لزوم حضور مردم برای رفع خلاءهای موجود - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 102466
  پرینتخانه » سیاسی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۶:۳۵ |
در راستای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مطرح شد؛

لزوم حضور مردم برای رفع خلاءهای موجود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر روز (چهارشنبه ۱۳ تیرماه) در دیدارِ تولیت جدید، مدیران و جمعی از اساتید مدرسه عالی شهید مطهری بیان داشتند که کسانی‌ که پیشرفت کشور و اسلام را دوست دارند با حضورشان در انتخابات آن را نشان دهند.
لزوم حضور مردم برای رفع خلاءهای موجود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر روز (چهارشنبه ۱۳ تیرماه) در دیدارِ تولیت جدید، مدیران و جمعی از اساتید مدرسه عالی شهید مطهری بیان داشتند که کسانی‌ که پیشرفت کشور و اسلام را دوست دارند با حضورشان در انتخابات آن را نشان دهند. ایشان همچنین پیرامون عدم مشارکت برخی افراد فرمودند: آنچه که مسلم است، این است که اگر کسی تصور کند که این عده‌ای که رأی نداده‌اند به‌خاطر این بوده که با نظام مخالف بودند، سخت در اشتباه است، این برداشت و این فهم ۱۰۰ درصد اشتباه است. ممکن است تعدادی افراد هستند که از یک مسئول خوششان نمی‌آید و یا تعداد افرادی باشند که از اصل نظام خوششان نیاید، این‌طور نیست که همچین کسانی نداشته باشیم، چرا هستند در کشور، آزادانه حرف هم می‌زنند و حرف‌هایشان را هم می‌شنویم و می‌دانیم که چه می‌گویند، یعنی این‌طور نیست که از چشمان پنهان باشند و دیده نشوند. حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنان پایانی خود مشارکت مردم برای نظام جمهوری اسلامی را  پشتوانه و مایه آبرو و مایه سربلندی دانستند و بیان داشتند: همه کسانی که اسلام و جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور را دوست دارند و بهبود اوضاع کشور و پر کردن خلاء‌ها را دوست دارند، به‌وسیله آرایشان این را در روز جمعه ارائه کنند و نشان دهند و خداوند توفیق دهد که بتوانند بهترین را انتخاب کنند و کسی که بتواند این اهداف را ان شاء الله در کشور تحقق ببخشد. در راستای بیانات ایشان نیز کارشناسان و فعالان سیاسی نیز اهمیت دور دوم انتخابات را دو چندان خواندند و حضور حداکثری مردم در این دوره را گامی رو به جلو در راستای تحقق اهداف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی‌کشور دانستند. به عقیده این افراد، مشارکت حداکثری ملت حماسه ساز ایران می‌تواند پشتوانه محکم منتخب مردم و انقلاب اسلامی در عرصه‌های بین المللی باشد چراکه رئیس جمهوری که با رای حداکثری روی کار آمده باشد در مناسبات
 بین المللی قوی‌تر از دولتی با رأی حداقلی ظاهر خواهد داشت، دلگرم به حضور مردم خواهند بود و مردم نیز در برهه‌های حساس از دولت وی حمایت لازم را خواهند داشت. چنین رویکردی کشور را در راستای نیل به سیاست‌ها و اهداف راهبردی نزدیک می‌سازد و اهمیت حضور و مشارکت حداکثری را بیش از پیش تبیین می‌دارد. در بررسی بیش‌تر این موضوع و در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی به گفت‌وگو با غلامرضا توکل، نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

غلامرضا توکل، نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها:
دلدادگان انقلاب در دور دوم  اجتماع پرشور را رقم بزنند

غلامرضا توکل، نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار و نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در گفت‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» و در راستای بیانات مقام معظم رهبری، به اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات پرداخت و در این باره بیان داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه در دیدار تولیت جدید، مدیران و جمعی از اساتید مدرسه عالی شهید مطهری نکاتی درباره دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح فرمودند که راهگشا است و می‌بایست سرلوحه‌مان قرار گیرد. ایشان با اشاره به اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات بیان داشتند که اگر کسی تصور کند که این عده‌ای که رأی نداده‌اند به‌خاطر این بوده که با نظام مخالف بودند، سخت در اشتباه است. مطابق بیان ایشان باید بگوییم که کسانی که دور نخست حضور نداشتند، مخالفان کشور و نظام نیستند. بدیهی‌ست که در این مسیر نارضایتی‌هایی وجود دارد اما این به معنای مخالفت با نظام نیست؛ ممکن است برخی افراد فرصت حضور پیدا نکرده باشند یا به سبب مشغله فراوان امکان حضور نداشتند. 
وی با اشاره به ضرورت افزایش مشارکت در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری بر کسی‌پوشیده نیست و مقام معظم رهبری نیز در بیانات خود نسبت به این وظیفه مهم تاکید داشتند. در این راستا ضرورت دارد تا بگوییم؛ تمام کسانی که جمهوری اسلامی ایران را دوست دارند و دلداده نظام و کشور خود هستند، می‌بایست با حضور خود، اجتماعی پرشور رقم بزنند. فراموش نکنیم که پیروزی انقلاب اسلامی ایران حاصل و ثمره خون‌ هزاران هزار شهید گرانقدر است. 
نایب رئیس اول کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس دوازدهم با بیان اینکه دستیابی هرچه تمام‌تر به اهداف راهبردی و تمدن اسلامی در گرو مشارکت حداکثری است، همچنین خاطرنشان کرد: برای دستیابی هرچه تمام‌تر به تمدن نوین اسلامی، باید مشارکت حداکثری را رقم بزنیم اگرچه مردم همواره در بزنگاه‌ها همراه کشور بوده‌اند و امیدواریم بار دیگر ملت شریف ایران اعم از پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ و تمامی افراد واجد شرایط رأی دهی پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و منتخب خو‌د را تعیین کنند. 
نماینده مردم سروستان، خرامه و کوار در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: مردم توجه داشته‌باشند که با حضور و رأی خود ادامه مسیر خدمت و پیشرفت را رقم خواهند زد و کشور را در مسیر تحقق تمام و کمال اهداف راهبردی هدایت خواهند کرد. 
وی در پایان این گفت‌وگو ضمن بیان اینکه اجتماع پرشور مردم پای صندوق‌های رأی به منزله رفع مشکلات خواهد بود، متذکر شد: مقام معظم رهبری فرمودند که مشارکت مردم برای نظام جمهوری اسلامی پشتوانه و مایه آبرو و مایه سربلندی است، بنابراین چنانچه مردم مشارکت بیش‌‌تری داشته باشند، مقاصد و اهداف در داخل کشور و چه در خارج کشور با اهتمام بیشتری دنبال خواهد شد. امروز تمامی گروه‌های جامعه اذعان دارند که حضور حداکثری به منزله مرتفع کردن مشکلات مردم و رسیدن به حقوق و اهداف راهبردی کشور است.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.