و تجارت و تولید کشور صادرات محور شود. 
عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست بابیان اینکه باید از ظرفیت‌ها در فرصت‌های اقتصادی و تجاری بهره گرفت، همچنین متذکر شد: جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های پیدا و پنهان بسیاری را در حوزه کشاورزی، صنعت، معادن و پتروشیمی‌ها‌ داراست که هریک می‌توانند موجب تأمین نیاز سایر کشورها شوند. 

او یادآور شد: به‌موجب ظرفیت‌های بی‌بدیل کشور، نیازهای ضروری کشورهای طرف تجاری تأمین خواهد شد. شایان‌ذکر است تا بگوییم که این مهم از مسیر فعال‌سازی بخش خصوصی و برون‌سپاری اقتصاد قابلیت اجرایی خواهد داشت. 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به لزوم بهره‌گیری از فرصت‌ها‌ برای نقش‌آفرینی در سطح بین‌المللی بیان کرد: شرایط جدید اقتصادی ایجادشده که نیازمند رویکرد نوین اقتصادی و تجاری می‌باشد. چنانچه فعال‌سازی بخش خصوصی با تقویت بیش‌تری همراه گردد و ظرفیت‌های تجاری و صادرات محور گسترش یابد، رخداد توصیف‌ناپذیر اقتصادی تجاری در سطح منطقه و بین‌الملل ایجاد خواهد شد.

|
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.