لزوم تسریع واردات خودرو برای حذف انحصار - روزنامه رسالت | روزنامه رسالت
شناسه خبر : 105280
  پرینتخانه » اقتصادی, مطالب روزنامه تاریخ انتشار : ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۶:۴۸ |
حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

لزوم تسریع واردات خودرو برای حذف انحصار

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقروکلیایی و نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح تصمیم جدید دولت و بانک مرکزی برای تأمین اعتبار واردات خودرو پرداخت.
لزوم تسریع واردات خودرو برای حذف انحصار

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا، نماینده مردم سنقروکلیایی و نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح تصمیم جدید دولت و بانک مرکزی برای تأمین اعتبار واردات خودرو پرداخت و با اشاره به اثرات رفع انحصار در صنایع کشور ازجمله صنعت خودرو بیان کرد: در شرایط کنونی به‌موجب ناترازی بازار خودرو و عدم تناسب عرضه و تقاضا، دلالی در بازار رقم خورده و ناهمگونی پدید آمده است. بنابراین باید کوشید تا دلالی موجود رفع گردد و عرضه و تقاضا نیز به‌تناسب برسد. 

وی با اشاره به اثرات تأمین اعتبار واردات خودرو و همگونی عرضه و تقاضا افزود: به‌منظور برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا می‌بایست مهم واردات خودرو صورت گیرد و ارز لازم نیز تخصیص داده شود. نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر برچیده شدن فضای سوداگری در بازار خودرو و لزوم شکل‌گیری فضای رقابتی تصریح کرد: تأمین اعتبار واردات خودرو موجب می‌گردد تا مسیر واردات هموار گردد و نیاز بازار پاسخ داده شود. شایان‌ذکر است تا بگوییم که با تحقق این مسیر، دلالی نیز برچیده خواهد شد و عرصه رقابتی در بازار کشور فعال خواهد گشت. 

نماینده مردم سنقروکلیایی در مجلس دوازدهم ضمن بیان اینکه واردات خودرو موجب رفع انحصار خواهد شد، همچنین خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری فضای رقابتی، خودروسازان داخلی بدون رقیب نخواهند ماند و بنابراین انحصار صنعت خودرو رفع خواهدشد. 
وی ضمن اشاره به اثرات واردات خودرو در افزایش قدرت تصمیم‌گیری برای خرید خودرو متذکر شد: ‌بی‌شک با گره‌گشایی از واردات خودرو، قدرت انتخاب برای مردم افزایش پیدا خواهد کرد. مادامی‌که قدرت انتخاب وجود داشته باشد و افراد به میل خود تصمیم‌گیری کنند، شاهد افزایش رضایت‌مندی مردم خواهیم بود. 

او بابیان اینکه واردات خودرو سبب افزایش کیفیت تولید و تلاش برای مشتری مداری و ارائه خدمات بهتر خواهد شد، یادآوری کرد: با شکل‌گیری بازار رقابتی و رفع انحصار، هرشرکتی که مشتری مداری بهتری بدارد، برنده بازار خواهد بود و اقبال بیشتری میان مردم پیدا خواهد کرد. 
حجت‌الاسلام حسینی کیا در پایان این گفت‌وگو اقدام بانک مرکزی برای تأمین اعتبار واردات خودرو را امری مثمرثمر دانست و همچنین ادامه داد: تصمیم‌ جدید دولت و بانک مرکزی برای تأمین اعتبار واردات خودرو گامی حائزاهمیت است و به طورحتم به نفع کشور خواهد بود.

|
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط رسالت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.